6k czy 13k na pierwszy samochód - oto jest pytanie ;)

23 Wrz 2017, 17:01

Witam, z góry zaznaczam, że jestem laikiem, dlatego też proszę Was o nakierowanie mnie na właściwą drogę ;)
Póki co nie szukam konkretnej oferty bo samochód będę kupował dopiero na wiosnę 2018, ale już teraz chciałbym zacząć zgłębiać temat.
Otóż mam kilka pytań, jednak uznałem, że zadając je w jednym temacie nie zrobię bałaganu na forum - jakby co to uprzejmie proszę moderatora o przeniesienie do odpowiedniego działu.

Do podanych cen oddzielnie doliczam 3 tysiące na "pierwszą" wizytę u mechanika

1. Na pierwszy samochód lepiej wydać około 6k czy brać od razu coś w granicach 10-13 ? (w grę wchodzi tylko benzyna lub benz + lpg)

2. Myślę, że rocznie nie zrobię więcej jak 7 tys. km. (głównie miasto) czy jest sens kupować coś "oszczędnego" palącego 7-8l czy lepiej mieć większą frajdę z jazdy paląc 8-11l ? (oczywiście pieniądze są ważne, ale za większą przyjemność z jazdy jestem w stanie wydawać te 100zł miesięcznie więcej) To samo pytanie o koszty napraw w danych kategoriach cenowych - czy robiąc rocznie 7 tys. km. koszty napraw mocno dadzą mi się we znaki w takim budżecie na samochód ? Oczywiście wiem, że nikt nie jest jasnowidzem, ale proszę o przybliżone kwoty jeśli oczywiście to możliwe.

3. Wiem, że samochód za 6k nie sprawiłby mi wielkiej przyjemności patrząc po dostępnych modelach, ale jednak do pracy jakoś tyłek bym dowiózł, jednak z drugiej strony mam na oku samochody pokroju mazdy 3 z 2004r. w sedanie. Jak dla mnie samochód niemal ideał - trafia w mój gust wnętrzem jak i wyglądem zewnętrznym - Pytanie: czy za 13k dostanę jakiś "normalny" egzemplarz wyżej wymienionego samochodu czy to raczej nierealne ?

4. Czy znacie jakieś samochody, z wnętrzem tak eleganckim (według mojego gustu oczywiście) jak mazda 3 sedan lub chociażby alfa romeo 156, w cenie do 13 tys. które z czystym sercem moglibyście polecić ?

5. Błagam tylko mi nie mówcie, że z takim budżetem jestem skazany na leony, golfy, laguny czy inne bory - z zewnątrz całkiem ładne, w naprawach dość tanie, w osiągach całkiem niezłe, jednak nie przebolałbym ich wnętrza - jestem raczej estetą ;)

Z góry bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i odpowiedzi.
Aha jeśli ktoś chciałby rzucić jakimś linkiem do samochodu to jakby co w grę wchodzi całe pomorskie.
Furrafinity
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Nie mam

23 Wrz 2017, 21:39

Przy tak małych przebiegach istotna jest utrata wartości przez auto - może się okazać, że kupisz auto w dobrym stanie, po kilku latach będziesz sprzedawał w bardzo dobrym ze śladową różnicą w przebiegu, a będzie warte 5-8 tys mniej...
Generalnie dużą utratę wartości mają marki "tanie", (fiat, ford, opel, kia, hyundai itp) oraz poszczególne modele podatne na awarie i korozję.
Natomiast małą marki i modele "prestiżowe" i o wysokim wskaźniku bezawaryjności (BMW, Audi, VW, Toyota itp) oraz auta poszukiwane - klasyki, youngtimery i kandydaci na nie, ogólnie rzadkie i ciekawe wersje i modele.

Kolejną sprawą jest to żeby auto było wolne od wad, które nie są za bardzo związane z robionymi przebiegami czyli przede wszystkim korozja i elektryka.

Tak na oko przy takich przebiegach serwis kilkunastoletniego zwykłego miejskiego autka albo kompakta nie powinien przekroczyć 1 tys rocznie. Oczywiście bardzo dużo zależy od tego w jakim stanie poprzedni właściciel oddaje auto :)

Jak istotne jest wnętrze auta to proponuję Lancia Lybra:
https://www.google.pl/search?q=lancia+l ... 66&bih=638
tylko nie wiem czy są tam sensowne silniki benzynowe i zdaje się, ze jest to pokrewne auto z alfa romeo czyli z elektryką też będzie trochę zabawy.
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001