70 tysięcy - coś szybszego (i ciekawszego) od A3 8L

14 Wrz 2022, 12:56

Cześć,

Obecnie mam A3 8L z quattro i chciałbym zamienić to na coś nowszego. Budżet to około 70 tysięcy złotych (na sam zakup auta! na wkład po zakupie mam osobny budżet, także spokojnie). Jak wydam mniej to się nie obraże.

Jako, że obecnie mam quattro, to chciałbym zostać przy tym napędzie - może i w naszych warunkach nie daje on nie wiadomo czego (szczególnie, że mieszkam w mieście), ale jednak przywyczaiłem się do tej pewności jazdy podczas deszczu/śniegu. Nie miałbym problemu żeby przesiąść się też na RWD, w ostateczności może już być te FWD (ale wolałbym tego uniknąć, wątpię w skuteczność tego napędu przy większej mocy).

Co do silnika - raczej benzyna, jeżdżę głównie po mieście (i od czasu do czasu jakaś większa trasa) więc diesel by się raczej nie spisał. Jakby jakimś cudem szło zagazować to też spoko, ale domyślam się że może być ciężko.

Fajnie jakby miało 5d i żeby szło w miarę z tyłu siedzieć (obecnie jest dość ciasno). Nie mam żadnych wymogów, czy kombi, czy sedan czy coś innego - co mi się spodoba, to wezmę. Fajnie, jakby szło złożyć kanapę jakbym chciał coś większego przewieźć, ale bez tego też w ostateczności przeżyję.

Skrzynia - najchętniej automat (od czasu do czasu mam okazję pojeździć automatem i po mieście jest to ogromna różnica w komforcie), manuala od biedy też przeżyje.

No i najważniejsze - żeby auto było wolne od wad wieku dziecięcego. Chce mieć auto, które przy odpowiednim serwisie, będzie autem pewnym, do którego będę mógł wsiąść i pojechać spontaniczne nad morze, a nie gdzie może ze sobą klucze w razie czego i bać się, że jakaś 15 letnia część silnika się podda :D Jeżeli chodzi o jakieś naprawy, to staram się robić większość samodzielnie, więc zawsze jakaś oszczędność na serwisie.

Obecnie moim największym faworytem jest A3 8V 2.0 tfsi ze stanów. Głównie ze względu na moc, potencjał mocy, automat, wygląd i pojemność. Spalanie też myślę całkiem umiarkowe, jak na tę moc. Plusem auta ze stanów jest to, że jest dobry wgląd w historie ze stanów, nie ma tam takiego parcia na long-life więc olej też był częściej wymieniany. No i za 70k mam auto z 2016-2017 roku, z przebiegiem około 100k. Myślałem np. nad tym: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Z minusów, no to największy - nie będę mógł się poszczycić bezwypadkowością auta za kilka lat przy sprzedaży no i nie wiem też jak auto było zrobione. Chciałbym móc kupić auto z okolicy, żeby móc pojechać do znajomego serwisu i sprawdzić je dokładnie od spodu, czy nie ma żadnego druciarstwa. Myślałem też nad sprawdzeniem geometrii czy auto nie jest w żadnym stopniu pogięte czy coś, ale nie wiem czy takie sprawdzenie geometrii ma sens.

Niestety, ale nie spotkałem zbyt wielu innych ciekawych aut, bo każde ma jakąś wadę.

1. Lexus GS450H - fajny, ale mały bagażnik + ma już swoje lata.
2. Lexus GS430 - to samo, ma swoje lata. Plus taki że mogę zagazować, ale jednak obawiam się o wiele większych kosztów utrzymania względem takiej A3.
3. Lexus IS250 - bardzo mi się podoba, ale mało mocy. IS350 znowu ciężko dostępny, nie wiem jak z dostępnością części (w końcu auto nie wychodziło na rynek EU).
4. Megane 3 RS - obawiam się że trafię zajechane + raczej ciężko z tym autem na daily.
5. A3 8P quattro - chciałbym po lifcie, ale po lifcie wszystkie z wadą olejową. Mógłbym kupić i ryzykować, w najgorszym wypadku 10k wyłożyć na serwis silnika. Ale wolę chyba te 10k dołożyć do nowszego auta. Jest jeszcze S3 8P, które z tego co wiem po lifcie ma jeszcze silnik bezawarjny (mogę się mylić?) ale ceny też już zbliżają się do 60k.
6. Golf 6 GTI - problematyczne silniki, na Golfa 7 Gti nie starczy, a Golf 6R kosztuje prawie tyle samo co nowsze A3 8V.

