Podstawowe kryteria zestawienia: - samochody segmentu C - nadwozie kombi - silnik diesla o mocy ok. 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2005r.
Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Stilo 1,9 JTD - 120KM - Ford Focus mk2 1,6 TDCi - 109KM (głównie wersje przed liftingiem) - Opel Astra H 1,9 CDTi - 120KM - Peugeot 307 1,6HDi - 109KM (głównie wersje po liftingu) - Skoda Octavia II 1,9 TDi - 105KM (głównie wersje przed liftingiem)
Zestawienie(kliknij aby powiększyć):
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Komentarz do zestawienia: Należy zwrócić uwagę na wysoki koszt tylnych tarcz hamulcowych (TRW) ze zintegrowanym łożyskiem i czujnikiem ABS w Peugeocie 307, które stosowano od 03/2004. Warto odnotować niski koszt termostatu (Gates) w Octavii w stosunku do reszty konkurentów.
Fiat Stilo jako jedyny w zestawieniu nie był wyposażany w filtr cząstek stałych. Dla pozostałych przyjęto kwotę 1500zł na regenerację (wymiana całego wkładu) lub usunięcie. Średnia cena regeneracji wtryskiwaczy elektromagnetycznych to 450zł/szt.. W przypadku pompowtryskiwaczy jest to 550zł/szt. z uwagi na wysoki koszt montażu i synchronizacji.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
edit: Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 18:58, edytowano w sumie 6 razy
dzida, ale przecież żaden 1.9 TDI do 2008 r. (nie licząc wersji BLS) nie posiada filtra cząstek stałych. Wydaje mi się, że w zestawieniu powinna się znaleźć taka informacja. Poza tym "wadliwe panewki korbowodowe" to przypadłość wersji BXE, a nie wszystkich TDików. Ogólnie tabelka fajnie pokazuje "taniość" 307ki na tle pozostałych modeli i to pomimo tego, że lista typowych usterek stanowi jedynie wymienienie tych najczęstszych.
łysy30 napisał(a):Poza tym "wadliwe panewki korbowodowe" to przypadłość wersji BXE, a nie wszystkich TDików.
Wersje BXE to znaczny udział w rynku i to tym bardziej bez sensu jest rozdzielanie tego silnika od reszty - jak coś to info dodałem.
łysy30 napisał(a):przecież żaden 1.9 TDI do 2008 r. (nie licząc wersji BLS) nie posiada filtra cząstek stałych.
Tak samo - jeśli się pojawiały to zostaje ujęte w zestawieniu. Jak nie ma to sobie odejmie.
Ogólnie zestawienie określa czarny scenariusz jeśli chodzi o usterki i koszta eksploatacji Polecam nie popadać w paranoję z oznaczeniami, bo dla Kowalskiego 1,9TDI 105KM to jeden silnik bez poszczególnych oznaczeń, które zmieniały się co rok, dwa.
Elektryczne i hybrydowe SUV-y – czy to przyszłość motoryzacji? Rynek motoryzacyjny przechodzi obecnie jedną z największych rewolucji w swojej historii. Tradycyjne pojazdy spalinowe powoli ustępują miejsca nowym, bardziej ekologicznym rozwiązaniom. Szczególnie interesującym segmentem ...
Skoda Superb z wyposażeniem Laurin & Klement Skoda Superb z najbardziej luksusowym i prestiżowym pakietem wyposażenia - Laurin & Klement, na polskim rynku pojawił się w październiku ubiegłego roku. Teraz pakiet dostępny jest z nowym silnikiem. Do dotychczas oferowanych ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.