428i (n20) czy 430i (b48)

08 Mar 2019, 20:58

Witam tak jak w temacie chce zebrać jak najwięcej cennych rad odnośnie tych dwóch modeli silnika. Trochę poczytałem na innych forach i jedni pisza że to udana jednostka natomiast druga część piszę że miały poważne usterki takie jak wada pompy olejowej czy problemy z rozrządem. O b48 natomiast są same pozytywne opinie i takie pytanie do was czy warto brać tą nowszą jednostkę czy lepiej brać ta starszą? Dodam że jak by to miała być ta starsza to auto by było z 2014-2015r. Z góry dzięki za jakie kolwiek rady :ok:
jumper123
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Mar 2019, 21:08

Szczerze mówiąc jeśli chodzi o BMW to po gwarancji nie tykałbym już tych aut. Jeśli bawarka to nówka z salonu z pakietem serwisowym albo coś sprzed 2006 roku.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Mar 2019, 21:26

A dokładnie? Dla mnie BMW to obecnie jedna z najlepszych marek która produkuje najlepsze samochody, jezdziłem bmw z rocznika 2000 jak i M4 z 2017 i wiem że BMW do samochód którego potrzebuje. Ewantualnie Mercedes lecz BMW bardziej mi przypada do gustu.
jumper123
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Mar 2019, 21:41

Dokladnie to ze w bmw jest tak wielkie psujactwo, ktore ciezko spotkac w jakiejs innej marce. Bo jak inaczej nazwac np wymiany silnikow po 70tys km? A zdarza sie to dosyc czesto w nowszych modelach. Jak jezdziles 2000 rocznikiem to z czasow gdy ta marka rzeczywiscie byla dobra i niezawodna. A z 2017 to co tu mowic jak nowe auto. Szkoda ze nie jezdziles czyms posrednim. Dlatego jak bmw to albo z czasow gdy jeszcze bylo dobre albo nowe z gwarancja.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Mar 2019, 22:06

I może powiesz żebym brał Audi? :D Myślę że nie tylko w BMW jest taka sytuacja, dzisiejsza motoryzacja niestety tak wygląda że silnik nie jest w stanie zrobić 300tyś przebiegu ale to nie o tym chyba jest temat tego postu. Czekam na rady odnośnie tych silników. Pozdrawiam
jumper123
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Mar 2019, 22:25

Tu masz ranking jakości (wiadomo, że żaden nie jest obiektywny, ale to zawsze coś):
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/co-wa ... 18/fz87980
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Mar 2019, 23:12

@Jumper123
Tak, pod wzgledem jakosci i niezawodnosci wybralbym Audi lub MB (z wielkiej trojki premium oczywiscie).
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

09 Mar 2019, 07:18

jumper123 napisał(a): Dla mnie BMW to obecnie jedna z najlepszych marek która produkuje najlepsze samochody.


Dobre :D

Ostatnio mam kiepski humor ale rozbawiłeś mnie... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11010
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Mar 2019, 08:23

Myślę że większość was nawet nie miała styczności z BMW a się wypowiada bo coś tam przeczytali że silnik padł w bmw przy 26tys :D. W Audi z full wyposażenia po 2 latach staje się bieda edition gdyż połowa elektroniki przestaje działać, silniki tfsi do niezawodnośći też im daleko więc nie dlaczego piszecie że w tylko w BMW jest "psujactwo". Według tego rankingu powinienem brać hyundai'a :naughty:
jumper123
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Mar 2019, 08:41

Oj nie poruszaj lepiej tematu problemow z elektronika bo pod tym wzgledem bmw jest niezrownane. Dorownuje nawet starym Francuzom :happy:

A i jeszcze jedno: e90 mimo swoich wad jest autem o jednym z najlepszych ukladow jezdnych jakim jechalem, wiec to jego wielka zaleta. F30 jezdzilem nie raz i nie dorasta mu do piet bo jezdzi duzo gorzej w zakretach, jakby bylo ze 300kg ciezsze, nie jest przewidywalne, ani stabilne przy wysokich predkosciach, prowadzi sie gorzej niz e90, a takze gorzej niz a4 b8. Nie bede sie juz znecal nad tandeta wnetrza i jakoscia wykonczenia na poziomie kompaktow za 50tys :mrgreen:
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

09 Mar 2019, 12:02

jumper123 napisał(a):Myślę że większość was nawet nie miała styczności z BMW a się wypowiada bo coś tam przeczytali że silnik padł w bmw przy 26tys :D

Ale Ty jesteś żartowniś... :D
jumper123 napisał(a):W Audi z full wyposażenia po 2 latach staje się bieda edition gdyż połowa elektroniki przestaje działać, silniki tfsi do niezawodnośći też im daleko więc nie dlaczego piszecie że w tylko w BMW jest "psujactwo".

No i przygadał kocioł garncowi :mrgreen:
jumper123 napisał(a):Według tego rankingu powinienem brać hyundai'a :naughty:


Wiesz jaka jest różnica... jedna z BMW które serwisowałem koledze po sprzedaniu została zastąpiona hyundajem... a różnica jest tak iż kolega twierdzi że z fotela przesiadł się na stołek tylko stołek jeździ a fotel miał z tym baaardzo duże problemy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11010
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Mar 2019, 14:12

Niech zgadne, było to bmw które miało +/- 15lat? :D
jumper123
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Mar 2019, 14:40

No widzisz, tak sie sklada ze te bmw co maja 15 lat najczesciej maja mniej problemow niz te co maja 5-10 lat :ok:
Ale to jeszcze trzeba zrozumiec.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

09 Mar 2019, 15:05

Nie znam się na autach klasy premium, więc się wypowiem. Czytałem amerykańskie fora o BMW, MB i Audi. Panuje tam powszechne przekonanie, że te samochody warto kupować tylko nowe, jeździć do końca gwarancji i zaraz po gwarancji sprzedawać. Na forach brytyjskich jest odrobinę więcej optymizmu, ale zwolenników kupowania używanych niemieckich aut premium szybko ubywa. W Polsce, która jest jedynym krajem świata, w którym niemieckie samochody wciąż są otoczony bezkrytycznym boskim kultem, liczba entuzjastów Audi, BMW i MB też w ostatnich latach gwałtownie topnieje niczym śnieg na wiosnę.

Zobacz, ile 20 - 30 lat temu było MB i BMW na polskich drogach. Ile było W123, W124? Pełno. Na taksówkach 75% samochodów to były MB. A dzisiaj? Może 5 - 10%. Dziś trzy niemieckie marki premium poszły w luksus i bajery, bo czym niby miałyby konkurować z samochodami klasy standard? Niezawodnością? Dziś klasa standard jest od nich o wiele bardziej niezawodna. Niemiecka klasa premium to samochody często niepotrzebnie skomplikowane, mające wiele mało potrzebnych, drogich innowacji, które przyciągają pewne grono klientów, ale które się bardzo drogo psują. Ale ja się nie znam na klasie premium, bo w codziennej eksploatacji potrzebuję niezwodności, a nie bajerów, dlatego wolę nowe z salonu Ople, Toyoty i takie tam "plebejskie" wozidełka. A na ulicach widzę masę buractwa i prostactwa w używnaych BMW, Audi i Mercedesach, którzy myślą, że są królami szos.
aGradory