REKLAMA
Podstawowe kryteria zestawienia:
- samochody segmentu C
- nadwozie hatchback 5d
- silnik benzynowy o mocy ok. 120KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2000r.
Wytypowane modele do zestawienia:
- Audi A3 8L 1,8 - 125KM
- Citroen Xsara 1,8 - 110KM
- Opel Astra G 1,8 - 125KM
- Toyota Corolla e11 1,6 - 110KM
- VW Golf IV 2,0 - 115KM
Zestawienie (kliknij aby powiększyć):
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Komentarz do zestawienia:
W zestawieniu udział wzięły dwa bliźniacze samochody koncernu VAG z różnymi silnikami w celu pokazania różnic w kosztach części.
Jedynym samochodem w którym zastosowano łańcuch rozrządu (trwały) jest Toyota Corolla - pozostałe pasek (SKF).
Należy zwrócić uwagę na wysoki koszt łożyska koła w Astrze (SKF) ze zintegrowanym czujnikiem ABS. W Oplu i Citroenie zastosowano zestaw cewek zapłonowych (BERU) uniemożliwiający wymianę pojedynczej jak ma to miejsce w Toyocie (BREMI). W Audi i VW zastosowano przewody zapłonowe (NGK).
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.