Akumulator do wymiany?

16 Gru 2009, 17:33

Witam,

Seicento 1.1 nawet po dłuższej trasie na drugi dzień ciężko kręci rozrusznikiem.
Ładowanie 14.1, pobór prądu 0.02A, instalacja sprawdzona przez mechanika.
Na próbę wczoraj odpiąłem klemę i dzisiaj 24h później po mroźnej nocy niby było na nim napięcie 12.56 ale po założeniu klemy spadło do 12.18, a po zamknięciu drzwi (żeby zgasła lampka w kabinie) 12.26 i znowu ledwo zakręcił.
Normalny jest taki spadek napięcia?
Akumulator do reklamacji/wymiany? Jest co prawda niezbyt markowy (firma Power) ale ma dopiero 6 miesięcy.

--
pozdrawiam,
Kranu
kranu
Nowicjusz
 
Posty: 23
  • 16 Gru 2009, 18:16

    Pobór prądu prawidłowy,napięcie akumulatora na wyłączonym silniku prawie prawidłowe(powinno być min.12,5V)ładowanie troszkę za małe - powinno być 14,4 - 14,8V.
    Ale nie są to atrybuty do tego,by z tego akumulatora silnik nie chciał zapalić.rozkręć klemy z akumulatora i wyczyść je drobnym papierem ściernym od środka.Tak samo bolce na akumulatorze.Rozkręć i wyczyść też miejsce,w którym przewód masowy jest przykręcony do karoserii.Trzeba też sprawdzić jak wygląda przewód z akumulatora do rozrusznika - czy nie jest luźny,zabrudzony.Zmierz też napięcie na rozruszniku - musi być atkie samo jak na akumulatorze.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    18 Gru 2009, 00:19

    Też posiadam ten problem w astrze... zrobiłem już dawno tak jak kolega MotoAlbercik napisał, ale nic nie dało. Widocznie wina leży na aku, może już się kończy. Muszę go trochę przyobserwować jakie ma napięcia.
    pitbul455
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Bukowno

    18 Gru 2009, 14:40

    Można podjechac do punktu, gdzie mają sprzedaż akumulatorów. Powinni miec takie urzadzenie, które sprawdza żywotniśx akumulatora, pobór prądu przez rozrusznik i ładowanie.
    pan-samochodzik
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Łódź

    18 Gru 2009, 16:27

    a czy tutaj nie bedzie wina rozrusznika?? a dokladnie zbliza sie koniec tulejek. skoro aku jest ok, ladowanie ok i ciezko kreci to tylko zostaje rozrusznik:) mam podobnie tylko w golfie II;)
    Errorek
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: google.pl
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus UX - nowe wersje specjalne
      Najmniejszy SUV Lexusa doczekał się nowych wersji specjalnych. Miejski crossover klasy premium jest teraz dostępny w odmianach F Sport Style Blue i Elegant Black. Te warianty podkreślają charakterny styl modelu UX i robią ...