Zatem - jest sens interesować się tym A3 8V, czy zejść na ziemie i szukać czegoś z mniej znaną historią? Mam wrażenie, że kupując auto ściągane z zachodu (chociażby Niemcy) mogę trafić na to samo co w USA, tylko się po prostu o tym nie wiem, bo nie ma nigdzie historii tych aut z czasów kiedy jeździły za granicą.
luukaszz
Nowicjusz
 
Posty: 12

14 Wrz 2022, 13:36

Porównujesz topową wersje Golfa czyli R, generująca niemal 100 koni więcej do zwykłego A3?
To raczej byś musiał porównać Golfa R do S3 8V wtedy cenowo nie będzie podobnie :yes:

Dla mnie Golf R nie jest głupim pomysłem zważywszy że masz zamiar szukać dziwne egzemplarze zwykłego A3 8V
weź też pod uwagę że w golfie masz starego typu sprawdzony silnik fsi turbo, a to co się kryje pod maską tego A3 nie wiadomo jaka będzie trwałość (2,0 tfsi)

a nie myślałeś o czymś innym np takie Volvo?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ostatnio edytowany przez Trevor, 14 Wrz 2022, 13:40, edytowano w sumie 1 raz
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

14 Wrz 2022, 13:40

Pórownałem 6R do 8V głównie z tego względu, że wychodzą podobnie cenowo. 6R jest jedyną opcją zakupu Golfa 6 - Golf 6 GTI ma wadliwy silnik, a niżej nie chce schodzić. Nie mam zamiaru szarpać się o każdy km, i tak duży przeskok z 180km w starym 1.8t a ponad 220km w nowym 2.0 tfsi (gdzie nawet w tej a3 8v mam prawie 300km po chipie, ale to raczej odległe plany).

No i plus a3 jest taki, że ma "nowszy" automat - nowszy pod takim względem, że z mniejszym przebiegiem i pewnie nie będzie umęczony życiem jak w 10 letnim Golfie 6R, gdzie raczej musiałbym brać manuala z tego powodu.

Z tego co wiem, to 2.0 tfsi w A3 8V jest już kompletnie wolne od wad, szczególnie w 2015+.
luukaszz
Nowicjusz
 
Posty: 12

14 Wrz 2022, 13:55

Myślałem o Volvo, ale naczytałem się o pękających 2.5T, więc odpuściłem. Zresztą, ten co podlinkowałeś też miał przygodę w USA :P

https://bid.cars/pl/lot/1-62232721/2015 ... K5F1349491

Plus spalanie mnie trochę boli - silnik na pośrednim wtrysku (plus taki że TFSI na bezpośrednim, więc weźmie mniej) a gazować go nie będę, bo nie ma wnęki. A nie chce żeby butla mi zabierała miejsce w bagażniku.
luukaszz
Nowicjusz
 
Posty: 12

14 Wrz 2022, 13:57

Boi się spalania, ale nie boi kosztów TFSI czy Golfa R... Nieźle.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Wrz 2022, 14:02

luukaszz napisał(a):Lexus GS430 - to samo, ma swoje lata. Plus taki że mogę zagazować, ale jednak obawiam się o wiele większych kosztów utrzymania względem takiej A3.
3. Lexus IS250 - bardzo mi się podoba, ale mało mocy. IS350 znowu ciężko dostępny, nie wiem jak z dostępnością części (w końcu auto nie wychodziło na rynek EU).


Przy Twoich pozostałych typach ...hmm rozśmieszył mnie Twój strach o koszty szczególnie prze 430ce :D

P.s.

Auto super do serwisu jak na USA.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Wrz 2022, 14:03

Tylko czekałem, aż ktoś się do tego przyczepi ;] Nie, nie boję, ale jeżeli mam możliwość kupić inne auto, które też mi się podoba, jednocześnie zostawiając przy każdych 100km mniej o jakieś 33 zł na stacji (uśredniając 10l w mieście vs 15l w mieście spalone przez Volvo), to dlaczego mam sobie na siłę dorzucać dodatkowy koszt? Podejrzewam, że utrzymanie takiego 4-5 letniego TFSI nie będzie się różniło zbytnio od 2.5t Volvo. Może być sytuacja że w jednym aucie nie będę nic robił przez dłuższy czas, a może będę wydawał na naprawy - to już będzie mój problem. Po prostu, skoro mam możliwość zaoszczędzenia, to wolę to w jakimś stopniu zrobić. Obecne A3 8L quattro też nie było tanie w utrzymaniu więc do niezbyt niskich kosztów utrzymania jestem przyzwyczajony.
luukaszz
Nowicjusz
 
Posty: 12

14 Wrz 2022, 14:03

luukaszz napisał(a):gdzie nawet w tej a3 8v mam prawie 300km po chipie

No wg mnie w tym A3 8V po chipie nie będziesz miał tyle, może 240, za to w Golfie R spokojnie 320
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

14 Wrz 2022, 14:06

Trevor napisał(a):
luukaszz napisał(a):gdzie nawet w tej a3 8v mam prawie 300km po chipie

No wg mnie w tym A3 8V po chipie nie będziesz miał tyle, może 240, za to w Golfie R spokojnie 320


Fabrycznie tam jest 220, więc nie wydaje mi się. 2.0 TFSI CNTC na spokojnie robi te 280-290. Zresztą, to nie jest istotne - jeżeli miałbym je chipować, to dopiero po jakimś czasie.

szybki napisał(a):
luukaszz napisał(a):Lexus GS430 - to samo, ma swoje lata. Plus taki że mogę zagazować, ale jednak obawiam się o wiele większych kosztów utrzymania względem takiej A3.
3. Lexus IS250 - bardzo mi się podoba, ale mało mocy. IS350 znowu ciężko dostępny, nie wiem jak z dostępnością części (w końcu auto nie wychodziło na rynek EU).


