Akcesoryjne czujniki parkowania

09 Maj 2020, 14:49

Mam zlecenie na założenie czujników parkowania na przód i na tył. Tył wiadomo odpala się po włączeniu wstecznego a jak rozwiązać przód? po zapłonie to nie ma sensu bo będziesz stał na światłacz czy korku to będzie pikać bez sensu i tak myślę pod co innego to podpiąć? pod hamulec? pod sprzęgło? Może ktoś ma taką operację za sobą?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Maj 2020, 15:07

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Ale widzę tu jedynie dwa rozwiązania- żeby działało przy jeździe do przodu. Podłączyć na stałe, ze zmniejszonym do minimum zasięgiem. Albo pod jakiś system działający, (albo nie działający) przy niskich prędkościach, ewentualnie pod prędkościomierz, ale to już grzebanie w elektronice.
edit.Można jeszcze założyć osobny włącznik, włączasz wtedy kiedy potrzebujesz.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3787
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Maj 2020, 15:23

yeti65 napisał(a):Można jeszcze założyć osobny włącznik, włączasz wtedy kiedy potrzebujesz.
to tak trochę bez sensu.... Coś w stylu "założę gumkę przy końcu" :wink:

Najbardziej realny wydaje mi się pomysł że sprzęgłem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Maj 2020, 15:28

Kao napisał(a):Najbardziej realny wydaje mi się pomysł że sprzęgłem.

A co ma sprzęgło do wolnej jazdy :?: Ja chyba bym podłączył na stałe-do zapłonu i max zmniejszył zasięg.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3787
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Maj 2020, 15:43

No np parkujesz że sprzęgłem, niektórzy i na sprzęgle dojeżdżają do świateł.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Maj 2020, 15:51

Kao napisał(a):No np parkujesz że sprzęgłem, niektórzy i na sprzęgle dojeżdżają do świateł.

Nie chciałbym mieć tak założonych przednich czujników. Przecież jak manewrujesz na pierwszym biegu, to sprzęgło nie jest wciśnięte.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3787
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Maj 2020, 16:10

No jak nie....., nawet na pół sprzęgle... Wystarczy 3mm wcisnąć pedal i już będzie aktywność a tyle to wystarczy nogę na pedale w pogotowiu trzymać.

yeti65 napisał(a):chyba bym podłączył na stałe-do zapłonu i max zmniejszył zasięg.
z tym że w tych chińskich nie ma takiej opcji.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Maj 2020, 16:25

Oryginalnie mam tak, że przednie czujniki aktywowane są jak się trzyma pedał hamulca wciśnięty parę sekund ( 3 - 5 ) i działają tylko chyba 10 - 15 sekund, a potem się wyłączają same.
Z tego co wiem, to są podłączone do czujnika pedału hamulca. Reszta rozwiązuje centralka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Maj 2020, 16:28

OK oryginalnie... Ale my rozmawiamy o akcesoryjnych... Tu chyba nie ma możliwości zrobić tak że aktywuje się po kilku sekundach na kilkanaście sekund?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Maj 2020, 16:36

Przeglądnąłem teraz aukcje na allegro. Też tak mają - przewód z centralki podpina się albo pod czujnik pedału hamulca, albo pod osobny włącznik. Nie wiem tylko czy pod plus czy masę, ale obstawiam masę. I aktywuje się na 30 sekund. Przeglądnij allegro albo inne stronki z takimi czujnikami.
Nie masz instrukcji do tego zestawu? Bo tam powinno pisać pod co to podłączyć
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Maj 2020, 16:51

Jeszcze nie zakupiłem zestawu, dopiero rozkminiam jak to podłączyć bo jak ma być cały czas aktywny to klient czegoś takiego nie chce. Popatrzę co tam jest w ofercie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Maj 2020, 11:51

Kao napisał(a):bo jak ma być cały czas aktywny to klient czegoś takiego nie chce. Popatrzę co tam jest w ofercie

Nigdy nie ma tak, że czujniki parkowania z przodu czy tyłu są cały czas aktywne - to nie miałoby przecież sensu. W każdej centralce jest przewód, którym "aktywuje" się w dany sposób czujniki. Żeby aktywować tylne podłącza się je albo pod światło cofania albo czujnik w skrzyni biegów i napięcie na tym przewodzie aktywuje odpowiednią funkcję w centralce. Jak centralka jest na 8 czujników, to musi mieć dwa przewody aktywujące. Inaczej nie ma. A czas działania przednich czujników jest realizowany przez włącznik czasowy w centralce i w niektórych jest stały, a w niektórych można go ustawiać w danym zakresie sekund. Inaczej nie ma.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Maj 2020, 15:52

Już znalazłem takie co podłącza się pod hamulec i można ustawić czas max 20 sekund ale w większości tych tanich zestawów przednie poprostu podłącza się pod zapłon i tyle. Także wszystko już jest jasne, dzięki za pomoc.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4