REKLAMA
Podstawowe kryteria zestawienia:
- kombi segmentu D
- silnik diesla o mocy ok. 120KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2000r.
Wytypowane modele do zestawienia:
- Alfa Romeo 156 1,9JTD - 115KM
- Audi A4 B5 1,9TDI - 116KM
- BMW 320d e46 - 136KM
- VW Passat 1,9TDI - 110KM
Zestawienie (kliknij aby powiększyć):
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Komentarz do zestawienia:
W zestawieniu ujęto trzy modele z napędem na przód i rozrządem na pasku (Alfa Romeo, Audi i VW) oraz jedno z napędem na tył i łańcuchem rozrządu (BMW). W przypadku auto koncernu VAG do porównania przyjęto silniki 1,9TDI na pompowrtyskiwaczach i na pompie wtryskowej.
Należy zwrócić na wysokie ceny tylnych amortyzatorów (KYB) w Alfie Romeo, przednich (Sachs) w BMW, łożyska koła ze zintegrowanym czujnikiem ABS (SKF) w BMW oraz termostatów (Gates) w Alfie i BMW. Zauważalne są różnice w cenach rozrządu (SKF) pomiędzy dwoma silnikami 1,9TDI Audi i VW.
Najdroższą usterką jest pęknięty wał korbowy w silniku diesla BMW (OEM). W dodatku w BMW kolejną drogą usterką są problemy z dyferencjałem i jego mocowaniem. Pozostałe samochody posiadają nietrwałe i drogie w naprawach zawieszenie (FEBI, Lemforder).
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.