Przy Twoich pozostałych typach ...hmm rozśmieszył mnie Twój strach o koszty szczególnie prze 430ce :D

P.s.

Auto super do serwisu jak na USA.


GS430 kupiłbym pewnie taniej niż A3 8V (widziałem że oscylują w graniach 50 tysięcy złotych), więc pieniędzy na jakiś wstępny serwis byłoby też więcej. Bardziej mnie martwi to, że części do tych aut nie są powszechnie dostępne i trzeba się czasami naszukać.

Co masz na myśli pisząc "super do serwisu"?
luukaszz
Nowicjusz
 
Posty: 12

14 Wrz 2022, 15:30

A ja nie wiem co Wy z tymi kosztami macie, pomijając golfa R to 5 letnie Audi nie będzie mieć nawet 80 tys przejechane to zakładamy że od razu remont silnika , nawet biorąc pod uwagę opinie nt. tfsi? :mrgreen:
Mnie by bardziej trapiło to dlaczego w tak krótkim czasie takie Audi ma już 2 właściciela w kraju??
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

14 Wrz 2022, 15:48

Edquar napisał(a):A ja nie wiem co Wy z tymi kosztami macie, pomijając golfa R to 5 letnie Audi nie będzie mieć nawet 80 tys przejechane to zakładamy że od razu remont silnika , nawet biorąc pod uwagę opinie nt. tfsi? :mrgreen:
Mnie by bardziej trapiło to dlaczego w tak krótkim czasie takie Audi ma już 2 właściciela w kraju??


Jedno jest pewne w A3 ze stanów - jest tam silnik o oznaczeniu CNT (czy tam CNTC), który w przypadku wymiany, musi być zastąpiony identycznym słupkiem (bodajże ten sam ma Golf 7 GTI z USA) ze względu na różnice we wtrysku (4 wtryskiwacze zamiast 8 jak w EU). A sam słupek nie jest tak łatwo dostępny.

Pytałem się znajomego który ma takie A3 z USA i jedyne co zrobił przez 6kkm, to wymienił termostat (który ponoć jest wadliwy w tym modelu) i łożysko przedniego koła. Wiem, że jego przypadek może być wyjątkowy, ale no raczej bez przesady z tymi kosztami.

No ale w jednym masz rację - ja rozumiem że to TFSI, ale czy te nowe silniki 3 generacji są tak bardzo złe, jak te sprzed kilku lat? Szczególnie, że auto ma niski przebieg a planuje je mieć maksymalnie 2-3 lata i zrobić nim przez ten czas maksymalnie 20 tysięcy.

10 letni Golf 6R który nie miał lekkiego życia raczej może być większą miną niż 5 letnie, zwykłe Audi A3, które ma tylko 220km.
luukaszz
Nowicjusz
 
Posty: 12

14 Wrz 2022, 17:08

Tylko weź pod uwagę silnik w golfie R to EA113, ten sam co 2,0 FSI do którego potem dołożyli turbo - premiera marzec 2003r.
W Audi masz którąś tam odsłonę tego co był wadliwy w latach 2008-2013 czyli EA888

także to są 2 różne silniki

a poza tym nikt nie każe Ci kupować golfa R, ja tylko napisałem że dla mnie lepszy wybór niż Audi A3 z USA.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

14 Wrz 2022, 17:59

Trevor napisał(a):Tylko weź pod uwagę silnik w golfie R to EA113, ten sam co 2,0 FSI do którego potem dołożyli turbo - premiera marzec 2003r.
W Audi masz którąś tam odsłonę tego co był wadliwy w latach 2008-2013 czyli EA888

także to są 2 różne silniki

a poza tym nikt nie każe Ci kupować golfa R, ja tylko napisałem że dla mnie lepszy wybór niż Audi A3 z USA.


A czy przypadkiem w A3 8V nie siedzi już poprawiony silnik, EA888 gen. 3?
luukaszz
Nowicjusz
 
Posty: 12

17 Wrz 2022, 09:48

Myślałem żeby kupić coś minimalnie tańszego i z mniejszymi kosztami, ale tak patrzę i zdałem sobie sprawę z tego, że wybór jest niewielki (o ile w ogóle jakikolwiek jest). Chcąc zostać przy automacie i przy ewentualnej możliwości lekkiego podniesienia mocy, to od razu mi odpada chociażby Leon 1.4 150km ze względu na DQ200, która zbyt długo nie pożyje na takim chipie. W manualu to samo - z tego co wiem, to MQ250 ma limit 250nm.

Macie pomysł jeszcze na jakieś auto, nawet spoza rodziny VAG'a? Fajnie jakby ten automat został, ale od biedy może być manual.
luukaszz
Nowicjusz
 
Posty: 12

17 Wrz 2022, 12:11

Mało tego na rynku ale popatrz na i30/ceed z 1.6 tgdi pod maską.
Pomyślałbym też o Volvo v40
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km