6 cylindrowy pod lpg

09 Paź 2019, 07:20

Witam szukam auta z silnikiem pod lpg
Budżet: 22 tyś + ( 5 tys w zapasie na LPG i naprawy)
: silnik koniecznie 6 cyl z dobrze grającym lpg
: min rok 2006
: i oczywiście z trwała jednostka żebym więcej jeździł niż stał w serwisie :)
Pitbull963
Nowicjusz
 
Posty: 20

09 Paź 2019, 10:09

Z jakiego segmentu ma być to auto? Bo do tego co napisałeś można poszukać czegoś małego jak hothath ale i dużego Vana rodzinnego :)

Jak ma to być silnik bezobsługowy i trwały to proponuję bez dodatków typu turbo, IC itp.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Paź 2019, 10:59

......
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2019, 11:13

Dlaczego taki wymóg rocznika?
Możesz poszukać poliftowe Volvo S60 I-generacji - co prawda to tylko 5 cylindrów, ale masz turbo, które daje radę. Koszt instalacji LPG 3,5-4 tys. Najlepszy silnik to 2.4T5 260KM, ewentualnie 2.5T 210KM. Pewniejsza jest skrzynia manualna.
A poza tym to:
Mercedes W203 polift (końcówka produkcji) - najlepiej 3.2, bo 2.4/2.6 pali tyle samo, a nie jedzie
Peugeot 407 3.0 V6

A z troszkę starszych aut to Lexus GS300, Audi A6C5/ A4B6 2.4/2.8, Superb 2.8...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Paź 2019, 11:55

Sorka za mały off-topic, ale co ma dać te 6 cylindrów, bo mi zawsze się wydawało, że ważny jest model, marka i nawet konkretny egzemplarz :D
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

09 Paź 2019, 12:28

Fajny dźwięk... I chyba tyle. :D
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Paź 2019, 14:14

Teraz doczytalem ze te 5k to oprocz serwisu ma wystarczyc na lpg, to bedzie ciezko
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Paź 2019, 14:39

Mondeo MK3 w 2.5/3.0 V6 to są silniki które współpracują z gazem bo mają zawory hydrauliczne. Wiadomo, że musi być to instalacja zestrojona i dobrana przez naprawdę dobrego gaziarza, takiego co nie odwali kaszany.

Masz tam 170 lub 200 koni. Przyspieszenie całkiem okej w stosunku do masy pojazdu. Hatchback to poniżej 9 i w drugiej opcji 8 sekund. Spalanie po mieście masakra, ale na LPG to bez znaczenia. Generalnie te silniki mają swoje słabe punkty np. klapki na kolektorach, lub pompy paliwa. Ale to trwałe konstrukcje, 2.5 był pamiętam jeszcze w Mondeo MKII i być może nawet MKI. W dodatku są na łańcuchu.

Powiem tak, sam myślę o takim samochodzie i o wiele łatwiej znaleźć Forda w dobrym stanie, niż cokolwiek z np. BMW - tam będą tylko już zajechane szroty. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na pracę rozrządu, czy zawory nie hałasują i generalnie przed instalacją LPG sprawdzić kompresję silnika.
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003