[C] Stilo 1,9 / Focus mk2 1,6 / Astra H 1,9 / 307 1.6 / Octavia II 1,9

Który model wybierasz?

Fiat Stilo 1,9 JTD - 120KM
2
11%
Ford Focus mk2 1,6 TDCi - 109KM
6
33%
Opel Astra H 1,9 CDTi - 120KM
7
39%
Peugeot 307 1,6HDi - 109KM
2
11%
Skoda Octavia II 1,9 TDi - 105KM
1
6%
Razem głosów : 18

06 Sie 2016, 18:01

[C] Stilo 1,9 / Focus mk2 1,6 / Astra H 1,9 / 307 1.6 / Octavia II 1,9

Podstawowe kryteria zestawienia:
- samochody segmentu C
- nadwozie kombi
- silnik diesla o mocy ok. 110KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2005r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Fiat Stilo 1,9 JTD - 120KM
- Ford Focus mk2 1,6 TDCi - 109KM (głównie wersje przed liftingiem)
- Opel Astra H 1,9 CDTi - 120KM
- Peugeot 307 1,6HDi - 109KM (głównie wersje po liftingu)
- Skoda Octavia II 1,9 TDi - 105KM (głównie wersje przed liftingiem)

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić uwagę na wysoki koszt tylnych tarcz hamulcowych (TRW) ze zintegrowanym łożyskiem i czujnikiem ABS w Peugeocie 307, które stosowano od 03/2004. Warto odnotować niski koszt termostatu (Gates) w Octavii w stosunku do reszty konkurentów.

Fiat Stilo jako jedyny w zestawieniu nie był wyposażany w filtr cząstek stałych. Dla pozostałych przyjęto kwotę 1500zł na regenerację (wymiana całego wkładu) lub usunięcie. Średnia cena regeneracji wtryskiwaczy elektromagnetycznych to 450zł/szt.. W przypadku pompowtryskiwaczy jest to 550zł/szt. z uwagi na wysoki koszt montażu i synchronizacji.

Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 19:58, edytowano w sumie 6 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sie 2016, 12:42

dzida, ale przecież żaden 1.9 TDI do 2008 r. (nie licząc wersji BLS) nie posiada filtra cząstek stałych. Wydaje mi się, że w zestawieniu powinna się znaleźć taka informacja.
Poza tym "wadliwe panewki korbowodowe" to przypadłość wersji BXE, a nie wszystkich TDików.
Ogólnie tabelka fajnie pokazuje "taniość" 307ki na tle pozostałych modeli i to pomimo tego, że lista typowych usterek stanowi jedynie wymienienie tych najczęstszych.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

08 Sie 2016, 15:23

łysy30 napisał(a):Poza tym "wadliwe panewki korbowodowe" to przypadłość wersji BXE, a nie wszystkich TDików.

Wersje BXE to znaczny udział w rynku i to tym bardziej bez sensu jest rozdzielanie tego silnika od reszty - jak coś to info dodałem.

łysy30 napisał(a):przecież żaden 1.9 TDI do 2008 r. (nie licząc wersji BLS) nie posiada filtra cząstek stałych.

Tak samo - jeśli się pojawiały to zostaje ujęte w zestawieniu. Jak nie ma to sobie odejmie.

Ogólnie zestawienie określa czarny scenariusz jeśli chodzi o usterki i koszta eksploatacji :) Polecam nie popadać w paranoję z oznaczeniami, bo dla Kowalskiego 1,9TDI 105KM to jeden silnik bez poszczególnych oznaczeń, które zmieniały się co rok, dwa.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...