A6 C6 vs A4 B8?

03 Kwi 2020, 16:52

Dyskusja o spalaniu Lexusa IS250 odbiega od mojego pytania, ale faktem jest, że spalanie tego auta nawet na poziomie 8 litrów jest zwykłą męczarnią.
Pytanie na forum Lexusa nie ma sensu - tam niektórzy będą próbowali udowodnić, że sam produkuje paliwo.
Aż specjalnie zapytałem znajomego, który miał IS250 w automacie i w trasie, trzeba liczyć te 10 litrów(mówię o normalnej, jak na tę moc jeździe).
utracjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8

03 Kwi 2020, 16:57

Więc skoro liczysz spalanie is250 na poziomie 10/100 czyli więcej niż wynika z 58 raportów autocentrum dla tego auta w warunkach mieszanych to warto też nie brać pod uwagę spalania diesla a4 2.0/143 na poziomie 6/100 kiedy średnia z raportów to 6,7/100

*nie uważam, że te raporty są mega miarodajne ale trzeba wprowadzić trochę logiki
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Kwi 2020, 16:59

Tutaj się rozchodzi o coś innego. Spalanie takiego diesla będzie od 5 do 8 litrów, niezależnie co bym robił.
W benzynie V6 od 8 do nawet 13, amplituda dużo większa, przy większej średniej.
utracjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8

03 Kwi 2020, 17:09

I właśnie dlatego napisałem wcześniej o kosztach napraw.

Silnik diesla mniej spali ale jest w nim więcej zużywających się podzespołów, które są drogie w wymianie/regeneracji.
Silnik benzynowy spala więcej ale są to koszty, które są w każdej chwili przewidywalne.
Kupujesz jednak używane auto i nie możesz być pewien tego, że coś się nie sypnie. Nie przekonuję nikogo na siłę do benzyniaka ale wybierając diesla "bo mało pali" można w salonie biorąc go w dwuletni leasing a nie przy kilkunastoletnim samochodzie, który swoje setki tysięcy kilometrów już przejechał
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Kwi 2020, 17:12

Ee tam z tym spalaniem. Wszyscy się śmieli z moich wyników spalania a potem ludzie którzy kupili te same modele aut z tego forum też mieli takie samo spalanie.
Używajcie tej stronki. Trzeba kliknąć konkretną zakładkę i jest dokładne info.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

Tu macie dla audi d

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

utracjusz napisał(a):Tutaj się rozchodzi o coś innego. Spalanie takiego diesla będzie od 5 do 8 litrów, niezależnie co bym robił.
W benzynie V6 od 8 do nawet 13, amplituda dużo większa, przy większej średniej.


Zgoda. Bena szybko reaguje spalaniem.

Ogólnie jak ktoś lubi diesle to brać diesla pomijając lexa bo tam diesel jest badziewny chociaż mitomani pewnie coś by w nim znaleźli fajnego albo napisali by "tylko trzeba go naprawić" ale jest źle.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2020, 17:19

Invi napisał(a):Łap pionuś http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=128&t=18764


Proponuje nie wprowadzać CELOWO ludzi w błąd i przestać straszyć dieslem bo ktoś raz na 5 lat wymieni sprzęgło a jednocześnie pisać nie prawdę o spalaniu.

Tu masz dosadny cytat z auto-centrum:
Jak na tą masę,automat oraz ze najwolniej nie jeżdżę a także dosyć długo grzeje przed jazdą to nie ma tragedii. Lecz gdy chcemy poszaleć po mieście łyknie i okolice 18-20 litrów . Auto megaaaa !


i zobacz sobie dziennik kosztów i pokaż mi gdzie jest 8/100
https://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/lexus/is/ii/sedan/silnik-benzynowy-250-208km-2005-2012/

i jak masz demencje starczą albo jakieś zachwiania psychiki to do lekarza, jak nie rozróżniasz użytkowników i Ci się loginy mylą tak jak cyferki ze spalaniem.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niewyspany kierowca i problemy z zasypianiem
    Czy miewasz trudności z zasypianiem? Badania wykazały, że tego rodzaju objawy mogą znacząco wpływać na twoje bezpieczeństwo. Osoby, które na co dzień doświadczają problemów z zaśnięciem są dwa razy bardziej ...
    Nowy Golf otrzymał od Euro NCAP najwyższą notę
    Nowy Golf otrzymał od europejskiej organizacji ochrony konsumentów – Euro NCAP – najwyższą notę pięciu gwiazdek. Ponadto został wyróżniony prestiżową "Euro NCAP Advanced Awards " za innowacje w dziedzinie ...

03 Kwi 2020, 17:27

Różnica jest znacząca.
Diesel może się popsuć(ale nie musi).
A benzyna na pewno spali więcej(i tutaj trzeba dokładać przy dystrybutorze).
Druga sprawa to nie jestem pewny czy koszt utrzymania IS250 będzie mniejszy od 2.0 tdi - części do Lexusa i tak są droższe niż do Audi, a na pewno mniej dostępne.
Biorąc pod uwagę, że ja płacę tylko za części przy awarii, koszt robocizny mnie nie dotyczy, to nawet awaria tego 2.0 tdi nie jest zbyt bolesna.
utracjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8

03 Kwi 2020, 17:33

Dokładnie tak, poza tym znasz kogoś kto chociaż 2x w miesiącu regeneruje turbo, wymienia sprzęgło?
Natomiast tankowanie jest ciągle, nie da się auta zatankować na pół roku.
Chyba że do kanistra, także tankować będziesz co rusz, a naprawiać diesla raz kiedyś, pomijając klocki/tarcze i inne pierdoły.

Także absolutnie bezsensu, jak już to jakaś prosta benzyna do gazu.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

03 Kwi 2020, 17:44

utracjusz napisał(a):części do Lexusa i tak są droższe niż do Audi, a na pewno mniej dostępne.


Mamy XXIw, mieszkamy w środku Europy, dopóki nie chcesz jeździć lincolnem navigatorem to dostępność części nie jest żadnym problemem (oczywiście w kiosku u pana mietka części do is nie znajdziesz ale w każdej normalnej hurtowni już tak).

A co do cen - w przypadku aut, które są podobnej klasy i ze zbliżonych roczników a nie są żadnymi egzotykami różnicę można pominąć (oczywiście jakieś "kwiatki' znajdą się w przypadku każdego auta). Klocki przód trw do a4 168, do lexa 162, różnica nawet na kraftowe piwko nie wystarczy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Kwi 2020, 17:57

Invi napisał(a):A co do cen - w przypadku aut, które są podobnej klasy i ze zbliżonych roczników a nie są żadnymi egzotykami różnicę można pominąć (oczywiście jakieś "kwiatki' znajdą się w przypadku każdego auta). Klocki przód trw do a4 168, do lexa 162, różnica nawet na kraftowe piwko nie wystarczy


Invi ale odpuść temat bo autor chce diesla a is diesel jest kiepskim pomysłem. Do tego is250 mk2 jest specyficznym autem różnym od a4 w serwatce. Do tego nakłada się jeszcze budżet autora i gdyby miał coś około 50k to można myśleć o is mk2 ale FL co i tak nie jest wyznacznikiem tego że autorowi by się spodobało. Oczywiście wtedy technicznie są to dwa skrajnie różne światy no ale liczą się preferencje kierownika.
Do tego zaproponowałem kontakt na PW żeby właśnie ominąć mitomanów więc jeżeli utracjusz będzie zainteresowany to pewnie się odezwie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe