Alfa 159 2.4 2007 Problem z odpaleniem na lekko ciepłym silniku :(

04 Cze 2019, 20:30

Witam wszystkich. Posiadam auto od kilku miesięcy i sprawuje się bardzo dobrze. Problem polega tylko na tym ze po 2 kilometrowej jezdzie i zgaszeniu silnika muszę go krecic około 8 sekund żeby zapalił. Wczesniej zapalal przy takiej temperaturze po jakichś 4 sek a teraz jest gorzej. I tak jest zawsze po takiej krótkiej trasie. Jak jest zimno pali elegancko, jak jest nagrzany mocniej i złapie większą temperaturę tez pali dobrze. Błędów żadnych nie ma po podłączniu pod diag delphi. Nigdzie nie mogę znalezć rozwiązania na tę dolegliwość. Może miał ktoś kiedyś taki problem i wie o co może chodzić. Proszę o pomoc i pozdrawiam
gryzli167
Nowicjusz
 
Posty: 6

04 Cze 2019, 21:28

Na zgadywankę można zmienić czujnik temeratury lub czujnik położenia wału, jedno i drugie może powodować takie problemy a nie dawać sygnałów o awarii
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16548
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Cze 2019, 21:33

A jaki to czujnik temp? Po takim dlugim kreceniu wydobywa sie sporo dymu z tlumnika
gryzli167
Nowicjusz
 
Posty: 6

04 Cze 2019, 21:37

gryzli167 napisał(a):Po takim dlugim kreceniu wydobywa sie sporo dymu z tlumnika
jak już to z tłumika, to całkiem normalne bo paliwo się leje a nie ma zapłonu. Czujnik temperatury ciechy chłodzącej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16548
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Cze 2019, 21:46

W najbliższym czasie to sprawdze i spróbuję podmienić. Mam nadzieje że to byłoby tylko to a nie cos z kompresją bo coś podobnego wyczytałem. Dam znać jaki bedzie efekt podmiany. Dzięki bardzo i pozdrawiam
gryzli167
Nowicjusz
 
Posty: 6

04 Cze 2019, 21:54

żeby nie odpalał to kompresji musiałby nie mieć na wszystkich cylindrach co nie jest mozliwe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16548
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Warsaw Oldtimer Show 2019 / zdjęcia z targów
    W drugi weekend majowy mieliśmy możliwość odwiedzić szóstą już edycję Warsaw Oldtimer Show VI 2019 która odbyła się w pawilonach wystawienniczych Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą. To największe targi ...
    Wodorowa Toyota Mirai we flocie ADAC
    Niemiecki automobilklub ADAC powiększył swoją flotę o wodorowo-elektryczną Toyotę Mirai. Sedan zasilany ogniwami paliwowymi będzie na co dzień używany przez pracowników klubu w północnej Bawarii. Samochód ...

05 Cze 2019, 08:57

Zawory jak tam sa regulowane ?moze podparte.
Dyrektor
lukaszmonika
Nowicjusz
 
Posty: 19

05 Cze 2019, 20:45

Nie mam pojecia jakie zawory ma silnik jtdm. Ale moim zdaniem silnik 5 cylindrowy powinien pracowac ciszej jak moj. Mialem wczesniej volvo z silnikiem d5 to pracował o wiele ciszej
gryzli167
Nowicjusz
 
Posty: 6