[D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

Który model wybierasz?

Audi A4 B7 2,0 TFSI - 200KM
6
13%
BMW 325i e90 - 218KM
13
28%
Lexus IS 250 mk2 - 208KM
12
26%
Subaru Legacy IV 3,0 - 245KM
5
11%
Volvo S60 I 2,4 T - 200KM
11
23%
Razem głosów : 47

26 Paź 2016, 18:38

[D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

Podstawowe kryteria zestawienia:
- sedan segmentu D
- silnik benzynowy o mocy min. 200KM
- automatyczna skrzynia biegów
- modele z okolic 2006 roku

Wytypowane modele do zestawienia:
- Audi A4 B7 2,0 TFSI - 200KM
- BMW 325i e90 - 218KM (wersja przed liftingiem)
- Lexus IS 250 mk2 - 208KM
- Subaru Legacy IV 3,0 - 245KM
- Volvo S60 I 2,4 T - 200KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Komentarz do zestawienia:

Wg raportów spalania jedynym samochodem zbliżonym do wartości zużycia paliwa podanych przez producenta (9,8l) jest Lexus (9,9l przy 39 raportach). W przypadku BMW i Audi różnica sięga ok. 1l w stosunku do już obliczonych w tabeli. Wartości obliczone wg algorytmu z legendy pod tabelą.

Należy zwrócić na wysoki koszt elektrycznej pompy wody (MAYLE) do BMW i amortyzatorów (KYB), łożsyka koła (SKF) i łącznika stabilizatora (FEBI) do Lexusa.

W większości aut występują bardzo kosztowne do usunięcia usterki.
W Audi jest to awaria wariatora faz rozrządu spowodowana wytartym wałkiem sterowania (spadek mocy oraz klekotanie, co często jest mylone z normalną pracą). Może to doprowadzić do zablokowania wałków rozrządu i zniszczenia silnika.
W BMW i Volvo drogimi usterkami są awarie skrzyni automatycznych (w Audi wzięto pod uwagę skrzynię Tiptronic łączoną z napędem 4x4).
Silnik w Subaru wymaga kosztownej regulacji luzów zaworowych co 50tys. km.
Lexus IS 250 jest jednym z nielicznych modeli, które nie trapią typowe usterki. Najpoważniejszą jest awarie zaworu VVTi, który był objęty akcją serwisową przez producenta w pierwszym roku produkcji.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 19:32, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Paź 2016, 22:52

dzida napisał(a):Wg raportów spalania jedynym samochodem zbliżonym do wartości zużycia paliwa podanych przez producenta (9,8l) jest Lexus (9,9l przy 39 raportach). W przypadku BMW i Audi różnica sięga ok. 1l w stosunku do już obliczonych w tabeli. Wartości obliczone wg algorytmu z legendy pod tabelą.
dzida napisał(a):W Audi jest to awaria wariatora faz rozrządu spowodowana wytartym wałkiem sterowania (spadek mocy oraz klekotanie, co często jest mylone z normalną pracą). Może to doprowadzić do zablokowania wałków rozrządu i zniszczenia silnika.
dzida napisał(a):exus IS 250 jest jednym z nielicznych modeli, które nie trapią żadne typowe usterki, a większość dotyczy wersji z dieslem i synchronizatorów manualnej skrzyni biegów.
czy tylko mi się wydaje, że posypią się gromy? :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Paź 2016, 05:56

Stąd mój długi opis wyprzedzający czepialskie pytania :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Paź 2016, 21:14

Zanim zostaniesz zlinczowany za lexusa w cenie serwisu passka 2,0tdi :D to małe sprostowanie...
Nagar występował w pierwszych sztukach IS250. Tak naprawdę nie wiem czym to było spowodowane ale takowe wieści dochodziły z USA i podobno była tam przeprowadzona jakaś akcja serwisowa zaworów. W EU nie ma żadnych info. ani od użytkowników ani od mechaników.
Generalnie wtrysk d4s (nie mylić z d4) jest uważany za jeden z najlepszych na rynku gdzie wyeliminowano problem nagaru.

Uprzedzę 959 :D jeździłem is250 i ta sztuka można powiedzieć jest od nowości u mnie w rodzinie. Obecny użytkownik ma firmę transportową i mechaników więc coś się zna na autach :D . Przesiadł się na lexa za moją namową po doświadczeniach z tdi... zresztą które miałem okazję holować... Obecnie właściciel paliwożernego Lexa jak słyszy "oszczędny' diesel do domu to mu się ulewa...

A teraz zestaw sloganów:

- to nie możliwe wszystkie auta się psują
- forum lexa jest martwe a te 20tyś. użytkowników chowa wady swoich aut
- spalanie 10l dzida no co ty??? To jest V6 w ciężkim sedanie
- nie wierzę w to że coś się nie popsuje a wtedy płyniesz
- widziałem is250 zepsutego... na forum...

:D :D :D :D :D

Sorki miało być poważnie... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Paź 2016, 15:35

Nagar i spalony xenon to jest już wpisane na siłę, bo tak na prawdę nie ma czego się czepić :ok:

edit: Czepił się ktoś inny więc dodaje info o VVTi i zaciskach.
Ostatnio edytowany przez dzida, 31 Paź 2016, 18:03, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Paź 2016, 11:55

A z automatem nie ma problemów? Bardzo fajne auto ten Lex,
TYLKO NIEMIECKA MOTORYZACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!

VW AG !!!!!
pirania
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 12 12 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: niemieckie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Odcinkowe pomiary prędkości
    Odcinkowe pomiary prędkości to technika pomiaru prędkości pojazdów, która polega na zastosowaniu specjalnych urządzeń pomiarowych umieszczonych na drodze w określonych miejscach (tzw. odcinkach). Urządzenia ...
    Sezon na rowery, rolki, deskorolki i hulajnogi
    W ciepłych miesiącach roku wzrasta liczba wypadków z udziałem rowerzystów. W zeszłym roku sprawcami aż 1830 z nich byli kierowcy samochodów osobowych. Zapobiec takim zdarzeniom można m.in. poprzez zachowanie ...

30 Paź 2016, 12:06

pirania napisał(a):A z automatem nie ma problemów? Bardzo fajne auto ten Lex,

6biegowy i nie ma problemów...
Dodam dla jasności że psuje się tylko rzadziej niż w innych autach a jak się zepsuje to nie ma bidy :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Gru 2017, 17:46

Ta lista jest jakoś mocno "nie halo" :mrgreen: Chiński Ford tzn. Volvo na tej samej pułce co Bawarka? :cry:
Legacy vs Audi? :o :shock:
I z czego tu wybierać? :twisted:
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

10 Gru 2017, 17:49

speedyrider napisał(a): Chiński Ford tzn. Volvo na tej samej pułce co Bawarka?

:ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Lis 2018, 21:43

325i e90 ma najniższe spalanie i najmocniejszy silnik
autostat
Obserwowany
 
Posty: 1

17 Kwi 2019, 00:21

To jest kwestia preferencji - lepsze osiągi i wyższe koszta BMW, lub niższe koszta Lexusa.. ale kiepskie przyspieszenie.. gdyby w Europie był normalnie dostępny IS350, nie byłoby tematu. Niestety..
dandan86
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Mercedes CLS C219
Silnik: 5.0 V8 306 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

17 Kwi 2019, 13:22

szybki napisał(a):Generalnie wtrysk d4s (nie mylić z d4) jest uważany za jeden z najlepszych na rynku gdzie wyeliminowano problem nagaru.


Człowiek uczy się całe życie...i jest wtrysk d4 :oops: co do nagaru to pojawia się ale o tyle jest to problem zagadkowy że są auta w którym jest i są auta w których go nie ma. Wieść gminna głosi że duży wpływ na to miało paliwo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Kwi 2019, 14:08

szybki napisał(a):Wieść gminna głosi że duży wpływ na to miało paliwo.
ja bardziej obstawiałbym styl jazdy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4