09 Paź 2019, 14:39
Mondeo MK3 w 2.5/3.0 V6 to są silniki które współpracują z gazem bo mają zawory hydrauliczne. Wiadomo, że musi być to instalacja zestrojona i dobrana przez naprawdę dobrego gaziarza, takiego co nie odwali kaszany.
Masz tam 170 lub 200 koni. Przyspieszenie całkiem okej w stosunku do masy pojazdu. Hatchback to poniżej 9 i w drugiej opcji 8 sekund. Spalanie po mieście masakra, ale na LPG to bez znaczenia. Generalnie te silniki mają swoje słabe punkty np. klapki na kolektorach, lub pompy paliwa. Ale to trwałe konstrukcje, 2.5 był pamiętam jeszcze w Mondeo MKII i być może nawet MKI. W dodatku są na łańcuchu.
Powiem tak, sam myślę o takim samochodzie i o wiele łatwiej znaleźć Forda w dobrym stanie, niż cokolwiek z np. BMW - tam będą tylko już zajechane szroty. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na pracę rozrządu, czy zawory nie hałasują i generalnie przed instalacją LPG sprawdzić kompresję silnika.