A4 v Accord v Mazda 6

23 Wrz 2014, 20:54

Witam. Chciałbym kupić nowy samochód ale nie wiem który wybrać. Cały czas zastanawiam się pomiędzy Audi A4, Hondą Accord i Mazdą 6. Mam na myśli roczniki 2007-2010 z silnikiem diesla o mocy pomiędzy 150-170 KM.
Czy możecie coś powiedzieć o użytkowaniu, komforcie, niedoróbkach oraz problemach technicznych w tych modelach?

Dziękuję
Ares
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 02 03 1996
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A4

23 Wrz 2014, 21:41

Z twoich wymagań pasuje do A4 jedynie silnik 2.0 TDI który jest lipny i nie polecany na tym forum
Mazda też nie ma dobrych Diesli
Honda natomiast ma bardzo dobry sprawdzony 2.2 więc myślę że hania będzie najlepszym wyborem
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

23 Wrz 2014, 23:38

sanvean23 - po raz kolejny zapytam jakie konkretnie usterki silnika znasz w A4 B8 Common Rail CAGA lub CAHA czyli 143 oraz 170 koni - proszę o konkrety.
Do autora - mazda słaba blacha jak w każdej maździe, w A4 B8 od 2008 z początku produkcji trzeba poprawić zabierak w pompie oleju, rozrząd co 180 tys także żywotny jak na normalny pasek, brak problemów z DPF-em ogólnie po PD-pompowtryskiwaczach te jednostki wypadają dobrze, problem był w B7 z silnikami 2.0TDI 140 koni oraz 170 koni na pompowtryskiwaczach.
Mazda może oferować nieco więcej miejsca od B8.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1347
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

24 Wrz 2014, 09:11

Honda ma tu bezapelacyjnie najlepszego diesla pod względem niezawodności.
Co do 2.0TDI to buszowałem na forum Audi i silnik ten pod koniec 2010r został poprawiony na tyle, ze typowe jego usterki nie pojawiają się w okresie przed 200tys km co miało miejsce nie rzadko nawet w okresie gwarancyjnym we wcześniejszych wersjach.
Wcześniejsze wersje sa dobrze opisane tu http://vwszrot.pl
Jako, ze są różnice między montażem silników w Audi czy VW to typowe bolączki i wady konstrukcyjne pozostają te same.
Jeżeli kupisz rocznikowo 2011r Audice z 2.0TDI zle nie zrobisz skoro Ci się podoba.

Mazda natomiast nadal boryka się z podkładkami pod wtryskami zas w silniku 2.2 jest spory problem z łańcuchem rozrządu.
W przypadku Hondy wersje silnika 140KM z początków produkcji miały problem jedynie z kolektorem, który pękał. Później to poprawili.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Wrz 2014, 10:11

Noisy - z całym szacunkiem do tego co przeczytałeś na forum audi ale no właśnie :) ja jestem z audi związany od 2007 roku i znam się trochę na tej marce więc - napisz co zostało poprawione w silniku 2.0TDI CR 143 konie ?
W silniku tym wadą był ten zabierak w pompie oleju który od połowy 2009 roku został poprawiony z 70mm na 100mm i taką zmianę przeszedł ten silnik.
Wcześniejsze wersje silnika 2.0TDI i link który przesłałeś do passata są silnikami na zwykłych pompowtryskiwaczach i nie można ich porównywać do silników CR które występowały w B8.
Jeżeli chcesz porównać A4 B8 do czegoś z VW to tylko do passata B7 bo tutaj też jest montowany CR.
Common Rail a zwykłe pompowtryskiwacze to taki przeskok jak pompa a pompowtryskiwacze.
Każde B8 jest na CR, wszyscy z pompowtryskiwaczy się wycofują.
Czym różni się A4 z 2011 od tej z poprawionym zabierakiem z 2009 ? :) bo już po liftingu są różnice ale tutaj mówiły o innych pieniądzach za które można kupić 2xmazde 6.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1347
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

24 Wrz 2014, 12:59

Czyli w tych lat w Audi był problem tylko ze 150 konnym silnikiem, a silnik 170KM był już ok?
A te problemy Mazdy, to o jakim przebiegu mówimy?
Ares
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 02 03 1996
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A4

24 Wrz 2014, 18:05

W silnikach 2.0TDI CR przed 19.10.2009 szły dokładnie te same części co w 2.0TDI PD.
Jest to kod zbieraka 77mm. Pózniej zmienili go na większy 100mm.
Dlatego pisze, ze rocznik 11r będzie OK ponieważ auta sprzedawane np w 2010r moga być wyprodukowane przed 10.09r i posiadać wadliwy napęd.
Nie chce wypisywać co się wcześniej sypało bo nie o to tu chodzi.

Co do wersji mocy 140 i 170KM różnią się one tylko tym, ze ta mocniejsza ma inną turbinę reszta jest taka sama.

Problemy które dotyczą diesla Mazdy 2.0 występują po ok 150tys natomiast co do 2.2 to nawet w okresie gwarancji były problemy z łańcuchem z przebiegami grubo poniżej 100tys.
Wszystko jest dobrze opisane na forum mazdaspeed.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004