Akumulator brak zielonego oczka

17 Sty 2012, 17:27

Witajcie.

Mam problem z akumulatorem w samochodzie. Jest on nowy, zakupiony w sklepie. Moją uwagę zwrócił brak zielonego oczka. Akumulator podładowałem prostownikiem, jednak zielone oczko nie wróciło.
Przejechałem około 300 km, zielonego oczka brak, jednak napięcie przyzwoite - około 12,55 V.
Po paru dniach postoju, napięcie powoli spadało. Znowu został podładowany. Przechyliłem go w różne strony, po tym i po ładowaniu - zielone oczko wróciło.
Od tego czasu oczko jest cały czas, do tej pory. Mierzyłem napięcie na aku, oto małe zestawienie:
dzień 1 12,21 V
dzień 2 12,16 V
dzień 3 12,34 V
dzień 4 i 5 - brak pomiarów, samochód nie używany
dzień 6 12,21 V
dzień 7 12,30 V
dzień 8 - brak pomiaru, samochód nie używany
dzień 9 12,21 V
dzień 10 12,29 V
dzień 11 12,27 V
dzień 12 12,16 V
Pomiary dokonywane po postoju, przed jazdą.

Zawsze pali za pierwszym razem.
Napięcie ładowania: 14,4 V
Prąd pobierany w stanie spoczynku: 80 mA
Dodam jeszcze, że po ładowaniu prostownikiem napięcie przez pierwsze 3-4 dni utrzymuje się w granicach 12,5 - 12,6 V.

Co jest przyczyną takiego zachowania akumulatora? Dlaczego napięcie jest tak niskie?
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990

17 Sty 2012, 17:55

a sprawdziłem poziom cieczy w akumulatorze,czy jest na tym samym poziomie i wszystkie płytki są zalane?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Sty 2012, 18:01

Zapomniałem dodać, że to akumulator bezobsługowy
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990

17 Sty 2012, 18:09

bezobslugowy czy obsługowy jak jest mało wody to trzeba dolać a nie zaraz wymieniać na nowy.napisz ile na lat ten akus.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Sty 2012, 18:13

Sa 2 klasy akumulatorow bezobslugowych, jedna zakalda sprawdzanie i ew. dolewanie wody co pol roku, czy rok, 2-ga co 3 lata.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

17 Sty 2012, 18:24

chcesz żebyśmy ci pomogli czy będziesz się upierał że bezobslugowy to bezobslugowy i już?naprawdę sprawdź stan wody i dolej jeśli trzeba i tyle.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
    Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...

17 Sty 2012, 20:56

Prawdziwy akumulator bezobsługowy jest hermetyczny bez możliwości dolania wody czy sprawdzenia poziomu elektrolitu.
http://www.akumulator.pl/aktualnosci/ar ... ugowy.html
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

17 Sty 2012, 21:03

nie chcę wymieniać bo aku ma zaledwie 3 miesiące
nie wiedziałem, że do bezobsługowego można dolać wodę
jeśli poziom jest nieprawidłowy, to po czym to poznać?
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990

17 Sty 2012, 21:30

Prawdziwy bezobsługowy nie na żadnych korków jest hermetyczny.80mA to sporo za dużo.Odłącz klemę i sprawdź przez kilka dni jakie będziesz miał napięcie na aku.Zawsze możesz podjechać żeby ci sprawdzili aku.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

17 Sty 2012, 21:36

Alarm pobiera 20 mA, resztę radio i zegar. Jaki jest dopuszczalny prąd pobierany na postoju?
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990

18 Sty 2012, 09:30

Sprawdź prąd przy wyłączonych wszystkich odbiornikach,tak jak zostawiasz go np. na noc.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

18 Sty 2012, 23:26

Tak jak napisałem wcześniej, podczas postoju jest pobierane 80 mA. (dla jasności - zaparkowany i nieużywany)
Dziś wartość napięcia to 12,10 V, oczko zielone, stoi pod chmurką, jednak odpala bez problemu.
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990

19 Sty 2012, 00:13

powinno być mniej wiencej od 0.02 /do 0.06 ma wienc trohe masz za duży pobór prądu
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

19 Sty 2012, 18:59

Nie ma co gdybać jeśli ma 3 miech to jest gwarancja a jak na własną rękę dolejesz wody to gwarancja pewno przepadnie podjedz do sklepu i przedstaw sprawę, a tak z drugiej strony to czemu go kupiłeś skoro była nie doładowany?
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

20 Sty 2012, 10:03

Jakie argumenty przedstawić, żeby reklamacja została uznana za zasadną?
Nie ja go kupiłem, stąd cały problem.
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990