6k czy 13k na pierwszy samochód - oto jest pytanie ;)

23 Wrz 2017, 17:01

Witam, z góry zaznaczam, że jestem laikiem, dlatego też proszę Was o nakierowanie mnie na właściwą drogę ;)
Póki co nie szukam konkretnej oferty bo samochód będę kupował dopiero na wiosnę 2018, ale już teraz chciałbym zacząć zgłębiać temat.
Otóż mam kilka pytań, jednak uznałem, że zadając je w jednym temacie nie zrobię bałaganu na forum - jakby co to uprzejmie proszę moderatora o przeniesienie do odpowiedniego działu.

Do podanych cen oddzielnie doliczam 3 tysiące na "pierwszą" wizytę u mechanika

1. Na pierwszy samochód lepiej wydać około 6k czy brać od razu coś w granicach 10-13 ? (w grę wchodzi tylko benzyna lub benz + lpg)

2. Myślę, że rocznie nie zrobię więcej jak 7 tys. km. (głównie miasto) czy jest sens kupować coś "oszczędnego" palącego 7-8l czy lepiej mieć większą frajdę z jazdy paląc 8-11l ? (oczywiście pieniądze są ważne, ale za większą przyjemność z jazdy jestem w stanie wydawać te 100zł miesięcznie więcej) To samo pytanie o koszty napraw w danych kategoriach cenowych - czy robiąc rocznie 7 tys. km. koszty napraw mocno dadzą mi się we znaki w takim budżecie na samochód ? Oczywiście wiem, że nikt nie jest jasnowidzem, ale proszę o przybliżone kwoty jeśli oczywiście to możliwe.

3. Wiem, że samochód za 6k nie sprawiłby mi wielkiej przyjemności patrząc po dostępnych modelach, ale jednak do pracy jakoś tyłek bym dowiózł, jednak z drugiej strony mam na oku samochody pokroju mazdy 3 z 2004r. w sedanie. Jak dla mnie samochód niemal ideał - trafia w mój gust wnętrzem jak i wyglądem zewnętrznym - Pytanie: czy za 13k dostanę jakiś "normalny" egzemplarz wyżej wymienionego samochodu czy to raczej nierealne ?

4. Czy znacie jakieś samochody, z wnętrzem tak eleganckim (według mojego gustu oczywiście) jak mazda 3 sedan lub chociażby alfa romeo 156, w cenie do 13 tys. które z czystym sercem moglibyście polecić ?