A6 vs e65

24 Paź 2015, 23:02

Witam. Mam do wydania na samochód okolo 35-40 tys. Poki co mam na oku dwa samochody:
- audi a6 c6
- bmw 7er e65

Audi jakbym bral to koniecznie z napedem quattro i najlepiej z silnikiem 3.0 tdi choc silnika tfsi nie wykluczam, niestety nie znam sie kompletnie na silnikach tfsi bo zawsze krecily mnie normalne V6 i V8.

Poprzednie moje auto to audi A6 c5 2.4 V6 i s4 2.7 bi-turbo (tym drugim bardziej brat sie bawil)

Co do BMW to zdziwilem sie ze auto choc wyglada troche staro (moja opinia i niczego nie probuje krytykowac) moze byc tak swietnie wyposażone co do silnikow w tym aucie to glownie chodzi mi o 3.0d i "735i" bodajze 270 koni. Wiem ze wiele ofert jest wystawione jako full opcja a nie maja nawet wentylowanych foteli to mnie to nie rusza. Duzo dodatkowego wyposazenia jak tv, ekrany w zaglowkach, automatyczna klapa bagaznika czy masaz foteli jest mi nie potrzebnych bo wiem ze nigdy bym ich nie uzyl.

Auto glownie ma mi sluzyc do pokonywania tras moje przebiegi to 3-4 tys i 70% to trasa.

I teraz pytanie ktore kieruje do Was to, ktore auto bedzie lepsze do wygodnej jazdy (co do mocy w aucie to potrzebuje ponad 200 koni w aucie gdyz mam pewnosc ze wyprzedze tira na czas) zalezy mi tez na aucie ktore nie bedzie stalo co miesiac u mechanika i bede na niego wykladal po 2 tys miesiecznie (bo na takie atrakcje mnie niestety nie stac).

Wiem ze to nie jest taka sama klasa aut, ale A8 mi sie nie podoba a e60 jest wedlug mnie wykonana badziewnie i porownalbym go do mondeo mk4. Bez obrazy dla fanow tych aut.

Chcialbym abyscie mi powiedzieli jakie sa koszty utrzymania tych aut czy porownywalne czy sa baaardzo rozne. Noi naped RWD w bmw czy naprawde w zimie sie bardzo ciezko jezdzi ze wzgledu na lekki tyl.

Jesli macie jakies fajne pomysly aut w tych kwotach to fajnie by bylo jakbyscie sie nimi podzielili. Tylko musi byc sedan bo jedyne kombi jakie mi sie podoba to najnowsze RS-ki i shooting breake (o ile tak sie to pisze) a na nie niestety mnie nie stac.

Z gory dziekuje za pomoc.
majestro50
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: nie mam

25 Paź 2015, 10:00

Jak 2 tys.na miesiąc to dużo to nie wiem czy stać Ciebie na te auta, tym bardziej, że chcesz mocne silniki. Na Twoim miejscu jeśli nie chcesz rezygnować z segmentu D/E to poszukaj starszego lub mniej skomplikowanego auta (przede wszystkim mniej elektroniki). Zerknij na BMW 3 E90, Mercedes W211, Volvo S80 I T6, Honda Legend, Lexus GS.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Paź 2015, 12:14

Co do 2 tysiecy miesiecznie chodzilo mi o same naprawy nie o koszt paliwa bozdaje sobie sprawe ze wielkie silniki lubia duzo wypic i jestem na to przygotowany, ale niestety nie jestem przygotowany na naprawy miesieczne rzedu 2 tysiecy zlotych i nie moge sobie zabardzo pozwolic by auto stalo co miesiac u mechanika ze wzgledu n ajakas [...] elektryczna. Co do A6 to auto podoba mi sie odkad weszlo do sprzedazy i gdy przyszedl czas na spelnienie malego marzenia motoryzacyjnego to trzeba sie zastanowic czy stac mnie na takie auto. Co do volvo nie podoba mi sie. E90 bardzo fajne lecz nie mialem okazji sie nim przejechac. A jak sie sprawuje passat B6 chodzi mi glownie o wlasciwosci jezdne czy porownywalne do A6 czy duzo gorsze ?
majestro50
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: nie mam

25 Paź 2015, 13:23

Passat nie nadaje się ze względu na awaryjne silniki.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Paź 2015, 14:00

Ja nie mówię o paliwie tylko o częściach, serwis jest drogi, bo zarówno w BMW jak i Audi jest dużo elektroniki. Oszczędzisz na serwisie to możesz zrobić sobie więcej problemów.

