REKLAMA
Witam, z góry zaznaczam, że jestem laikiem, dlatego też proszę Was o nakierowanie mnie na właściwą drogę
Póki co nie szukam konkretnej oferty bo samochód będę kupował dopiero na wiosnę 2018, ale już teraz chciałbym zacząć zgłębiać temat.
Otóż mam kilka pytań, jednak uznałem, że zadając je w jednym temacie nie zrobię bałaganu na forum - jakby co to uprzejmie proszę moderatora o przeniesienie do odpowiedniego działu.
Do podanych cen oddzielnie doliczam 3 tysiące na "pierwszą" wizytę u mechanika
1. Na pierwszy samochód lepiej wydać około 6k czy brać od razu coś w granicach 10-13 ? (w grę wchodzi tylko benzyna lub benz + lpg)
2. Myślę, że rocznie nie zrobię więcej jak 7 tys. km. (głównie miasto) czy jest sens kupować coś "oszczędnego" palącego 7-8l czy lepiej mieć większą frajdę z jazdy paląc 8-11l ? (oczywiście pieniądze są ważne, ale za większą przyjemność z jazdy jestem w stanie wydawać te 100zł miesięcznie więcej) To samo pytanie o koszty napraw w danych kategoriach cenowych - czy robiąc rocznie 7 tys. km. koszty napraw mocno dadzą mi się we znaki w takim budżecie na samochód ? Oczywiście wiem, że nikt nie jest jasnowidzem, ale proszę o przybliżone kwoty jeśli oczywiście to możliwe.
3. Wiem, że samochód za 6k nie sprawiłby mi wielkiej przyjemności patrząc po dostępnych modelach, ale jednak do pracy jakoś tyłek bym dowiózł, jednak z drugiej strony mam na oku samochody pokroju mazdy 3 z 2004r. w sedanie. Jak dla mnie samochód niemal ideał - trafia w mój gust wnętrzem jak i wyglądem zewnętrznym - Pytanie: czy za 13k dostanę jakiś "normalny" egzemplarz wyżej wymienionego samochodu czy to raczej nierealne ?
4. Czy znacie jakieś samochody, z wnętrzem tak eleganckim (według mojego gustu oczywiście) jak mazda 3 sedan lub chociażby alfa romeo 156, w cenie do 13 tys. które z czystym sercem moglibyście polecić ?