5 typów aut za ok. 35tys

15 Lut 2011, 01:13

Witam,
Przyszła pora na zmianę auta, co prawda z przymusu, gdyż moje obecne autko Passat B3 1993r został na tyle uszkodzony, że nie było sensu naprawiać. Co za tym idzie chcąc czy nie chcąc nastał moment przesiadki do czegoś nowocześniejszego. Nad potencjonalnymi następcami poczciwego Passata sporo się zastanawiałem i wyselekcjonowałem parę samochodów, które wpadły mi w oko.

Do wydania mam 30tys ( max 35tys ), myślę o dieslu bo jak by nie patrzeć ON tańszy ( jak na razie ) i spalanie mniejsze takich aut, a inwestycja na samochód będzie na dłuuuższy okres czasu, fundusze nie pozwalają na zmiany auta jak skarpetek. Liczę na mało łakomy silnik, ale moc też powinien mieć aby można było czasem "przycisnąć". Jeśli chodzi o rocznik to coś powyżej 2003 roku. Jestem zwolennikiem sedanów, coupe nie pogardzę czy też innym typem, lecz sentyment do sedanów pozostaje.

Przejdźmy może do samochodów, które mam na oku:

1. BMW e46 320d rocznik 2003-2004 2.0D 150KM

2. Volvo S40 rocznik 2003-2005 2.0 Diesel 136KM

3. Audi A4 rocznik 2003-2004 1.9tdi 130KM

4. Opel Astra III rocznik 2005-2007 1.9 CDTI - wersja coupe, gdyż jakoś inne wersje nie wpadają w oko.

5. Audi A3 rocznik 2003-2004 1.9TDI albo 2.0 TDI 140 KM - raczej tak jak wyżej czyli w wersji coupe, chodź typowy Hatchback też atrakcyjny więc w sumie bez różnicy.

Pierwsza dwójka, a nawet trójka to tacy moi ciszy faworyci, dodam również, że zawsze byłem wielkim fanem AUDI i w sumie nadal jestem, lecz tym razem bardziej chyba mnie zaintrygowało BMW i Volvo. Jak wypadają owe samochody (wszystkie) pod względem awaryjności, napraw i kosztów z tym związanych ? Czy nadal obowiązuje ten stereotyp, że są wielkie problemy i kłopoty z częściami do samochodów skandynawskich ( Volvo ) ? Z opinii które napotkałem w internecie owe Volvo s40 cieszy się wielkim szacunkiem wśród wszystkich i jest bardzo mało awaryjne, a silnik jest podobno rewelacyjny. BMW jak to BMW klasa sama w sobie no i napęd na tylne koła, niektórzy mówią, że jak raz wsiądziesz do BMW to już nie będziesz chciał wysiąść, również dobre opinie można dowiedzieć się o tym modelu, zresztą tak jak i o innych samochodach które wymieniłem... Dwa ostatnie typy ( Astra i A3 ), to opcje mniejszych samochodów i raczej to raczej alternatywa jak bym nie znalazł czegoś w dobrym stanie z pierwszej trójki. Chodź Astra III kusi tym, że za te same pieniądze dostanę samochód młodszy niż wszystkie inne wymienione ale czy te 2-3 latka to taka spora różnica i czy był by to lepszy wybór niż ww auta ? Spalanie we wszystkich wymienionych autach jest na zadowalającym mnie poziomie 6-8l na 100, moc też mają już zadowalającą.

W sumie to nie wiem co więcej napisać, po prostu czekam na Wasze sugestie, porady, opinie, wszystko co może mi pomóc :) ...i sorry za rozpisanie się.
neverr
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Łomża

15 Lut 2011, 08:03

30 tys zł i wybrane marki Audi ,BMW,Volvo z rocznika od 2003r to rozumiem że masz na myśli auta np. z Allegro bo będąc (byłeś) posiadaczem passata zapewne wiesz że zza granicy sprowadzane auta tak kosztują ,natomiast inaczej to wygląda jak sam spojrzysz na strony zagraniczych wyszukiwarek aut,ceny są tam wyższe niż u nas
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Lut 2011, 08:53

Piszesz że A3 i Astra to auta mniejsze. proponuje wsiąść do Volvo. Jak wsiadłem to dla mnie wydało się mniejsze niż Focus.Owszem z zewnątrz wydaje się spore ale w środku jest małe.
Ja proponuję BMW. Ma napęd na tył i z tych wszystkich wydaje się najlepsza propozycją.
Co do diesla, to faktycznie auto mniej pali, ale teraz bardzo często słysze o padajacych wtryskach, kołach dwumasowych, turbinach i pozostaje jeszcze problem z odpaleniem zimą. Tez miałem diesla od nowości i jak po 6 latach padla mi turbina i podejżewałem wtryski to jednak wole przepłacać za benzynę niż potem myślec skąd wziąść kilka tysiecy na naprawę.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

