[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Komentarz do zestawienia: W zestawieniu ujęto dwa samochody z wolnossącymi silnikami R4, jednym wolnossącym V6 i jednym turbodoładowanym R4, więc warto spojrzeć na tabelkę z osiągami. Z części eksploatacyjnych należy zwrócić uwagę na zintegrowane cewki (NGK) w Peugeocie i wysokie ceny amortyzatorów i sprzęgieł w Hondzie (KYB, Valeo) i Roverze (Sachs, LUK).
Najdroższe usterki to zawieszenie wielowahaczowe w VW (FEBI), uszkodzona pompa sprzęgła (LUK) w Roverze i luzy na przekładni w Hondzie (regeneracja). Najniebezpieczniejszą usterką jest zasysanie wody przez serwo hamulcowe (TRW) w Passacie, co skutkuje brakiem siły hamowania. Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
edit: Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 17:31, edytowano w sumie 4 razy
Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jakość podzespołów OEM w Hondzie. Mam 203 tys. km przebiegu, oryginalne sprzęgło nadal się nie ślizga - fakt, potrafi powodować przerywanie na jedynce czy lekkie szarpanie przy hamowaniu silnikiem na dwójce, ale daleka droga do jego wymiany. W innych markach wątpię, że będzie to osiągalne.
Dlatego jeśli kupujemy 15-letnie auto to fakt, ma to już małe znaczenie, bo sporo trzeba będzie powymieniać, ale jeśli ktoś 15 lat temu zastanawiał się nad kupnem któregoś z tych aut i wybrał Hondę - był niesamowitym farciarzem.
Osobiście z tych aut wybrałbym pewnie 406-tkę, jest tania w utrzymaniu, równie niezawodna i można ją kupić średnio za 2 tys. zł mniej niż np. Accorda. Do dzisiaj nieco żałuję, że nie wybrałem Puga - zostałoby nieco pieniędzy na waciki w portfelu, a miałbym bardziej komfortowe auto (jest lepiej wyciszony, ma bardziej cywilizowane zawieszenie jak na polskie drogi).
Dzida, aby być uczciwym, to trzeba zmienić w Accordzie koszt wymiany przewodów hamulcowych i paliwowych (jedne i drugie korodują, ale np. u mnie od 17 lat są OEM i jest ok) to nie 100 zł ale 350-500 zł, takie widełki (całość, robota + miedź).
Do tego dodajmy regenerację zacisków przód/tył to mamy kolejne 300 zł a jest to mus, nie znam osoby której by zaciski się nie zastały.
Dla potomnych - Accord tani w utrzymaniu nie jest jeśli chodzi o części czy wymogi względem oleju (jakiś Shell Helix Ultra 5W40 to minimum, ja leję Motula 8100), tutaj wszystko pcha się Made in Japan i nie byle jakich firm (555, CTR, Aisin, Exedy) bo potem są problemy. Ale jak już raz wszystko zrobicie to jeździcie pięć lat ze spokojną głową. Ja ostatnio oddałem do mechanika na "duperele" eksploatacyjne i 1400 zł lżej
Warto zaktualizować już dziś nieco to zestawienie i dopisać że w przedliftowych Passatach 1,8T przepływomierz Bosch kosztuje 1500 zł niestety a to dość drogo jak na część która na 90% będzie do wymiany. Także zawieszenie za 1500 to nie wszystko.
Podatek od środków transportu – co warto wiedzieć? Posiadanie pojazdu wiąże się zarówno z kosztami jego utrzymania, jak i istotnymi obowiązkami podatkowymi. Niektóre środki transportu wymagają uregulowania specjalnego podatku, który może być istotnym ...
Drift kontrolowany z najwyższą prędkością Nissan ustanowił rekord świata Guinnessa w kategorii driftu z najwyższą prędkością. Specjalnie przygotowany NISSAN GT R NISMO z roku modelowego 2016 wszedł w poślizg kontrolowany przy prędkości 304,96 km/h. Masato Kawabata, ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.