[D] Alfa 156 1,9JTD / A4 B5 1,9TDI / e46 320d / Passat B5 1,9TDI

Który model wybierasz?

Alfa Romeo 156 1,9JTD - 115KM
5
31%
Audi A4 B5 1,9TDI - 116KM
4
25%
BMW 320d e46 - 136KM
5
31%
VW Passat 1,9TDI - 110KM
2
13%
Razem głosów : 16

19 Sie 2016, 17:39

[D] Alfa 156 1,9JTD / A4 B5 1,9TDI / e46 320d / Passat B5 1,9TDI

Podstawowe kryteria zestawienia:
- kombi segmentu D
- silnik diesla o mocy ok. 120KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2000r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Alfa Romeo 156 1,9JTD - 115KM
- Audi A4 B5 1,9TDI - 116KM
- BMW 320d e46 - 136KM
- VW Passat 1,9TDI - 110KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
W zestawieniu ujęto trzy modele z napędem na przód i rozrządem na pasku (Alfa Romeo, Audi i VW) oraz jedno z napędem na tył i łańcuchem rozrządu (BMW). W przypadku auto koncernu VAG do porównania przyjęto silniki 1,9TDI na pompowrtyskiwaczach i na pompie wtryskowej.
Należy zwrócić na wysokie ceny tylnych amortyzatorów (KYB) w Alfie Romeo, przednich (Sachs) w BMW, łożyska koła ze zintegrowanym czujnikiem ABS (SKF) w BMW oraz termostatów (Gates) w Alfie i BMW. Zauważalne są różnice w cenach rozrządu (SKF) pomiędzy dwoma silnikami 1,9TDI Audi i VW.

Najdroższą usterką jest pęknięty wał korbowy w silniku diesla BMW (OEM). W dodatku w BMW kolejną drogą usterką są problemy z dyferencjałem i jego mocowaniem. Pozostałe samochody posiadają nietrwałe i drogie w naprawach zawieszenie (FEBI, Lemforder).
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
Ostatnio edytowany przez mike, 19 Sie 2016, 22:53, edytowano w sumie 1 raz
Powód: błąd merytoryczny (powinno być "tzry modele z napędem na przód", a było "trzy modele z napędem na tył")
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Wyższy poziom bezpieczeństwa od Volvo
    Wraz z debiutem w Genewie nowego Volvo V40, po raz pierwszy zaprezentowano innowacyjne rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa biernego – poduszkę powietrzną chroniącą pieszego. Jednak to nie wszystko. Właśnie przedstawiono ...