Alfa do 10 tysięcy

07 Lip 2024, 17:25

Raczej Ty powinieneś zjeść bo mowa jest o Audi A4 a nie o jakieś Octavii...
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 252
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

07 Lip 2024, 18:15

Edquar napisał(a):Raczej Ty powinieneś zjeść bo mowa jest o Audi A4 a nie o jakieś Octavii

A nie przeczytałeś mądra głowo że autor nie ma zielonego pojęcia czego chce a budżet to w/g czasu przed covidem jakieś 5-6k.pln ? A nie zwróciłeś uwagi że od tamtej pory części zdrożały pewnie że 30% używki jeszcze więcej już nie wspomnę o robociźnie.

Nie czytałeś że raz była zwalona alfa 159 innym razem zardzewiałych mazda 6gh a innym razem niemieckie wynalazki.

Więc o czym piszemy ?


Dlatego powtórzę zjedz Snickersa.

I jeszcze jedno prosty przykład jeden z wielu :


Zawias skoda vs audi ta sama firma
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10664
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lip 2024, 19:23

No właśnie nie wiem o czym rozmawiamy pytanie było o Audi A4 B5 albo B6 tam nie ma dobrego 2,0 bo jaki? 130 koni czy FSI 150?
Więc poleciłem 1,8T w czym problem?

1,8T w Octavii też wystepowało więc nie wiem o czym mowa? Odpisałem tylko autorowi.

Natomiast jak mam wybór paliwożerne 2,0 które nie oferuje nic, ani brzmienia ani dynamiki, to wolę palące podobnie 1,8T które na dzisiejsze czasy jest ok, w dobie 1,0 TSI, EB, TCE itp w miejskich wozidłach
albo inne jakieś turbawki.

Zobacz sobie na raporty spalania, na charakterystykę jednego i drugiego silnika i odpowiedz sobie sam na pytanie którego byś wybrał w XXI wieku.
w czasach hybryd, elektryków itp.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 252
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

07 Lip 2024, 19:39

Edquar napisał(a):Więc poleciłem 1,8T w czym problem?

Że w starym knocie ten silnik to koszty niewspółmierne do wartości całości. Do tego oprócz gołego słupka jest kilka bajerów takich jak turbo które kosztują.
Edquar napisał(a):1,8T w Octavii też wystepowało więc nie wiem o czym mowa? Odpisałem tylko autorowi.

Przestań ściemniać ! Nikt nie proponuje oct 1,8t tylko jest napisane 2,0 8v/1,6 8v.
Edquar napisał(a):Natomiast jak mam wybór paliwożerne 2,0 które nie oferuje nic

zejdź na ziemię budżet na tą klasę auta jest zerowy i 2,0 8v proponuje normalną jazdę, przyjmuje najtańsze LPG a do tego jest proste w naprawach jak drut.
Edquar napisał(a):Zobacz sobie na raporty spalania, na charakterystykę jednego i drugiego silnika i odpowiedz sobie sam na pytanie którego byś wybrał w XXI wieku.

Co Ty za dyrdymały piszesz jakie spalanie przy takich śmieciach.

Widziałeś różnice w zawiasie b6 vs oct ? A wiesz ile to jest w robocie ? A wiesz jaka różnica będzie z tyłu ? A wiesz ile kosztuje turbina do 1,8t + kilka podstawowych awarii których nie ma w 2,0 8v bo nie ma turbiny. A wiesz ile kosztuje regeneracja głowicy 8 zaworów a ile z 1,8t ?

Przestań już wypisywać te głupoty bo wstyd że na forum motoryzacyjnym , narażasz na wtopę $$$ autora zapytania.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10664
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lip 2024, 20:09

Chyba kupię sobie rower :D a tak serio może zamiast oglądać te starsze samochody, w których większości są zjadane przez rdzę itp.. może wziąć w trochę lepszym roczniku np takiego Peugeota?

[link do oferty na Olx wygasł]

i części pewnie tanie :D
Dawidx
Nowicjusz
 
Posty: 19

07 Lip 2024, 20:41

Dawidx napisał(a):może wziąć w trochę lepszym roczniku np takiego Peugeota?

A zgadnij czemu jest lepszy rocznikiem vs cena ?

Odpuść. Silnik szrot. Jak połączysz z tą domowymi usterkami robi się lipa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10664
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lip 2024, 20:46

szybki napisał(a):Że w starym knocie ten silnik to koszty niewspółmierne do wartości całości. Do tego oprócz gołego słupka jest kilka bajerów takich jak turbo które kosztują.

Turbina już dawno była zrobiona, sprzęgła z dwumasą praktycznie się nie rusza, ceny tych silników są takie same więc o co chodzi?
A co jeśli w 2,0 będzie UPG? zacznie chlać oleju więcej niż paliwa? a to jest ich cecha charakterystyczna?

Serio myślisz że 20 letnie 2,0 przejechało z salonu do garażu i tam stało? gdzie średni przebieg to 450 tys gdzie pewnie połowa na gazie więc silnik kibel..

Jeszcze raz to podkreślę ja wolę nawet nieco wyższe minimalnie koszty /bo one za dużo większe nie będą/ gdzie przy podbnym spalaniu mam fajną dynamikę, przyjemność z jazdy i normalnie przyspieszający samochód :ok:
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 252
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

07 Lip 2024, 21:20

Edquar napisał(a):Turbina już dawno była zrobiona, sprzęgła z dwumasą praktycznie się nie rusza, ceny tych silników są takie same więc o co chodzi?
A co jeśli w 2,0 będzie UPG? zacznie chlać oleju więcej niż paliwa? a to jest ich cecha charakterystyczna?

Serio myślisz że 20 letnie 2,0 przejechało z salonu do garażu i tam stało? gdzie średni przebieg to 450 tys gdzie pewnie połowa na gazie więc silnik kibel..

Jeszcze raz to podkreślę ja wolę nawet nieco wyższe minimalnie koszty /bo one za dużo większe nie będą/ gdzie przy podbnym spalaniu mam fajną dynamikę, przyjemność z jazdy i normalnie przyspieszający samochód


Pamiętaj pijesz nie pisz...

"Minimalne większe koszty serwisowania' farmazon tygodnia ... :happy:

Jak coś to mam słupek że skrzynią że sprzęgłem za 2,5k po 150k.km.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10664
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lip 2024, 22:48

Dawidx napisał(a):a tak serio może zamiast oglądać te starsze samochody, w których większości są zjadane przez rdzę itp.. może wziąć w trochę lepszym roczniku np takiego Peugeota?

[link do oferty na Olx wygasł] ... 0Q12a.html
kolega z pracy ma. Twierdzi, że jego jedynymi zaletami jest to, że wygodny i wygodnie się wsiada :ok:
Edquar napisał(a):Turbina już dawno była zrobiona, sprzęgła z dwumasą praktycznie się nie rusza, ceny tych silników są takie same więc o co chodzi?
A co jeśli w 2,0 będzie UPG? zacznie chlać oleju więcej niż paliwa? a to jest ich cecha charakterystyczna?

Serio myślisz że 20 letnie 2,0 przejechało z salonu do garażu i tam stało? gdzie średni przebieg to 450 tys gdzie pewnie połowa na gazie więc silnik kibel..
nie popieram waszej dyskusji, ale odwrócę pytanie - uważasz, że za 10k kupi perełkę 1.8T, którą jeździł starszy pan na działkę i do kościoła, olej zmieniał co 5k i całe auto będzie w stanie dziewiczym?

Otóż nie, ponieważ opakowanie w przypadku 1.8T nie ma znaczenia. Gdy Sebixy zajeździli już a3/ Golfy / Leony, przesiedli się na Octavię, która była równocześnie tania w zakupie.

Koniec wątku 1.8T vs inne silniki
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14167
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Lip 2024, 23:35

Tak znowu wyskoczę z zapytaniem, bo tak najbardziej to Podoba mi się Honda Accord w sedanie i Volvo s60 ( to już chyba lepszy wybór od Alfy) :D
co sądzicie o tych dwóch markach i modelach?

[link do oferty na Olx wygasł]

Np: coś takiego ( oczywiście jest to tylko poglądowy link ponieważ i tak szukam w okolicy 12k)

Ta cała reszta po prostu mi nie leży z wyglądu, a chciałbym żeby samochód był też miły dla mojego oka skoro jest jakaś możliwość i ta Vectra C też ładna, ale co ostatnio się naczytałem o sprzeczce z silnikami i komu się psuje i ile wsadził to jakoś mi się odechciało..
Dawidx
Nowicjusz
 
Posty: 19

09 Lip 2024, 00:49

Daj sobie spokój z takim Volvo - popłyniesz konkretnie, drogi serwis, drogie części i obstawiam że to auto ma spokojnie ponad 400 tys najechane.
Za taką kasę to ciężko o zdrowego golfa iv 1,6 a tutaj Volvo S60 2,4
szukaj coś prostego max klasy kompakt
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 731
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

09 Lip 2024, 07:28

Trevor napisał(a):Daj sobie spokój z takim Volvo - popłyniesz konkretnie, drogi serwis, drogie części i obstawiam że to auto ma spokojnie ponad 400 tys najechane.


Co konkretnie drogie w tym serwisie? Które części są drogie?

Trevor napisał(a):Za taką kasę to ciężko o zdrowego golfa iv 1,6 a tutaj Volvo S60 2,4 szukaj coś prostego max klasy kompakt


Jeśli wyznawcy vw wrzucają ogłoszenia z kosmicznym cenami to się nie ma co dziwić, że "ciężko kupić"
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2544
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Lip 2024, 09:27

W 22 letnim aucie klasy średniej? który 3x objechał glob ziemski? Chociażby elementy zawieszenia, rozrząd + roboczogodzina mechanika itd wycieki i inne rzeczy

Ale wiem jesteśmy na takim forum a nie innym prosty kompakt tylko dlatego że ma kosmiczne i naprawiane przez NASA 1,8T odpada ale stare Volvo s60 za wypłatę już jest super.

franccc napisał(a):Jeśli wyznawcy vw wrzucają ogłoszenia z kosmicznym cenami to się nie ma co dziwić, że "ciężko kupić"
To kup starego vaga ogarnij za ileś tys blacharkę, porób wszystko i wystaw za 2 tys :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 731
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

09 Lip 2024, 09:36

Ogólnie przy tym budżecie S60 dla początkującego kierowcy z ciągotá do wyszukiwania modeli najtańszych w ogł.bym odpuścił.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10664
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2024, 10:55

Trevor napisał(a):To kup starego vaga ogarnij za ileś tys blacharkę, porób wszystko i wystaw za 2 tys


No wiem, pamiętam, już kiedyś o tym pisałeś. Wszystkie auta spoza grupy vag w ogłoszeniach to kupy gruzu a golfik na sprzedaż to wyłącznie perełki po pełnym serwisie, z nowymi oponami i wyremontowaną blacharką a wszystko robione po to żeby kolejny właściciel cieszył się jazdą

Ogarnianie blacharki w gruzie za jedną wypłatę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Weź sobie sprawdź ile rozrząd do tego 2.4 kosztuje. Możesz się zdziwić kwotą względem 1.6mpi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2544
Przebieg/rok: >50tys. km