15 Lut 2011, 14:23

Wg mnie BMW E46 jest zdecydowanie lepsze od reszty, z kilku względów:
-lepsze silniki (szczególnie diesle)
-lepszy i bardziej dopracowany układ jezdny (Volvo ma płytę Focusa więc też w miarę nieźle jeździ, ale Audi A3 i A4 to odpowiednio VW Golf i Passat - mistrzami zakrętów raczej nie są :) )
-wiesz że jeździsz unikatowym BMW, które jest tym BMW co do ostatniej śrubki, a nie tak jak w przypadku Volvo i Audi - przestylizowaną inną, tańszą marką, ale z tą samą technologią

Do Opli mam awersje i uważam je za awaryjne samochody (chyba zasłużone, ale mniejsza z tym), więc ci nie polecę, ale poczytaj bo może z Astrą III nie jest tak źle jak z resztą, nie chcę cię tu na siłę zniechęcać.

Myślałeś może nad Alfą Romeo GT? To coupe, ma świetnego diesla i układ kierowniczy (inne przełożenia - o 1,5 krótszy obrót niż większość samochodów, dzięki czemu świetnie się nią jeździ po krętych drogach). Jeśli nie kupisz Alfy z automatyczną skrzynią biegów (selespeed) która lubi być awaryjna, nie powinna sprawić więcej problemów niż Audi czy Opel...
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

16 Lut 2011, 00:18

Zmieszczę się w takich cenach, mam znajomego co się w tym obraca i mówił, że do załatwienia.

Czytając odpowiedz kolegów na innym forum zaczalęm jednak rozważać nad benzyniakiem. Więcej kosztownych napraw może zdarzyć się przy dieslu, a moje przebiegi oscylują w granicy 15tys wieć jak by nie patrzec benzyna była by moze i lepszym wyborem. Na krótsze dystanse beznyzna też niby lepsza od diesla a własnie w miescie bedzie częściej używany samochod na krótsze odcinki, jedynie w weekendy cos dłuższego. Jednak kwesti dieslów, jeszcze nie zamykam.

Wracając do samochodów to zawęził bym sie przy wyborze do Audi. A4 z 2004 roku, koniec produkcji B6 więc powinno być wszystko dopracowane w tym modelu. To samo jeśli chodzi o BMW e46 jednak okres produkcji był 1998-2004, a w przypadku A4 2000-2004 więc konstrukcja nieco nowsza (?), a i wygląd nieco młodszy.

A4 1.9tdi 130KM jesli chodzi o diesla, a jaki odpowiednik był by od strony benzyny najlepszy ? Które jednostki benzynowe są warte uwagi przy tym modelu ? Z tego co wyczytałem dosyć polecane i w superlatywach piszą ludzie o 1.8T 163KM, że bardzo udany silnik Audi wyszedł i takie tam inne. Bez turba 2.0 FSI (150KM) raczej chyba nie ? Wyżej pisałeś o quattro krótko ale dosyć pochlebnie więc może coś z tym quattro 1.8 T quattro (163KM) ? ale chyba i paliwa znacznie więcej zeżre, więc czy warto ?

Ilośc miejsca z tyłu nie powala w tym A4, kombi jest praktyczniejsze ale za kombi nie przepadam chodz te audi w kombi akurat wygląda ładnie, jednak myślę, że nie jest to dla mnie wielki problem jesli chodzi o ta przestronność, narazie rodziny nie planuje zakładać, a tylna kanapa często nie będzie używana, jedynie podczas sporadycznych wyjazdów ze znajomymi. Ale dosyć poważnie zacząłem myśleć nad 5 drzwiowym A3 Sportback, mniejszy od A4 ale całkowicie by mi wystarczył, a i cena była by mniejsza od A4, więc trochę da się zaoszczędzić, ewentualnie wyłapać nieco młodszy rocznik. Silniki 1.8 TFSI (160KM) (?) albo mniejszy 1.4 TFSI (125KM) (?), ale raczej chyba ten mocniejszy ?
neverr
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Łomża

