Accord VI

24 Lis 2016, 17:30

Barol
A co myślisz o jakimś a4 b5, octavi I, golfie iv wszystko kombi i z tym starym dieslem 110 km ?
Jest sens wogóle brać pod uwagę diesla ? 12 km w jedną stronę ze stałą prędkością 80km, jedne światła...
lukasz78
Początkujący
 
Posty: 153
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

24 Lis 2016, 17:33

O Ocavii Ci wspomniałem wcześniej,A4 ok ale uważaj na zawias bo B6 nie ten budżet,Golf ok ale mając 13k w życiu bym o nim nie pomyślał no chyba że jakaś wychuchana rzadka wersja.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Lis 2016, 18:16

Tak wiem Golf trafił tutaj raczej ze względu na kombi.. Nie ukrywam, że najbardziej skupiłbym się na a4 b5 ( b6 nie ta kasa nie interesuje mnie ) ze względu na gabaryty to kombi pasowało by mi idealnie. To smao Octavia.

Tylko co sądzisz o dieslu ? Warto pakować się przy robieniu takich dystansów ?
12 km w jedną stronę do pracy, raz na jakiś czas wypad 200 km +.
Ekonomia diesla by mi pasowała o ile też byłby sprawny i mi się nie sypał.
Znowusz jest też 1.8t ale gaz wtedy obowiązkowo.
Ojciec mój miał kiedyś passata b3 1.9td 75km i nakręcił nim łącznie około 700 tyś. Kupił z oryginalnym przebiegiem 200 tyś.
Dobrze to auto wspominamy.
Podpowiedz mi coś jeszcze odnośnie moich przemyslen ;D
lukasz78
Początkujący
 
Posty: 153
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

24 Lis 2016, 21:30

Według mnie można zaryzykować kupno diesla,12km nie jest dużo ale jak lecisz niemal cały czas ze stałą prędkością to go nie zamęczysz szybko.

Do głowy wpadł mi jeszcze Peugeot 406.
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Lis 2016, 23:22

Też tak myślę i bym zaryzykował ale tylko pod warunkiem, że trafiłbym coś w miare dobrego co trzyma się kupy..

Moim faworytem był Accord VI, ale poczytałem dzisiaj trochę o korozji na forum HAKP i się przeraziłem... nadkola od wewnątrz, spawy karoserii, ogólnie auto lipnie zabezpieczone już w fabryce, rdzewiejące od wewnątrz...
Miałem Mercedesa 190-tkę i C klasę w202, jak zobaczyłem te zdjęcia dzisiaj na forum Accorda to zrobiło mi się trochę słabo :)
Nie chcę znowu bawić się z rudą.
Wiadomo nie ma też co wym,agać bo te auta swoje nalatane już mają i rocznikowo nie są młode, ale wole się skupić nad czymś co nie ma gołej blachy, a była chociaż trochę ocynkowana już fabrycznie.
Wiem, że napewno Audi ma dość dobrą blachę, a Volvo v 40 też było w pełnym ocynku ?
Na co mógłbym jeszcze zwrócić uwagę ? Peugeot ?
Z ciekawości ile musiałbym wyłożyć na s60 2.4 benzyne albo diesla ?
lukasz78
Początkujący
 
Posty: 153
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Lis 2016, 10:57

V40 jeśli nie bite to nie ma problemu z rudą.

Może jeszcze Audi A6 C5?
[link do oferty na Olx wygasł] - z tym spalaniem popłynął trochę.
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Lis 2016, 15:59

Przy temperaturze zewnętrznej 0 stopni, przy odcinku 12 kilometrów pokonanych ze średnią prędkością 80 km/h, benzynka 1.6-1.8 osiągnie temperaturę roboczą (czyli ciecz 90 stopni + olej 90-100 stopni) po jakiś 3-4 kilometrach, w przypadku diesla będzie to jakieś 12 kilometrów, więc cały dystans na zimnym silniku i to nie przy całkiem niskiej temperaturze. Przy minus 10 ten czas wydłuża się dla benzynki do 6-7 kilometrów a dla diesla 20 kilometrów lub nawet więcej, więc zakup diesla na takie odcinki nie ma sensu (podane wartości są na moim przykładzie, gdyż często pokonuję podobny odcinek też ze średnią w okolicach 80 km/h dwoma typami silników), chyba, że ktoś jest fanem dwukrotnego wydłużania czasu dojazdu do pracy pretekstem tworzenia lepszych warunków dla pracy silnika w swoim samochodzie (patrz - czekanie 5-10 minut, aby na ,,zimnym'' się rozgrzał), co jest moim zdaniem totalnym nieporozumieniem.

Co innego, gdyby te 12 kilometrów było w cyklu mieszanym lub po mieście - wówczas czas przejazdu jest dłuższy, a więc i silnik szybciej się nagrzeje. :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

25 Lis 2016, 17:26

Masz rację tutaj lepiej PB + LPG.

Barol domyślam się, że utrzymanie a6 c5 jest wyższe niż a4b5 którego gabaryty spokojnie by mi starczyły( kombi).
Poszukałbym takiego a4 b5 1.8t i wlozył lpg.
Jeśli chciałbym uniknąć tego nieszczęsnego zawiasu to Octavia I z tym samym silnikiem...
Jest jeszcze to V40 z konca produkcji 2.0t. Wydaje mi się, że też bym był zadowolony...
lukasz78
Początkujący
 
Posty: 153
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Lis 2016, 17:33

C5 będzie lepiej wyciszone, części na podobnym poziomie cenowym bo w gruncie rzeczy jest bardzo podobne do A4.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012