A4B8 - Czy warto ?

27 Paź 2023, 07:57

Monster11 napisał(a):Wstępnie zakładałem do 60tyś na sam samochód, czy w tej cenie znajde coś sensownego?

Pytanie proste co to znaczy dla Ciebie coś sensownego ? Jesteś gotowy na obcowanie z ewentualnymi kosztami serwisu i napraw takiego diesla ?
Jak tak to czy będzie auto za 60 czy za 70k nie powinno robić dla Ciebie żadnej różnicy a do tego co dalej ?

toyman40 napisał(a): niech ci zacznie przemawiać

To są takie ogólniki. Chcesz się założyć że 99% osób nie jest świadoma tego że normą doprowadzenia takich aut do używalności są kwoty po 10k a rekordziści z DSG i TDI w ciągu roku potrafili mi zostawić i 30k.

Trzeba zrozumieć iż w Polsce ludzie żyją ciągle mitem starożytnych TDI w starym Golfie i nie są przygotowani na to co ich czeka aktualnie.
A do tego tak naprawdę jedynie po stronie diesla jest spalanie w trasie i przyjemność obcowania z niutem.

Ja mając często na placu dziesiątki diesli nigdy nie wpadłbym na pomysł żeby samemu sobie kupić diesla chociażby z prozaicznego powodu ewentualnych kosztów gdzie mam obcykanych turbiniarzy, skrzyniarzy elektromechaników i sofciarzy od programów i innych przyjemności.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Paź 2023, 10:51

Tylko że różnica w spalaniu jest na tyle duża, że serwis nie jest w stanie przekroczyć wartości jaką zaoszczędzasz co miesiąc na tankowaniu.
Bo tankujesz co rusz, a na serwis wiecznie nie jeździsz.
Do tego współczesna benzyna to nie jest 20 letnie mpi, masa czujników, dwumasy też, nierzadko turbo itd. rozrządy jak w dieslu itp.
Na trasie wysokie obroty = wysokie spalanie itp.

Robiąc 20k albo więcej rocznie nie kalkuluje się benzyna, no może ewentualnie poza jakąś Mazdą itd ale i tak diesel wyjdzie taniej w tankowaniu.
Żeby wiecznie w diesla wkładać całe pensje to chyba by trzeba kupić za 10k jakiś syf z nalotem 600+, a nie współczesne auto, nie wiem co by trzeba kupić.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 262
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

27 Paź 2023, 11:10

Edquar napisał(a):Żeby wiecznie w diesla wkładać całe pensje to chyba by trzeba kupić za 10k jakiś syf z nalotem 600+, a nie współczesne auto, nie wiem co by trzeba kupić.


Noooo to byś się mógł zdziwić :mrgreen:
Szczególnie przy tak "współczesnym" aucie jak a4b8, które już 300kkm na blacie ma
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Paź 2023, 11:42

Jak dla mnie to jest właśnie odwrotnie. Przy dużych przebiegach diesel jest bardziej ryzykowny. Czemu? Bo im większy przebieg, tym większe ryzyko awarii, a jak wpakujesz 10-15k w osprzęt to zyski na paliwie mogą się nie zwrócić.

Jak robisz mało kilometrów, to się nie zdąży zepsuć.

TSI pali na tyle mało, a TDI na tyle dużo, że nie jestem taki pewien że to lepszy wybór.

Ehhh... Gdzie się podziały diesle pokroju SDI palące 4 litry. Dziś mamy tyle osprzętu i elektroniki, że się cieszymy jak pali 7 litrów.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault ZOE Riviera - seria limitowana
    Seria limitowana Riviera została opracowania na bazie wersji Intens wzbogaconej o ekran dotykowy EASY LINK 9,3”, funkcję Easy Park Assist oraz kamerę cofania. ZOE Riviera jest natychmiast rozpoznawalne po nowym kolorze ...