Passat B6 to porażka, rdzewieje, brak dobrych silników benzynowych, pozostaje 2.0 TDI CR, ale z nim też są wątpliwości co do trwałości.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Paź 2015, 15:20

Ja powiem tak ...odpowiednikiem Passata B6 jest audi A4 B7, zdecydowanie brałbym takie auto z silnikiem 1,8T może i napędem 4x4 ale to nie wiem czy nie czasem w wersji Avant..zrobisz program +/- 200 KM, LPG itd..
Passat B6 to 1,6, 1,9 tdi lub 2,0 TDI CR

Natomiast jak uparcie chcesz Audi A6 C6 to wybierz 3,0 TDI ale pamiętaj że tutaj eksploatacja będzie droga, poza tym najlepsze są wersje 3,0 TDI 240 KM a to dużo młodszy będzie rocznik niż ten z Twojego budżetu bo nie kupisz takiego audi za tę kasę z 2009-2010 roku...raczej początek, wcześniej takich wersji nie było..
No i czy diesel jest Tobie potrzebny? A6 C6 ma niepewne benzyniaki bo 80% to TFSI a pozostałe wolnossące to 2,4 i 4,2 ale drogie i utrzymanie tragiczne, rozrządy wadliwe itd..zaryzykować można ale czy warto? z resztą sam nie chcesz jeździć po mechanikach i majątku wydawać.

Ja bym brał a4 b7 1,8T :)

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A3 Sportback g-tron
    Audi A3 Sportback g-tron to wielki krok marki na drodze ku zrównoważonej mobilności. Kompaktowy pięciodrzwiowy samochód, który zadebiutuje pod koniec 2013 roku, do napędu wykorzystuje Audi e-gaz, paliwo ...

25 Paź 2015, 15:54

Co do serwisu - wymiania rozrządu w 3,0 TDI kosztuje 5tys. zł - masz jeszcze jakieś pytania co do kosztów utrzymania :mrgreen:

Lovato i autorze proszę Was... gdzie jakieś lipne A4 i Passat do BMW 7er czy Lexusa GS i LS z propozycji :lol:
Ostatnio edytowany przez dzida, 25 Paź 2015, 17:00, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Paź 2015, 16:09

Na Twoim miejscu rozejrzał bym się za Lexem LS'em i nie patrz na jakieś ałdi;
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Albo ciut dołóż i zainteresuj się tym;
[link do oferty na Allegro wygasł] - I powiedz mi czego Tobie w nim brakuje (z wyposażenia) :roll:

Honda Legend;
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Toyota Camry;
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

25 Paź 2015, 16:44

jak sie sprawuje passat B6
zaczyna się :mrgreen: zaczęliśmy od e65, jesteśmy na Passaciku, za niedługo będą pytania o Citroena C-Elysee :naughty:
Ja proponuje Chryslera 300c
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Paź 2015, 17:03

Lovato34 napisał(a):Passat B6 to 1,6, 1,9 tdi lub 2,0 TDI CR
Najpierw piszesz o programach na 200KM a potem polecasz 1.6 w najgorszym w historii passacie, a 2.0 TDI już w ogóle nie skomentuję. I nie tłumacz się że CR bo gów.. w papierku dalej będzie gów.. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

25 Paź 2015, 20:20

Koniu napisał(a):Najpierw piszesz o programach na 200KM a potem polecasz 1.6 w najgorszym w historii passacie, a 2.0 TDI już w ogóle nie skomentuję. I nie tłumacz się że CR bo gów.. w papierku dalej będzie gów..


