Jakie niezniszczalne auto ?Diesel na zwykłej pompie , bez dwumasy

22 Wrz 2017, 19:12

Witam
Jestem nowy i proszę o wyrozumiałość, jeśli podobny temat był proszę o odesłanie :)
Szukam samochodu najmłodszego rocznikiem Diesla który posiada zwykła pompe (nie pompo wtryski) oraz sztywne sprzęgło oraz ma pojemny bak co przekłada się na daleki zasięg na pełnym baku ?
Dla przypomnienia:
- DIESEL w jak najmłodszym miarę roczniku,
- zwykła pompa rotacyjna bez pompo wtrysków,
- sztywne sprzęgło bez koła dwumasowego,
- zasięg km na jednym baku , pojemność baku.

Moja propozycja to:
Audi A6 C5 1.9 TDI 110 KM rocznik do 2001
- zwykła pompa,
- niestety koło dwumasowe :x ,
- Zasięg (cykl mieszany) 1228 km (dane z autocentrum.pl) bak 70L

Proszę o podanie propozycji samochodów o tych parametrach dla mnie najważniejszych, gdyż interesuję mnie niezniszczalny samochód, jak widać nie udało mi się doszukać najlepszego samochodu, który by spełniał te wszystkie moje parametry ale teraz czekam na waszą pomoc forumowicze :)
Pozdro :)
KDM04
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 15 06 1927
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Toledo I
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

22 Wrz 2017, 20:00

Nie podałeś budżetu jaki masz przeznaczony na auto. Po za tym era niezniszczalnych aut dobiegła końca.
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

22 Wrz 2017, 20:04

1.Wymóg rocznika przy starym samochodzie jest delikatnie mówiąc głupi.
2.Większość diesli posiada fabrycznie koło dwumasowe, więc nie ma w czym wybierać.
3.Żaden stary diesel nie będzie "niezniszczalny", a zakup diesla w przyzwoitym stanie jest bardzo trudny.
4.Nie podałeś budżetu.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

22 Wrz 2017, 20:06

Citroen Saxo 1.5 D
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Wrz 2017, 20:51

Za przykład podałeś auto, gdzie silnik, który jeśli jest w dobrym stanie (a niełatwo taki znaleźć) może i będzie tani w eksploatacji za to zawieszenie to 1/3 wartości auta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nie ma sensu kupować tego auta. Będzie miało półmilionowy przebieg i będzie wymagało inwestycji. A części do ałdi premium tanie w stosunku do jego wartości nie są. Już pomijam, że przepłacasz za markę.
Pompa nie znaczy bezproblemowość - patrz dti
Koło dwumasowe wbrew pozorom nie jest po to, żeby się psuło a spełnia w silniku diesla dość ważną funkcję wynikającą z charakterystyki silnika,

A jak już bardzo się napaliłeś i jesteś zaślepiony to

Peugeot 406 2.0 hdi 90km
Pamiętasz 1.9d w polonezie caro? ten silnik to jego rozwinięcie
Brak dwumasowego koła
Turbo ze stałą geometrią
Common rail, elektromechaniczne wtryskiwacze. Cały układ wtryskowy wymienisz za różnicę w cenie między 406 a a6 a jeszcze zostanie
[link do oferty na Olx wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Wrz 2017, 21:35

Budżet do 15.000 zł.
Koło kołem ale bardzo mi zależy na zwykłej pompie rotacyjnej jakieś sugestie??? :)
KDM04
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 15 06 1927
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Toledo I
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

22 Wrz 2017, 22:30

A wytłumaczysz jaki sens ma kupno auta z "tanim" w eksploatacji silnikiem jeśli "całość" wychodzi drogo?

Jeśli chcesz coś na pompie to zostają prawie wyłącznie vag (który był wtedy sto lat za murzynami jeśli chodzi o konstrukcje silników - common rail w alfie - 1997 - common rail w wv - 2007). A jaki silnik i gdzie był montowany to już mnie średnio interesuje, nie znam się zbytnio na tych autach

Z innych, posiadających silniki, które można uznać za udane
- volvo s80 2.5 tdi - silnik od vag'a zresztą, r5, ten sam, który masz np w a6c4, chyba do 2000/2001 był wkładany
- mondeo mk3, i tutaj masz pole do popisu, 2.0tddi był tłuczony do końca produkcji modelu, 2007

90 konny avensis I?

-
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Wrz 2017, 00:26

Ja bym szukał Leona 1 z takim silnikiem, bo to taki szlachetniejszy VAG, a jednak jednostki te same.
to są dobre trwałe diesle, bez zbędnej "nowoczesności" gdzie naprawy kosztują tysiące.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2017, 10:36

A Seat Toledo II 1.9 TDI 110 KM ?
KDM04
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 15 06 1927
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Toledo I
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

23 Wrz 2017, 13:12

Dobra opcja starej konstrukcji do trzaskania kilometrów z silnikiem takim jak np.: w golfie4/octavi/a3 itp. Fabrycznie posiada dwumas.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

23 Wrz 2017, 13:16

KDM04 napisał(a):Seat Toledo II 1.9 TDI 110 KM


dwumas i turbo ze zmienną geometrią, zastanów się czego Ty chcesz
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Wrz 2017, 16:01

Lepiej poszukać starej dobrej 90konnej jednostki i zrobić porządnego chipa (nie takiego z allegro).
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Wrz 2017, 17:19

Invi napisał(a):A wytłumaczysz jaki sens ma kupno auta z "tanim" w eksploatacji silnikiem jeśli "całość" wychodzi drogo?
ja Ci wytłumaczę. W cenie regeneracji układu wtryskowego commonrail czy pompowtrysku w starej konstrukcji jesteś w stanie zrobić generalny remont silnika. Zwykłe pompy szły średnio do 2000 roku czy to Vag, francuz, czy japoniec
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Wrz 2017, 18:31

Ja tylko dodam, że obecnie posiadanie diesla na zwykłej pompie wcale nie niesie takich sporych oszczędności. Owszem, parę lat temu było jeszcze sporo zakładów, które regenerację pomp i ogólnie cały osprzęt diesli na pompach mieli w małym paluszku, jednak obecnie już naprawdę ciężko trafić na fachowca, gdyż wszystko jest na pompowtryskach albo common railu, a jak już znajdziemy fachowca to możemy się mocno zdzwić, jeśli usłyszymy kwotę za naprawę. :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

23 Wrz 2017, 18:57

Nie opowiadaj głupot, po pierwsze to nie ma tam żadnej filozofii żeby potrzebny był jakiś fachowiec, nie potrzeba żadnych komputerów. Części do regeneracji są dostępne bez problemu i podejrzewam że w każdym mieście jest pompiarz który ogarnia temat. Po drugje jakie to koszta według Ciebie skoro mówisz że można się zdziwić??? Po trzecie stara konstrukcja ma taki plus że nie jest tak czułe na paliwo jak pompo czy common. Możesz jeździć na opale, oleju roslinym, na czym chcesz i nie musisz obawiać się o to że się coś posypie w będziesz musiał wydać kilka tys w naprawę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4