16 Lut 2011, 00:37

A3 Sportback jest droższy o kilka tysięcy od wersji 3 drzwiowej, więc nie wiem czy cena byłaby mniejsza w porównaniu do A4. Mówisz, że zmieścisz się w cenach bo znajomy się w tym obraca? A co ten znajomy ma auta za pół darmo? Sorry, ale przez cały okres jaki spędziłem przy autach w Polsce i Niemczech mogę Ci powiedzieć, że okazji nie ma. Jeśli w Niemczech cena jednego egzemplarza jest niższa od drugiego to z czegoś to wynika. Chyba, że będziesz miał auto z komisu od turka, polaka czy ruska.
Myślę, że dla Ciebie optymalna będzie benzyna. Policz ewentualne naprawy diesla (dwumas, turbina, wtryski).
Andree
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62
Miejscowość: pl

16 Lut 2011, 08:13

Ja na Twoim miejscu rozważałbym BMW lub A4 1.8T ale koniecznie w Quattro. Cena praktycznie ta sama co z napędem na przód a właściwości jezdne dużo lepsze i jeśli już płacić kase za Audi to dlatego że dobry napęd Quattro. Jęśli boisz się że więcej spali to BMW.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

16 Lut 2011, 08:14

" Wracając do samochodów to zawęził bym sie przy wyborze do Audi. A4 z 2004 roku, koniec produkcji B6 "
kolego nie pisz takich głupot za 30tys zł chcesz kupić B6 ? :mrgreen: domyślam się co sprowadza twój znajomy takie igły bezwypadkowe jak tutaj
http://www.milanos.pl/vid-24033-Jak-z-d ... jedno.html
ale najgorsze jest to że czytają to ludzie którzy nie mają pojęcia o autach i potem piszą do mnie maile (dziesiątki dziennie takich dostaję że chcą kupić tak jak i ty za pół ceny super auto) ocknij i spadnij na ziemie.
Takie auta nie sprzedają turki,polacy czy ruscy tu nie chodzi o narodowość bo i niemcy też potrafią ,sprzedają je OSZUŚCI . :!: a naiwniacy je kupują
Ostatnio edytowany przez czeslaw555, 16 Lut 2011, 09:56, edytowano w sumie 1 raz
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Lut 2011, 09:35

czeslaw555 w takim razie co polecasz koledze w tej cenie jaki samochód może kupić? Nie ukrywam iż sam jestem na etapie poszukiwania kolejnego auta :mrgreen:
Biedrona
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 168
Miejscowość: rzeszow
Auto: Honda accord VII

16 Lut 2011, 09:41

Czeslaw555 dokładnie tak jak mówisz. Ja uogólniłem to trochę, ale naród chce auta z full wypasem, niskim przebiegiem za najniższą cenę rynkową.
Andree
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62
Miejscowość: pl

16 Lut 2011, 09:53

wybrane marki są OK ale trzeba zejść z rocznika i jak szukać np B6 to rocznik 2000-2001 jak się uda to szukać do 2002r ,zależy to wszystko jednak od kryertiów jakie się przyjmie ,co jest najważniejsze czyli np. na 1 miejscu stawiam na rocznik albo na 1 miejscu stawiam na stan auta lub na 1 miejscu stawiam na wyposażenie auta.
Przy określonym w tym przypadku budżecie wg.mnie kolejność powinna być taka
nr 1 stan auta,
nr 2. wyposażenie jak będzie pełniejsze to to dobrze ale jak nie to mam świadomość że kasy mam tyle że nie pozwala na więcej ale i tak mam na 100% klimę i resztę co jest standardem w tych rocznikach jak trafi się coś więcej będę zadowolny
nr3. rocznik którym nie jeździmy a mamy tylko wbity w dow.rej. wiem że przy sprzedaży może mieć to znaczenie (i ma) ale dobrze utrzymane i zadbane auto i tak sprzeda się prędzej jak będzie je kupował ktoś kto ma pojęcie o tym inni poszukawacze okazji i tak nie kupią mojego auta.
Założenie jest takie że auto kupujemy dla siebie na parę lat i ma być dobre na ile to możliwe ,oczywiści wszytkie auta się psują (to dla tych co się czepią tego ) ,dające zadowolenie z posiadania go i z jazdy nim .

[ Dodano: 16 Luty 2011, 09:59 ]
polecam zapoznać się z tymi artykułami (u dołu strony)
http://www.automeridian.otwarte24.pl/10 ... -z-Niemiec
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Lut 2011, 13:44

Mazda 6 ;) miłość od pierwszego wejrzenia ;P
zxcvbnmqaz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Radzionków