REKLAMA
Podstawowe kryteria zestawienia:
- samochody segmentu C
- nadwozie kombi
- silnik diesla o mocy ok. 110KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2005r.
Wytypowane modele do zestawienia:
- Fiat Stilo 1,9 JTD - 120KM
- Ford Focus mk2 1,6 TDCi - 109KM (głównie wersje przed liftingiem)
- Opel Astra H 1,9 CDTi - 120KM
- Peugeot 307 1,6HDi - 109KM (głównie wersje po liftingu)
- Skoda Octavia II 1,9 TDi - 105KM (głównie wersje przed liftingiem)
Zestawienie (kliknij aby powiększyć):
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić uwagę na wysoki koszt tylnych tarcz hamulcowych (TRW) ze zintegrowanym łożyskiem i czujnikiem ABS w Peugeocie 307, które stosowano od 03/2004. Warto odnotować niski koszt termostatu (Gates) w Octavii w stosunku do reszty konkurentów.
Fiat Stilo jako jedyny w zestawieniu nie był wyposażany w filtr cząstek stałych. Dla pozostałych przyjęto kwotę 1500zł na regenerację (wymiana całego wkładu) lub usunięcie. Średnia cena regeneracji wtryskiwaczy elektromagnetycznych to 450zł/szt.. W przypadku pompowtryskiwaczy jest to 550zł/szt. z uwagi na wysoki koszt montażu i synchronizacji.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
edit:
Dodanie ankiety