Ja nie polecam 1,6 tylko podaje jako pewny silnik, a na temat 2,0 TDI nie będę się wypowiadał bo rozumiem że wg Ciebie 2,0 TDI z 2003 a z 2015 to jest ten sam silnik? To ciekawe czemu niekiedy można znaleźć opinie że te stare 1,9 tdi a te nowsze to nie to samo? Tak na prawdę te stare silniki PD są beznadziejne, ale CR to zupełnie co innego i tak jak już pisałem z tymi silnikami wyjeżdzają tysiące właścicieli nowych aut z grupy VW z salonu..ja wiem że szczególnie jak ktoś kupił Golfa V 2,0 TDI PD jako 10 właściciel od Mirka i potem się żołądkuje w necie jaki to fatalny silnik bo coś tam pada to się potem to powiela i utożsamia z każdym silnikiem nie długo to 1,9 tdi są badziewne się okaże.

A co do wypowiedzi Dzidy to nie ma sensu dyskusja..3,0 TDI wymiana rozrządu 5 tys..okej..a potem proponowanie Lexusa z silnikiem 4,3 12 letniego bo na innego GS autora nie będzie stać i co i tutaj naprawy jak w Matizie?
Szczególnie że jedyny serwis to chyba w autoryzowanej stacji?
Może najlepiej dla autora Mercedes CLK 55 AMG z 99 roku, 5,5 litra 340 KM..

Nadal podtrzymuje swoje zdanie A4 B7 1,8T z 2007 roku będzie ok..tańszy, pewniejszy i normalne auto a nie dla konesera..który będzie remontował 5 litrowe jednostki.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

25 Paź 2015, 20:38

Lovato34 napisał(a): 2,0 TDI z 2003 a z 2015 to jest ten sam silnik?
Ten sam, niby poprawiony silnik. Tylko że Ty jesteś teoretykiem a ja widzę na własne oczy co się z tym dzieje. Ja się z VAGoholikiem kłócił nie będę. :ok:
Lovato34 napisał(a):Szczególnie że jedyny serwis to chyba w autoryzowanej stacji?

Widzisz.. Najpierw piszesz że to przez Mirków się Golfiki psują a potem zarzucasz że Mireczek Lexusa nie naprawi :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

25 Paź 2015, 20:48

Lovato34 napisał(a):Szczególnie że jedyny serwis to chyba w autoryzowanej stacji?
A przepraszam bardzo, czy to jakiś statek kosmiczny, że tylko ASO? :sly: bo jeśli pan mechanik nie radzi sobie z droższą Toyotą to ja bym do niego z wymianą dętki w rowerze nie pojechał :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Paź 2015, 21:33

Lovato34 napisał(a):A co do wypowiedzi Dzidy to nie ma sensu dyskusja..3,0 TDI wymiana rozrządu 5 tys..okej..a potem proponowanie Lexusa z silnikiem 4,3 12 letniego bo na innego GS

i co? taka cena, a nie naprawa u Mirasa - tak masz bezawaryjne auto, w którym za cenę rozrządu w Audi zrobisz wszystko, jeszcze zostanie i będziesz jeździć bezawaryjnie :mrgreen:
A co do rocznika to wiesz jak jest - kupujemy staniem!

Lovato34 napisał(a):i co i tutaj naprawy jak w Matizie?
Lovato34 napisał(a):a nie dla konesera..który będzie remontował 5 litrowe jednostki.

widać, że nie ogarniasz tematu trwałości 4,3V8 w porównaniu do 3,0TDI :ok: Może dla Ciebie to kosmos ale tu nie trzeba nic remontować z "wielkiego" silnika tylko nie jeździć jak idiota motoryzacyjny :ok:
Ogarnij sobie temat uszczelnienia silnika 3,0TDI - tutaj trzeba remontować :)

Lovato34 napisał(a):Szczególnie że jedyny serwis to chyba w autoryzowanej stacji?

