12 Lis 2021, 21:18
Ja teraz patrząc na parametry olejów pierwsze na co patrzę to własności przeciwzużyciowe danego oleju w temp.roboczej,czyli ok.100 st c,inne parametry mnie niezbyt interesują gdyż i tak w swoim dieslu nie wysycę tbnu w ciągu roku gdyż mało jeżdzę ale praktycznie w każdy dzień,oczywiście,ze wybieram olej sobie pod mój styl jazdy,czyli spokojny,bez upalania,nie wiem jak zachowa się dany olej w temp.120 st c,czyli podczas grzania non stop latem po autostradzie kilkaset km ,obecnie zastanawiam się czy nie wlać olej 0w30,Mercedes zaleca 10W40,taki był wlany przez poprz.właściciela,konkretnie Wolver 10W40,idzie zima,najbardziej jednak nęci mnie ten Shell 0W40 lub Gulf 0w30,patrzyłem na test różnicy spalania między indeksem 30 a 40 w trasie VW Passat w dieslu,przy 5w40 ravenolu z wiatrem auto spaliło na takiej samej trasie więcej o 0.5 l w porównaniu z Ravenolem 5W30,jazda pod mocny wiatr,przy czym temp.oleju jednego i drugiego oscylowała w okol.100 st.c(140 kmh) na 5w30 silnik szybciej nabrał temp.roboczej.