330i vs a5 45 tfsi do 250k

30 Paź 2024, 01:41

Witam.

Poszukuje auta do 250k a mój wybór został zawężony do dwóch modeli - bmw 330i oraz audi a5 45 tfsi. Jeździłem jednym i drugim. Jedno i drugie ma swoje mocne i słabsze strony przez co trudno mi podjąć finalną decyzję. Na chwilę obecną skupiam się bardziej ku BMW ze względu na lepsze wykończenie. Audi jednak ma za dużo tego vaga w sobie.

Szukam informacji odnośnie silników oraz kosztów utrzymania jednego i drugiego. O b48 słyszałem raczej dobre rzeczy, ludzie go chwalą. Odnośnie audi, podobno lubi pić olej co swojego czasu było sporą usterką, którą NIBY poprawili po 2k13.

Auto prawdopodobnie zakupie w programie aut używanych, 1-2 latek z niskim przebiegiem
b0mper
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Paź 2024, 02:06

b0mper napisał(a):Odnośnie audi, podobno lubi pić olej co swojego czasu było sporą usterką,

Tak w Audi A4 B8 15 lat temu...
Ogólnie widać że napalony jestes na BMW bo wnętrze jak w Bentley i silnik prawie jak 2JZ
W sumie przy takich kwotach wybierz to co Ci się bardziej podoba.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 811
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

30 Paź 2024, 08:12

b0mper napisał(a):Odnośnie audi, podobno lubi pić olej co swojego czasu było sporą usterką, którą NIBY poprawili po 2k13.

Biorąc pod uwagę całokształt użytkowania tych aut to czy to jest problem ? Masz firmy które specjalizują się w poprawianiu TSI i powiem Ci z doświadczenia że nawet skutecznie.

Problem zarówno wybranego przez Ciebie Audi jak i BMW polega na całokształcie użytkowania który potrafi dać popalić.
Skup się tu na doznaniach z jazdy a nie na rozkminkach co jest trwalsze bo żadne z tych aut nie jest święte.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2024, 08:15

Trzeba sobie uświadomić, że i tak będzie drogo i pomyśleć czy chcesz łożyć kupę kasy na utrzymanie w sprawności w sumie, zwykłych, popularnych, aut.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2754
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Paź 2024, 08:40

Ale co ma być drogo, te nowe wydmuszki śmiało do 100 tys dojeżdżają bez problemów. Pewnie będzie tak że trafi na auto z ok 50 tys przebiegiem pojeździ te 2-3 lata i odsprzeda i awarii nie uświadczy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Paź 2024, 08:58

Kao napisał(a):Ale co ma być drogo, te nowe wydmuszki śmiało do 100 tys dojeżdżają bez problemów. Pewnie będzie tak że trafi na auto z ok 50 tys przebiegiem pojeździ te 2-3 lata i odsprzeda i awarii nie uświadczy

Do tego jeszcze jest assistance i można się śmiać ale jest to fajny bezpiecznik w dzisiejszych czasach.
Ale jest tak jak mówisz do 100k.km.względny spokój a potem sprzedać.

P.s.

Ostatnio z kolegą liczyliśmy g20 b48 to jego zaczął pokazywać rogi przy około 75k.km.chociaż dla mnie jazda tym autem jest naprawdę fajna.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 1UR-FSE
    Turbodoładowaniem nie dysponuje natomiast 4,6-litrowy silnik 1UR-FSE. Tę jednostkę Lexus również montował pod maską swoich największych i najbardziej komfortowych limuzyn. W latach 2006-2017 motor był dostępny w modelu ...

30 Paź 2024, 09:15

Kao napisał(a):Pewnie będzie tak że trafi na auto z ok 50 tys przebiegiem pojeździ te 2-3 lata i odsprzeda i awarii nie uświadczy.


Genialne posunięcie, awarii nie będzie ale za to 50k utraty wartości

Jak miałbym kupować nowe/prawie nowe auto i sprzedawać po 2-3 latach to już się bardziej najem opłaca
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2754
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Paź 2024, 12:03

Przestan generalizować, utratę wartości to sobie możesz mieć na 3 cyl BMW serii 1 czy audi A4, wersję bardziej topowe całkiem dobrze cenę trzymają i po 2-3 latach niewiele stracisz. Chyba że sobie kupisz manual w biednej wersji to strzał w kolano murowany
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Paź 2024, 13:18

Kao napisał(a):po 2-3 latach niewiele stracisz


Ceny ofertowe 2-3 latków mówią co innego, 5 latki są już kosmicznie tanie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2754
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Paź 2024, 15:58

Panowie, jestem świadom utraty wartości a ten zakup nie jest podyktowany tym co się opłaca a co nie. Celowo biorę auto roczne z przebiegiem, żeby ominąć największą stratę wartości, czyli wyjazd z salonu. Dla porównania, audi a5 2023 w pełnym konfigu to obecnie 250k (Plus mała negocjacja), gdzie nowe z 2024 to koszt już ponad 300k a jedyna różnica między nimi to fakt, że jedna d..a więcej tam siedziała.

Autem planuje jeździć co najmniej 3/4 lata a potem sprzedać. Obecnie nie ma nic sensownego na otomoto dla 1-3 latków audi jak i bmw. Prywatne ogłoszenia to z grubsza odlot sprzedającego z ceną bądź importowane zza oceanu rozbitki. Stąd wole zapłacić te 20/30k więcej w programie aut używanych, bo raz - są fajne konmfiguracje, dwa - GWARANCJA i 2 lata spokoju (Bądź więcej jeśli fabryczna obejmuje, np w audi).
b0mper
Nowicjusz
 
Posty: 5