dalej wychodzi taniej niż serwis audi :D
Typowa głupia wymówka właścicieli VW/Audi - skoro się one nie psują to po co podkreślać zaletę, że wszędzie naprawisz :mrgreen:
Dlaczego Lexusy często są serwisowane na oryginałach? Bo ceny nie są z kosmosu, a trwałość tak.
Ja dla przykładu zamiast szukać jednej tulei na przód, (słyszę lekkie postukiwanie i mam wrażenie luzu) wepcham 8 poliuretanów wahaczy przednich i 3 do maglownicy - cena 540zł + 300zł robota - dużo? Pół zawiasu zrobisz w A4 moooże ale nie zrobisz na nim 200tys.

Serio sprawdziłeś ceny? Lepiej kupić klekota, który będzie się sypać, pożera olej litrami (znam 2 przypadki z Q7 i 2 letniego Touarega) zamiast konkretnego silnika V8, który będzie tańszy na LPG i BEZAWARYJNY? Ludzie posiadający VAGi chyba nie znają znaczenia tego słowa :D

Lovato34 napisał(a):Nadal podtrzymuje swoje zdanie A4 B7 1,8T z 2007 roku będzie ok..tańszy, pewniejszy i normalne auto a nie dla konesera..który będzie remontował 5 litrowe jednostki.

i stąd moja propozycja gdzie jakieś ciasne A4 do BMW 7? Lexus GS to propozycja zamiast drogiego w serwisie A6, a LS to bardzo trwałą alternatywa dla skomplikowanej już serii 7 :?
Takie A4 to odpowiednik dla ISa i IS mk1 w tej cenie to stan idealny IS 300 gdzie A4 może zapomnieć o takiej solidności. I nie zapominaj, że miałem styczność z A4 B6 1,8T Q (czyli B7 przed liftem), więc mam porównanie ale z IS 200.
Na IS mk2 już trzeba szykować więcej kasy (40k) i żeby nie było diesle są do d*** ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Paź 2015, 00:05

A ja powiem ogólnie współczuje ludziom mającym około 40k że decydują się na bmw7 albo 3,0tdi bo później nie będzie ani kaski ani auta... zresztą trudno się domyśleć :mrgreen: co jest warte e65 za 35k w dieslu.

Takie osoby powinny napisać mam 60k szukam e65 za 35-40k w dieslu no i to rozumiem :ok:

Lovato34 napisał(a):A co do wypowiedzi Dzidy to nie ma sensu dyskusja..3,0 TDI wymiana rozrządu 5 tys..okej..a potem proponowanie Lexusa z silnikiem 4,3 12 letniego bo na innego GS autora nie będzie stać i co i tutaj naprawy jak w Matizie?


To Ci podsumuję ostatnie 100tyś.km. lexem GS430...

Zawieszenie około 1,5k liczone z zakupem w aso!!! gum stabilizatora tył oraz sworznia wahacza koszt 500zł!!!, chłodnica 800zł nowa ori ale poza aso, cewka nowa ori poza aso 250zł, regeneracja wahaczy górnych przód około 300zł. przy 160tyś.km. a jest 260tyś.km. i jest gitara, , średnie spalanie trasa 12l lpg jazda do 130-140km/h miasto 14l-15l. lpg bez korków... auto wyszło około 28-29k z lpg teraz jest warte około 25k.
Aktualnie przebieg coś ponad 260tyś.km. i nic nie skrzypi nic nie piszczy, cisza spokój i rewelacyjne płynięcie po drodze...


Wymieniłem Ci naprawy a serwis to kompletny rozrząd około 1k. poza aso ale ori oraz okresowe wymiany oleju+swiec i filtrów generalnie to co we wszystkich autach. Skrzynka perfekt, napędy również
Więc zrób sobie sumę i pomyśl jakie auto po polskich drogach o podobnym komforcie przejedzie za taka kwotę... nawet badziewny matiz jak zrobiłbyś nim 100tyś.km. to ile by mniej kosztował. :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe