ABS

01 Lis 2010, 22:09

Witam,

Mam problem z ABS w freelanderze z silnikiem td4 z 2002 roku. Potrzebuje namiary na mechanika lub osobę, która była by w stanie naprawić usterkę najlepiej z okolic Wrocławia lub Oleśnicy.
paul-88
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Oleśnica

02 Lis 2010, 10:22

Witam
A jaki jest objaw tego zepsucia ABS ?
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Lis 2010, 15:57

zozstal wymieniony przegob i po tym zabiegu przestal dzialac abs zaczely saiecic kontrolki abs tc zakupilem nowy czujnik lecz nic to nie zmienilo
paul-88
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Oleśnica

02 Lis 2010, 17:27

wymieniałeś sam przegub czy całą półoś ? czy masz ABS z aktywnym czujnikiem ?
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

02 Lis 2010, 21:25

sorry spytam ; czy przegub wymieniony ma wieniec,

czy po wymianie czujnika byłeś na kasowaniu błedów , komp mógł sobie zapamiętać usterkę
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2010, 22:44

sam przegub był wymieniony, czujnik czytający z łożyska, bledy byly kasowane lecz po przejechaniu kilku metrów ABS dalej "głupieje" moje odczucie to tak jakby czujnik wysyłał sygnal ze kolo jest zblokowane.
paul-88
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Oleśnica
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Kultura jazdy w korkach - czy też tak jeździcie?
    Mamy miesiące w których na drogach jest ciaśniej niż zwykle. Wtedy częściej niż zazwyczaj możemy spotkać się z zatorami na drodze. W takiej sytuacji częściej też możemy zostać mimowolnymi świadkami lub nawet ofiarami ...

02 Lis 2010, 23:58

czyli masz układ aktywny z magnetycznym pierścieniem na łożysku. w tym zestawie występuje półoś jako cały element, nie ma oddzielnego przegubu. miałem ten sam problem. owszem kupiłem przegub (w hurtowni nie dopatrzyli się, że nie ma w tym modelu przegubu jako części zamiennej) i go założyłem ale jak się okazało miał on kołnierz który docisnął czujnik ABS do powłoki magnetycznej na łożysku. ABS padł. zabawy z kompem, szukanie przyczyny itd. myślę ża masz to samo. zobacz jak wygląda czujnik który wymieniłeś czy jego końcówka jest przekrzywiona i wyraźnie obtarta od strony łożyska. jeśli tak to uszkodzona została powłoka magnetyczna łożyska, wystarczy kilka mm na obwodzie. uszkodzenie jest widoczne gołym okiem, możesz to też sprawdzić testerem do takich łożysk (po zdemontowaniu zwtotnicy z piastą). wtedy czeka cię wymiana łożyska. sam czujnik ABS, mimo obtarcia, może być sprawny (ja tak mam) trzeba go jednak, w miejscu obtarcia, delikatnie zeszlifować. na nowym przegubie, jak porównasz go ze starym, musisz zeszlifować obwodowy kołnierz, który jest na zewnętrznym promieniu pierścienia wewnętrznego łożyska. po zmontowaniu wszystko wróci do normy, bez konieczności kasowania błędu.
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

03 Lis 2010, 16:12

Wypadało by wymienić łożysko na nowe ?? przetoczenie przegubu powinno załatwic sprawę ??
paul-88
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Oleśnica

03 Lis 2010, 20:25

jeśli warstwa magnetyczna na łożysku jest uszkodzona to tylko jego wymiana. przegub możesz przetoczyć, prościej jednak (bez demontażu) możesz to zrobić gumówką. wcześniej jednak upewnij się czy masz to co ja miałem. zacznij od czujnika, jeśli jest przegięty to musisz zajrzeć do łożyska i porównaj same przeguby.
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

03 Lis 2010, 22:17

masz racje przeguby się minimalnie różnią, czujnik jest lekko przechylony, na dniach postaram się kupić nowe łożysko, narzazie dzięki Ci za pomoc :) mam nadzieje ze wymiana tej części załatwi sprawę. Masz u mnie bro za konkretna pomoc :)
paul-88
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Oleśnica

03 Lis 2010, 22:20

powodzenia
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

17 Lis 2010, 00:05

Autko naprawione, przyczyną awarii faktycznie był uszkodzony pierścień magnetyczny.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :wink:
paul-88
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Oleśnica