A3 8L 1.8 125km ogromne spalanie i szarpanie

02 Lis 2017, 20:40

Cześć, już od jakiegoś czasu mam problem z tym autem, otóż... Pali cholernie dużo paliwa, czy na gazie czy na benzynie jak deptam mu ostro na pedał to czasami widać jak wskazówka od poziomu benzyny się rusza, a na pełnym baku gazu przejechałem 260km, z moich obliczeń wyszło że spalił 19L gazu na 100km !!! Jak go kupiłem problem był z benzyną, nie chciał się wkręcać w ogóle na obroty, problemem był sam czujnik przepływki ( sama ta wkładka ), po wymianie na nową i pokasowaniu błędów chodził już dobrze na benzynie, lecz przy kasowaniu błędów pojawiła się sonda lambda, lecz jest jeszcze jeden mankament... Auto powyżej 3tyś obrotów zaczyna szarpać i w ogóle traci moc, niby to przyspiesza ale szarpie czasem mocniej czasem mniej, czasem zaczyna szarpać już przed 3 tyś czasem dopiero bliżej 3,5tyś, czasem się zdarzy że nawet wcale nie zaszarpie a czasem nawet po podciągnięciu go do 4 tyś ( zwykle przy 4 tyś już przyspieszał normalnie bez szarpnięć ) niby nie szarpał ale za to mocy nie miał, dzieje się tak bardziej na gazie, na benzynie tak samo lecz w mniejszym stopniu, warto się zainteresować tą sondą czy to może być również coś innego ? Dodam jeszcze problemik mały z gazem, gdy wciskam lekko pedał gazu to obroty najpierw spadają do około 500 a potem dopiero wzrastają, a przy mocniejszym wciśnięciu gazu jest wszystko ok, na benzynie takie coś nie występuje.
LPPagu
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Audi
  • 07 Lis 2017, 11:00

    W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić jak pracuje sonda. Będzie wiadomo czy jest sprawna czy może już martwa.

    Czujnik przepływomierza sprawdzałeś jakie podaje wartości podczas pracy na wolnych obrotach? Powinno być w granicach 2,5-4mg/s, a podczas dodawania gazu liniowo powinna ta wartość rosnąć do ok 6tyś obr. Jak masz 125KM to przy tej maksymalnej wartości obrotów powinno być około 93mg/s. Jest an to wzór którym można szybko przeliczyć w każdym samochodzie tą wartość w zależności od mocy i wygląda to tak że moc auta w KM mnożymy przez 3/4 i wychodzi nam wartość maksymalna mg/s jaką powinniśmy odczytać przy około 6tyś. obr. Jeżeli będzie znacznie niższa lub wyższa to oznacza że problemem może być przepływka lub nieszczelność w dolocie.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kiedy kupić nowe opony?
      Eksploatacja jest głównym czynnikiem wpływającym na żywotność opon – tym bardziej, jeśli jest nieprawidłowa. Niewłaściwy serwis opon, przeładowany samochód, jazda ze zbyt małym ciśnieniem w oponach oraz ...