4x4 za 25k. Diesel i małe przebiegi to mit czy kłopoty?

09 Wrz 2023, 10:50

Hej,
Potrzebuje auta 4x4 na wieś, do dojazów do szkoły, sklepu, czasem dalej w trasę, generalnie małe przebiegi, myślę że maksymalnie 10k km rocznie.
Budżet to okolo 25k.
Patrząc na auta w tym przedziale dominują diesle i tutaj się zastanwiam czy diesel to pakowanie się w kłopoty przy jedźcie typowo miejskiej, czy to jednak mit lat 90?

Seat Leon I 1.8T 180KM
Volkswagen Passat B5 1.9 Tdi 130KM
Loczeski
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 07 02 2009
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Kia Sportage II
Silnik: 2.0 142KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

09 Wrz 2023, 11:53

Tylko pytanie po co Ci 4x4? śniegu u nas ostatnio prawie nie ma, noo chyba że gdzieś w górach mieszkasz

Też zależy jaka jazda miejska, taksówkarz czy jakiś uber robi w mieście sporo km, albo autobus miejski
czy same diesel dominują? nie powiedziałbym ale już benzyna z 4x4 będzie rzadka.

Widzę że obecnie jeździsz Leonem 1,8T - to może poszukaj A4 B7 quattro? z tym samym silnikiem?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

09 Wrz 2023, 11:59

Loczeski napisał(a):tutaj się zastanwiam czy diesel to pakowanie się w kłopoty przy jedźcie typowo miejskiej, czy to jednak mit lat 90?


Główny "problem" to DPF, który po prostu szybciej się zapcha, będzie częściej uruchamiał procedurę wypalania. Jeśli przegonisz go w trasie raz na tydzień/dwa to dla mnie nie ma żadnego problemu z dieslem w mieście. Po prostu traci trochę zalet, bo one głównie sprawdzają się w trasach, po mieście bywają irytujące z racji przebiegu momentu obrotowego.

Ale to nie tak, że jeżdżąc rocznie 10k km nagle Ci się zepsuje, a jakbyś robił 30k km w trasach to się nie zepsuje xD
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Wrz 2023, 12:24

Galakty tak mocno uprościłeś bo zapominasz że budżet jest mały i diesel nie da żadnych oszczędności przy małych nalotach. Chyba że ktoś wierzy iż trupek po 10 ciu właścicielach był normalnie serwisowany.

Ostatnio miałem vitare 2,0hdi sam silnik pochłonął pewnie ze 12k. Gdzie samo wyszarpanie wtrysków 1,6k i wtryski 4k.pominę fakt uciążliwości wiecznych wizyt u mechanika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Wrz 2023, 12:32

Za 25k to jest np. golf vi albo Astra J w dieslu itd okolice 2009 rok, to nie są 30 letnie Passaty więc naloty normalne i max 2 właścicieli.
Przy 250 tys takie diesle jeżdzą normalnie i tylko eksploatacja.
U nas w robocie ponad 300 i nie ma problemów z autem.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

09 Wrz 2023, 12:45

szybki napisał(a):budżet jest mały i diesel nie da żadnych oszczędności przy małych nalotach.

Serio? 7/100 w dieslu vs 15/100 w benie nie da oszczędności? :mrgreen:
A za 4k inistalacji lpg do benzyny sporo ogarniesz w dieslu lub masz ropę na dobre pół roku.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

09 Wrz 2023, 12:48

szybki napisał(a):Galakty tak mocno uprościłeś bo zapominasz że budżet jest mały i diesel nie da żadnych oszczędności przy małych nalotach. Chyba że ktoś wierzy iż trupek po 10 ciu właścicielach był normalnie serwisowany.


Ale ja nie mówię o budżecie i serwisie, tylko o tym, że masowo się powtarza "diesel od miasta się psuje", albo "diesel od małych przebiegów się psuje".

Co do oszczędności to już trzeba sobie przeliczyć konkretne przypadki, a nie wrzucać wszystkich diesli i benzyn do jednego wora.

Podam Ci przykład. Kolega szukał oszczędnego SUVa, mówię mu weź RAV4 albo 2.0 TDI od VAG i manual (chłop nie lubi hybryd). To co kupił? 2.0 TSI + DSG :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Wrz 2023, 14:21

Diesel psuje się tylko i wyłącznie od ekologii, jakby jej nie miał to była by bajeczka jeżeli chodzi o żywotność.
Dobijasz go na dystansach 1,2,3 km, egr zapchany, olej i nagar w układzie doładowania, dpf zapchany co powoduje duszenie się silnika, weź spróbuj oddychać przez słomkę, też będzie ciężko. Diesel dzisiejszych czasów musi mieć ekologię w dobrym stanie lub jej nie mieć i przypadku półśrodków jedno będzie ciągnęło drugie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Wrz 2023, 14:57

