Akumulator rozładowany do zera

04 Cze 2018, 13:02

Witam, co może spowodować całkowite rozładowanie NOWEGO Akumulatora, sytuacja następująca. Kilka dni temu zakupiłem nowy akumulator wszystko było ok, wczoraj jeszcze działał jechałem nim do pracy, dziś już niestety nic nie odpala 3,6V na prostowniku. Od góry powiem, że nie jest możliwe abym zostawił radio włączone bądź światła.
Cori
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Fiat Albea

04 Cze 2018, 13:19

coś rozładowuje akumulator ale co to się nie da zgadywać bo jest wiele możliwości. Trzeba sprawdzić pobór prądu multimetrem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16533
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Cze 2018, 14:01

Tak jak pisze @Kao podłącz multimetr i sprawdź pobór prądu jeżeli będzie za duży a pewnie tak będzie to możesz wyciągać po kolei bezpieczniki i obserwować czy pobór prądu zmienia się. Takie działanie może doprowadzić cię do szybszego rozwiązania problemu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lip 2018, 18:55

Przyłącze się do rozmowy...

Podepnij miernik szeregowo pod klemę minusową, a jak nie bardzo wiesz jak to zrobić to dużo tego tematu jest na YT lub możesz podjechać do sklepu z akumulatorami i zapytać o pomoc

Pobór prądu na postoju powinien być w granicach 0,003 - 0,008 Ampera.
Oczywiście trzeba pamiętać że niektóre auta usypiają się nawet do 30-40 min.

Pozdrawiam
klu1982
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Auto: jeszcze nie mam

20 Lip 2018, 23:36

klu1982 napisał(a):Pobór prądu na postoju powinien być w granicach 0,003 - 0,008 Ampera.
:shock: Czyżby :?: Nie mam zamiaru wyszydzać ale czy aby kolega się nie machnął w nadmiarze euforii napisania rzeczonego postu :mrgreen: .Przeca ogólnie jest to około 0,03 ampera :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lip 2018, 08:54

Witam,

Dwa ostatnie auta które były sprawdzane miały dokładnie takie wartości.
( w obydwu przypadkach alarm nie był uzbrojony )

Pozdrawiam
klu1982
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Auto: jeszcze nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi SQ5 TDI exclusive concept
    Audi SQ5 TDI, dzięki mocy 230 kW (313 KM), staje się najwytworniejszym modelem serii Q5 i równocześnie pierwszym w historii Audi modelem S z silnikiem diesla. Tę nową serię quattro GmbH cechuje nie tylko dynamika. ...

23 Lip 2018, 09:23

Ja też jestem zdania jak Bonifacy nawet ostatnio miałem problem z Doblo. Miałem pobór 0,05 i zjadało aku w 2 dni
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16533
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lip 2018, 13:04

Kao napisał(a):Ja też jestem zdania jak Bonifacy nawet ostatnio miałem problem z Doblo. Miałem pobór 0,05 i zjadało aku w 2 dni
Hm… to jaki tam miałeś akumulator?
Biorąc pod uwagę 0,05A (około 0,6W) i akumulator 40Ah to czas jego rozładowania to około ~33 dni.
Liczysz to z wzoru Q [Ah] = t [h] * I [A].

Ja spotkałem się że auta potrafią nawet do około godziny od wyłączenia i zamknięcia pobierać 0,08A a nawet 0,1A po czym usypiają się i wartość spada do około 0,02 - 0,05A. Wszystko zależy od samochodu, dodatkowych instalacji typu alarm itp.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

23 Lip 2018, 18:23

Cichy77 napisał(a):Hm… to jaki tam miałeś akumulator?
dokładnie nie pamiętam ale coś około 70ah. Rozładowywało jakieś ustrojstwo niefabryczne, w sumie nie wiem nawet do czego to było bo to auto odkupione od firmy, wystaczyło wygrzebać co pobiera prąd i wyjąłem od tego bezpiecznik i spokój
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16533
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lip 2018, 19:14

Kao napisał(a):dokładnie nie pamiętam ale coś około 70ah
Widzisz czyli jeszcze o większej pojemności czyli czas rozładowania by się wydłużył. Musiało więcej prądu ciągnąć żeby tak szybko załatwić taki akumulator. Jednak najważniejsze to znaleźć przyczynę problemu. Czasem jednak wyciąganie bezpieczników nie wskazuje bezpośrednio przyczyny i trzeba się na szukać.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

24 Lip 2018, 07:44

Cichy77 napisał(a):Czasem jednak wyciąganie bezpieczników nie wskazuje bezpośrednio przyczyny i trzeba się na szukać.
w tym przypadku właśnie nie było to podciągnięte pod oryginalną skrzynkę tylko było ukryte pod konsolą Ale po kabelku po kabelku i do celu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16533
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4