Akumulator VARTA 63Ah 610a czy TOPLA 66Ah 570a

10 Kwi 2015, 11:21

Witam,

Padł mi akumulator samochodowy i potrzebuję pomocy w doborze nowego.

Jeżdżę VW Golfem V 1.9TDI 105KM. Oryginalnie zamontowany akumulator to VARTA 12V 61Ah 330A DIN 540A EN/SAE. Akumulator był używany od nowości

czyli od 2008r. czyli 7lat, więc dosyć dobry wynik.

I teraz pytanie: który z poniższych akumulatorów doradzilibyście aby wybrać?
1.) VARTA 63Ah 610a (295zł)
2.) TOPLA 66Ah 570a (260zł)

7 letnia wytrwałość dotychczasowego akumulatora Varty i renoma tej firmy na rynku nakazywałaby wybrać kolejną baterię tej właśnie firmy. Znajomy

elektromechanik podpowiedział mi z kolei, że według jego rozeznania warte uwagi są akumulatory Topla, bo jakościowo bardzo dobre i w przystępnej

cenie. Z kolei w jednej z większych lokalnych hurtowni motoryzacyjnych, powiedziano mi że kiedyś Topla faktycznie była dobra, teraz już trochę

mniej i dlatego oni z nimi już nie współpracują i polecają Vartę. Co robić?

Dodam, że różnica cenowa 35zł nie stanowi dla mnie jakiegoś priorytetowego kryterium. Jeżeli coś ma być dobrej jakości, to wolę zapłacić te parę

groszy więcej.

Zależy mi na czasie. Doradzicie coś?

Pozdrawiam.
rejestration
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Kwi 2015, 13:38

Ja bym wybrał Vartę albo Boscha. Ale tak na marginesie, to czy w twoim aucie nie powinien być aku rzędu 70Ah?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2015, 13:50

MotoAlbercik napisał(a):Ale tak na marginesie, to czy w twoim aucie nie powinien być aku rzędu 70Ah?


Hmm, ja tego nie wiem, bo jestem zielony w tym temacie :) Samochód posiadam od 2m-cy, a poprzedni właściciel twierdzi, że ten 61Ah to oryginalnie zamontowany przez Volkswagena.
rejestration
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Kwi 2015, 14:15

Który to rok auta? A jeszcze lepiej jakbyś znał kod silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2015, 18:26

MotoAlbercik napisał(a):Który to rok auta? A jeszcze lepiej jakbyś znał kod silnika.


2008
nie znam kodu silnika, nie wiem gdzie to się sprawdza

Dzwoniąc do jednej z hurtowni motoryzacyjnych, również powiedziano mi że do silnika 1.9TDI 105KM powinien być akumulator 70-74Ah i minimum 640A napięcia rozruchowego. Problem jednak w tym, że akumulatory o takich parametrach są gabarytowo większe, niż fabryczna kieszeń (koc) na akumulator.

Dzwoniłem do autoryzowanego serwisu VW, podałem im nr VIN i powiedziano mi że samochód wyjechał z fabryki właśnie z akumulatorem VARTA 12V 61Ah 330A DIN 540A EN/SAE. Ale serwisant zaznaczył, że być może akumulator Varty o tych parametrach wypuszczony na rynek ogólny, może mieć trochę inną specyfikację niż akumulator Varty o takich parametrach zrobiony specjalnie dla Volkswagena. :/

To ja już nie wiem... :/
rejestration
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Kwi 2015, 18:50

rejestration napisał(a):nie znam kodu silnika, nie wiem gdzie to się sprawdza

Są to trzy pierwsze numery silnika. Numer silnika jest na wysokości 3 cylindra i chyba na naklejce obudowy rozrządu. Kod silnika jest ważny, ponieważ 1,9 TDI ma trzy kody - BXE, BXF i BXJ. A od tego zależy pojemność aku. ALe tak czy inaczej są to pojemności od 74 do 77Ah.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Rajdowe Mitsubishi L200
    Pojazd za kierownicą którego ściga się w tym roku załoga Adam Małysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabryczny Mitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzane silnikiem benzynowym. ...