mateusz9986 napisał(a):Najbezpieczniejszym wyborem w 159 jest 1.8 140 -silnik Opla, montowany m.in w Vectrze. Na krótkie trasy to właśnie ten silnik nadaje się najbardziej.
Silnik 1,8 nie nadaje się do alfy. Jest za słaby - osiągi są nieakceptowalne. To jest lizanie lizaka przez celofan.
Jak już wspomniano Alfa 159 to jeden z niewielu aut gdzie kupno benzyny jest większym zagrożeniem niż diesla.
Jeżeli zaś chodzi o diesla najbezpieczniejszym wyborem jest 1,9 120 KM - jedzie lepiej niż 1,8 benzyna ale dalej za słaby (może nie mieć DPF)
Dalej już lepiej - 1,9 150 KM (ma dpf) i całkiem sobie radzi, rozsądnie pali nie kosztuje majątku w naprawie (poza rzecz jasna typowymi przypadłościami diesla których usunięcie to tak od 5000 wzwyż)
Na końcu tej układanki jest 2,4 jtdm. Auto ma 200 KM (w wersji Q4 od 2008 210 KM) i 400 Nm. Przy manualnej skrzyni to jest potwór. Ale 2,4 to inne hamulce, inne filtry i parę innych drobiazgów które przy 1,9 skalkulowane są rozsądnie a przy 2,4 niekoniecznie. 2,4 do tego z reguły jest świetnie wyposażona - skóra, czujniki parkowania, radio z navi (która i tak nie działa) zmieniarka, automatyczne wycieraczki, ksenony, często dobre audio i podgrzewane fotele, elektryczne dogrzewanie wnętrza i fabrycznie felgi 17" (opcja była 18").
Niestety aby znaleźć dobrą zadbaną alfę 2,4 to 20 tys może być mało a do tego pali to tak minimum 7,0 ale w mieście spokojnie dychę przeskoczy.
Więc to nie jest zły budżet aby myśleć o alfie ale jeżeli to jest koniec pieniędzy to odpuść. Bo alfa 2,4 jedzie jak marzenie, brzmi bardzo dobrze (tak diesel) bo ma pięć garów, prowadzi się wyśmienicie ale pali swoje nawet jak stoi a mechanik za 2 stówy to drzwi warsztatu otwiera.