A16LET Chip tuning - Zbyt mały przyrost mocy

10 Wrz 2018, 15:28

Witam, posiadam Astrę J z silnikiem 1.6T 180KM, ostatnio pojechałem na chip tuning, w serii na hamowni wyszło prawie 189KM i 255Nm, po chipie zaś 195KM i 301Nm. Zapytałem tunera dlaczego tak słaby wynik po chipie? Odpowiedział że turbo jest w złym stanie i warto byłoby zregenerować... I tutaj mam do Was pytanie, czy możliwe aby turbo było w złym stanie skoro w dolocie przed IC nie ma ani kropli oleju, turbo nie gwizda ze schodzeniu z obrotów i ogólnie wydaje się być ok ?

Wrzucam jeszcze wynik z hamowni:
[link wygasł]
Ostatnio edytowany przez Santiago, 10 Wrz 2018, 19:00, edytowano w sumie 1 raz
Santiago
Nowicjusz
 
Posty: 6

10 Wrz 2018, 18:10

Ciężko ocenić, ale sporo Nm Ci przyrosło więc różnica powinna być spora, myślę że nie poradził sobie ze strojeniem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Wrz 2018, 18:37

Z tym że z tego silnika uzyskuje się ok 210KM i 320NM... Reklamować ten chip tuning czy co?
Santiago
Nowicjusz
 
Posty: 6

10 Wrz 2018, 18:50

To ile się wyciśnie to jest zależne od tunera, widzisz sam napisałeś że uzyskuje się 320Nm a Tobie wzrosło do 391Nm a to fajny wynik, masz wykres z hamowni?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Wrz 2018, 18:59

Wykres: [link wygasł]

Dopiero teraz zobaczyłem że zrobiłem w 1 poście katastrofalny błąd... Po chipie było 301Nm
Santiago
Nowicjusz
 
Posty: 6

10 Wrz 2018, 19:14

Ja tam za bardzo się na tym nie znam bo nie robię tego osobiście ale to co on zrobił to jakaś lipa według mnie, skacze to, jest strasznie nie równo. Stary wykres prezentuje się dużo lepiej. Według mnie sknocone strojenie, ale niech się wypowie ktoś bardzij ogarnięty w temacie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Wrz 2018, 19:24

No właśnie zależy mi na tym bardzo żeby ktoś się wypowiedział bo nie wiem co robić..
Santiago
Nowicjusz
 
Posty: 6

11 Wrz 2018, 09:18

Problem braku wyników w Twoim aucie może zaczynać się od zbyt różowych pomiarów do których dążysz a kończyć się na stanie technicznym Twojego auta gdzie turbina może być tylko jedną z przyczyn. Po drodze może być problem w głowicą np.zaworami i ich regulacją albo z wydechem albo z paliwem albo...no i tu jest potrzebny ogarnięty strojeniowiec który podpowie Ci co możesz zmienić/naprawić.
Co do wykresu to jest normalny chociaż fakt że przyrost mocy jest skromny.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Wrz 2018, 09:27

Zawory odpadają, była regulacja w Maju tego roku w ASO, jak już to może być zapchany kat? Albo faktycznie turbo nie wyrabia?
Santiago
Nowicjusz
 
Posty: 6

11 Wrz 2018, 09:36

O tyle trudno powiedzieć że na ciśnienie z turbo składa się chociażby zawór dv który też może powodować spadki mocowe...dlatego zawsze twierdze że potrzebny jest dobry strojeniowiec.
Skąd jesteś? Jak coś mogę Ci dać mamiary na fajną firmę ale pod Piasecznem koło Wawy.

P.s.
Ciekawe jak jest z katalizatorem? Czy żyje.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Wrz 2018, 19:13

Mam pewien problem po tym chipie.. podczas przyspieszenia gdy trochę mocniej wcisne gaz samochód lekko zaszarpie 2 razy po czym dopiero przyspiesza, przed chipem tego nie było. Co może być nie halo?
Santiago
Nowicjusz
 
Posty: 6

15 Wrz 2018, 07:53

Szarpnięcia może powodować zapłon czyli tematy związane ze świecami, kablami itp.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe