[D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

Który model wybierasz?

Audi A4 B7 2,0 TFSI - 200KM
6
13%
BMW 325i e90 - 218KM
13
27%
Lexus IS 250 mk2 - 208KM
12
25%
Subaru Legacy IV 3,0 - 245KM
5
10%
Volvo S60 I 2,4 T - 200KM
12
25%
Razem głosów : 48

26 Paź 2016, 17:38

[D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

Podstawowe kryteria zestawienia:
- sedan segmentu D
- silnik benzynowy o mocy min. 200KM
- automatyczna skrzynia biegów
- modele z okolic 2006 roku

Wytypowane modele do zestawienia:
- Audi A4 B7 2,0 TFSI - 200KM
- BMW 325i e90 - 218KM (wersja przed liftingiem)
- Lexus IS 250 mk2 - 208KM
- Subaru Legacy IV 3,0 - 245KM
- Volvo S60 I 2,4 T - 200KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Komentarz do zestawienia:

Wg raportów spalania jedynym samochodem zbliżonym do wartości zużycia paliwa podanych przez producenta (9,8l) jest Lexus (9,9l przy 39 raportach). W przypadku BMW i Audi różnica sięga ok. 1l w stosunku do już obliczonych w tabeli. Wartości obliczone wg algorytmu z legendy pod tabelą.

Należy zwrócić na wysoki koszt elektrycznej pompy wody (MAYLE) do BMW i amortyzatorów (KYB), łożsyka koła (SKF) i łącznika stabilizatora (FEBI) do Lexusa.

W większości aut występują bardzo kosztowne do usunięcia usterki.
W Audi jest to awaria wariatora faz rozrządu spowodowana wytartym wałkiem sterowania (spadek mocy oraz klekotanie, co często jest mylone z normalną pracą). Może to doprowadzić do zablokowania wałków rozrządu i zniszczenia silnika.
W BMW i Volvo drogimi usterkami są awarie skrzyni automatycznych (w Audi wzięto pod uwagę skrzynię Tiptronic łączoną z napędem 4x4).
Silnik w Subaru wymaga kosztownej regulacji luzów zaworowych co 50tys. km.
Lexus IS 250 jest jednym z nielicznych modeli, które nie trapią typowe usterki. Najpoważniejszą jest awarie zaworu VVTi, który był objęty akcją serwisową przez producenta w pierwszym roku produkcji.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 18:32, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Paź 2016, 21:52

dzida napisał(a):Wg raportów spalania jedynym samochodem zbliżonym do wartości zużycia paliwa podanych przez producenta (9,8l) jest Lexus (9,9l przy 39 raportach). W przypadku BMW i Audi różnica sięga ok. 1l w stosunku do już obliczonych w tabeli. Wartości obliczone wg algorytmu z legendy pod tabelą.
dzida napisał(a):W Audi jest to awaria wariatora faz rozrządu spowodowana wytartym wałkiem sterowania (spadek mocy oraz klekotanie, co często jest mylone z normalną pracą). Może to doprowadzić do zablokowania wałków rozrządu i zniszczenia silnika.
dzida napisał(a):exus IS 250 jest jednym z nielicznych modeli, które nie trapią żadne typowe usterki, a większość dotyczy wersji z dieslem i synchronizatorów manualnej skrzyni biegów.
czy tylko mi się wydaje, że posypią się gromy? :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Paź 2016, 04:56

Stąd mój długi opis wyprzedzający czepialskie pytania :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Paź 2016, 20:14

Zanim zostaniesz zlinczowany za lexusa w cenie serwisu passka 2,0tdi :D to małe sprostowanie...
Nagar występował w pierwszych sztukach IS250. Tak naprawdę nie wiem czym to było spowodowane ale takowe wieści dochodziły z USA i podobno była tam przeprowadzona jakaś akcja serwisowa zaworów. W EU nie ma żadnych info. ani od użytkowników ani od mechaników.
Generalnie wtrysk d4s (nie mylić z d4) jest uważany za jeden z najlepszych na rynku gdzie wyeliminowano problem nagaru.

Uprzedzę 959 :D jeździłem is250 i ta sztuka można powiedzieć jest od nowości u mnie w rodzinie. Obecny użytkownik ma firmę transportową i mechaników więc coś się zna na autach :D . Przesiadł się na lexa za moją namową po doświadczeniach z tdi... zresztą które miałem okazję holować... Obecnie właściciel paliwożernego Lexa jak słyszy "oszczędny' diesel do domu to mu się ulewa...

A teraz zestaw sloganów:

- to nie możliwe wszystkie auta się psują
- forum lexa jest martwe a te 20tyś. użytkowników chowa wady swoich aut
- spalanie 10l dzida no co ty??? To jest V6 w ciężkim sedanie
- nie wierzę w to że coś się nie popsuje a wtedy płyniesz
- widziałem is250 zepsutego... na forum...

:D :D :D :D :D

Sorki miało być poważnie... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11047
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Paź 2016, 14:35

Nagar i spalony xenon to jest już wpisane na siłę, bo tak na prawdę nie ma czego się czepić :ok:

edit: Czepił się ktoś inny więc dodaje info o VVTi i zaciskach.
Ostatnio edytowany przez dzida, 31 Paź 2016, 17:03, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Paź 2016, 10:55

A z automatem nie ma problemów? Bardzo fajne auto ten Lex,
TYLKO NIEMIECKA MOTORYZACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!

VW AG !!!!!
pirania
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 12 12 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: niemieckie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Szukasz samochodu do XXX zł? Przeczytaj koniecznie!
    Jesteś na tym forum pierwszy raz? Szukasz porady co kupić do wybranej przez Ciebie kwoty? Użyj wyszukiwarki! Może znalazła się już odpowiedź na dręczące Ciebie pytanie, a Ty zaoszczędzisz swój czas! Dbaj o forum i ...

30 Paź 2016, 11:06

pirania napisał(a):A z automatem nie ma problemów? Bardzo fajne auto ten Lex,

6biegowy i nie ma problemów...
Dodam dla jasności że psuje się tylko rzadziej niż w innych autach a jak się zepsuje to nie ma bidy :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11047
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Gru 2017, 16:46

Ta lista jest jakoś mocno "nie halo" :mrgreen: Chiński Ford tzn. Volvo na tej samej pułce co Bawarka? :cry:
Legacy vs Audi? :o :shock:
I z czego tu wybierać? :twisted:
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

10 Gru 2017, 16:49

speedyrider napisał(a): Chiński Ford tzn. Volvo na tej samej pułce co Bawarka?

:ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Lis 2018, 20:43

325i e90 ma najniższe spalanie i najmocniejszy silnik
autostat
Obserwowany
 
Posty: 1

16 Kwi 2019, 23:21

To jest kwestia preferencji - lepsze osiągi i wyższe koszta BMW, lub niższe koszta Lexusa.. ale kiepskie przyspieszenie.. gdyby w Europie był normalnie dostępny IS350, nie byłoby tematu. Niestety..
dandan86
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Mercedes CLS C219
Silnik: 5.0 V8 306 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

17 Kwi 2019, 12:22

szybki napisał(a):Generalnie wtrysk d4s (nie mylić z d4) jest uważany za jeden z najlepszych na rynku gdzie wyeliminowano problem nagaru.


Człowiek uczy się całe życie...i jest wtrysk d4 :oops: co do nagaru to pojawia się ale o tyle jest to problem zagadkowy że są auta w którym jest i są auta w których go nie ma. Wieść gminna głosi że duży wpływ na to miało paliwo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11047
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Kwi 2019, 13:08

szybki napisał(a):Wieść gminna głosi że duży wpływ na to miało paliwo.
ja bardziej obstawiałbym styl jazdy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4