
Mam pytanko takie jak w temacie.
Przyjmując że mamy dwa autka
~Dla przykładu E60 i E46
Powiedzmy że oba mają takie same przełożenia i opory toczenia aby nie dawać przewagi na start.
A więc:
Stawiamy na tor
M5 E60.
Vs
Służbowe zastępcze za fabię E46 GTR powiedzmy że jak M5 też 507 konne.
Obaj konkurenci bez kagańca rozwinąć mogą swojego maxa
Jednak:
E36 GTR waży według gugla 1350kg
A E60 M5 prawie 1800kg
Zato opory powietrza mówią:
Cx E46 -> 0.29
Cx E60 -> 0.26

-Wiadomo że do setki auto pół tony lżejsze i przygotowane do swojej mocy poprostu rozwali oponenta.
Ale oba przebijają nawet barierę 300kmh po zdjęciu limitów i jak wtedy rośnie znaczenie aero?
E46 ma większe szanse dzięki masie
czy
E60 wygrywa już aerodynamiką?