Kao napisał(a):Diesel psuje się tylko i wyłącznie od ekologii

Kao ale mówisz o połowie faktów. Diesle statystycznie mają o wiele większe przebiegi, prosty serwis jest droższy bo często turbiny, wtryski, pompy wys.ciśnienia itd majá xxx lat i są po mega przebiegach więc teraz statystycznie co lepiej kupić do małych przebiegów ? Prostą benę czy diesla ? Jak nie wysypie się drastycznie dieselek to kiedy odjeździsz jego nawet zwykły serwis ? A ryzyko ile jest warte ?
Jest na tyle źle że my z powodu diesli kupiliśmy sprzęt do wyciągania wtryskiwaczy i zarabiamy na tym naprawdę konkret kasę.

Przykład z wcześniej Vitara HDi wyciągnięcie wtrysków, wtryski coś koło 6k. I kiedy ktoś to odejździ ?


I co dziwne szykujemy ludziom sporo aut 4x4 do softowej rekreacji pt.ryby/grzyby ciąganie sanek po lesie i nikt nawet nie splunie w stronę diesli a każdy z nich naturalnie zaczynał od diesla no bo wiadomo obiegowo dieselek i małe spalanie są ok.

Oczywiście jak kupujący się zna na autach, sam dłubie i trafi mega okazję pod względem stanu to git ale ile jest takich sytuacji ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Wrz 2023, 20:56

Jak porównamy np. outlander II 2.0 did z polskiego salonu 200k nalotu VS kia sportage II 2,0 PB polski salon i również 200k nalotu, to patrząc z perspektywy użytkowania miejskiego jak to porównanie wypada?

Seat Leon I 1.8T 180KM
Volkswagen Passat B5 1.9 Tdi 130KM
Loczeski
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 07 02 2009
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Kia Sportage II
Silnik: 2.0 142KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

09 Wrz 2023, 21:37

Loczeski napisał(a):Jak porównamy np. outlander II 2.0 did z polskiego salonu 200k nalotu VS kia sportage II 2,0 PB polski salon i również 200k nalotu, to patrząc z perspektywy użytkowania miejskiego jak to porównanie wypada?

Tak trudno powiedzieć bo ktoś musiałby dokładnie opisać jak użytkował jedno i drugie auto.


P.s.

Miałem mocnego Outlander turbiaka w LPG od 130k.km. serwisuje go nadal i ma 260k.km.poleciało sprzęgło i ...tyle. Spalanie LPG 12-14lpg. Ostatnio z 5os zrobiliśmy 600km.wyszło 13,5lpg szybkiej jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Wrz 2023, 08:26

Kao napisał(a):Dobijasz go na dystansach 1,2,3 km, egr zapchany, olej i nagar w układzie doładowania, dpf zapchany co powoduje duszenie się silnika, weź spróbuj oddychać przez słomkę, też będzie ciężko.


Oczywiście, pisząc jazda po mieście miałem na myśli normalne przebiegi, tylko że w mieście. Odpalać na 2 kilometry to zabójstwo dla osprzętu.

szybki napisał(a):Prostą benę czy diesla ?


To porównanie jest słabe, bo tu zawsze benzyna wyjdzie lepiej. Jak już to porównać podobny poziom skomplikowania czyli TSI, THP i inne :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Wrz 2023, 08:48

galakty napisał(a):To porównanie jest słabe, bo tu zawsze benzyna wyjdzie lepiej. Jak już to porównać podobny poziom skomplikowania czyli TSI, THP i inne

Czemu kiepskie ? Masz tylko 25k. max nalot 10k.km.rocznie więc raczej nie ma zbyt wielkiego wyboru.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Wrz 2023, 09:39

Jeśli weźmiemy pod uwagę tylko benzynę to w sumie w tej kwocie też za dużego wyboru nie ma, ale wszystkie te auta mają opinie bardzo dobre. Nie wspominam tutaj o audi bo ceny są bardzo zawyżone (jakiś pseudo prestiż czy jak?).
    - RAV4 2
    - Kia sportage 2
    - Hyundai Tucson 1
    - CR-V 2
    - Outlander 1
Najbezpieczniejsze to chyba kia i Hyundai, bo dość tanie i sporo części zamiennych. Chciało by się takiego Outlander 1 2.0t, ale raczej tutaj 25k to za mało aby jeszcze go doprowadzic do dobrego stanu.

Seat Leon I 1.8T 180KM
Volkswagen Passat B5 1.9 Tdi 130KM
Loczeski
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 07 02 2009
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Kia Sportage II
Silnik: 2.0 142KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Wrz 2023, 09:42

Loczeski napisał(a):Chciało by się takiego Outlander 1 2.0t, ale raczej tutaj 25k to za mało aby jeszcze go doprowadzic do dobrego stanu.

Taka obiegowa opinia a prawda jest zupełnie inna.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe