Alfa Romeo 156 1.9 jTD Czerwona kontrolka silnika

24 Sty 2018, 21:47

Witam. Od pewnego czasu jestem posiadaczem Alfy 156. Kupiłem ją za śmieszne pieniądze, drugie tyle włożyłem w ogarnięcie jej mechanicznie i zawieszeniowo. Wszystko działa jak należy, prowadzi się jak na alfę przystało, silnik chodzi równo i ładnie się wkręca. Z początku dosyć mocno kopciła ale wcześniej użytkowała ją kobieta do jazdy miejskiej. Odkąd jest w moim posiadaniu kopci tylko jak standardowy diesel. Problemem jest to iż podczas jazdy "autostradowej", gdy przycisnę ponad 150km/h i 3500obr/min zapala się na chwilę kontrolka silnika z błędem systemu sterowania silnikiem. Czasem się zapali czasem nie. Dziś jadąc ekspresówką, zapaliła się przy 180km/h i zgasła dopiero po wyłączeniu silnika. Podczas tego zjawiska nic prócz faktycznego zapalenia się kontrolki nie występuje, żaden spadek mocy czy wyraźne pogorszenie pracy silnika. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • 24 Sty 2018, 22:00

    Dobrze by było jak byś sprawdził błędy jakie zapisały się w sterowniku one pewnie wyjaśnią cały problem z kontrolką.

    Ja obstawiam że to może być np. problem z ciśnieniem paliwa lub np. zawór regulacji ciśnienia doładowania. Tu możesz nie odczuć problemu, a już coś będzie się działo niedobrego.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    24 Sty 2018, 22:21

    Właśnie zapomniałem dodać że jak problem zauważyłem po raz pierwszy, zaraz pojechałem podpiąć ją pod komputer, wynik - śladów jakichkolwiek błędów brak.
    Zontas
    Początkujący
     
    Posty: 152
    Zdjęcia: 17
    Miejscowość: Bielsko-Biała
    Prawo jazdy: 25 01 2010
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
    Silnik: 1.9 jTD 115KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    24 Sty 2018, 22:41

    Zontas napisał(a):wynik - śladów jakichkolwiek błędów brak.
    tylko czy ktoś spraedził błędy zapisane a nie te ktore miałyby być aktualnie?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16698
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    24 Sty 2018, 22:56

    Hmm, tego dokładnie nie wiem, usłyszałem tylko "nie ma żadnych błędów".
    Cóż, pojadę jutro jeszcze raz i zweryfikuje to dokładnie.
    Zontas
    Początkujący
     
    Posty: 152
    Zdjęcia: 17
    Miejscowość: Bielsko-Biała
    Prawo jazdy: 25 01 2010
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
    Silnik: 1.9 jTD 115KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    25 Sty 2018, 14:36

    Zontas napisał(a):usłyszałem tylko "nie ma żadnych błędów"
    Aktualnych mogło nie być jak kontrolka się nie świeciła tak jak wspomniał @Kao należało by sprawdzić zamrożone ramki czy czasem tam coś nie zostało zapisane podczas tej usterki.
    Chwilowe błędy powinny tam się zapisywać choć nie zawsze tak jest, wszystko zależy od błędu i sterownika w danym samochodzie.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD - test spalania
      Jak wykazał test, napęd przenoszony wyłącznie na jedną oś jest gwarancją niższego spalania. RAV4 w tej wersji sprawdzi się jako samochód firmowy gwarantujący wysoką wartość rezydualną. Za dobre osiągi odpowiada hybrydowy ...

    25 Sty 2018, 20:32

    Byłem dziś u mechanika. Jego komputer nie pokazał żadnych błędów, ani aktualnych ani zapisanych. Z tym że pokazywał też bzdury typu temperatura silnika 213st. i zwieszał się. Na końcu pokazał błąd komunikacji. Mechanik stwierdził że komputer zawsze działał i że to pewnie problem z oprogramowaniem w samochodzie. Stąd też może występować zapalanie się tej kontrolki. Co jak co, jakoś nie brzmi to dla mnie sensownie/prawdopodobnie, ale nie znam się. Co myślicie? Lepiej chyba podjechać jeszcze do kogoś.
    Zontas
    Początkujący
     
    Posty: 152
    Zdjęcia: 17
    Miejscowość: Bielsko-Biała
    Prawo jazdy: 25 01 2010
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
    Silnik: 1.9 jTD 115KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    26 Sty 2018, 08:01

    Zontas napisał(a):Na końcu pokazał błąd komunikacji
    Warto sprawdzić podłączenia wtyczek przy sterowniku, można użyć preparatu do złączy elektrycznych żeby je przeczyścić i dodatkowo zabezpieczyć.
    Błąd komunikacji - czy tam był podany konkretny błąd czy tylko taki napis jak podałeś?
    Temperaturę płynu chłodzącego silnika pokazywał też normalną czy tylko taką wysoką?
    Zontas napisał(a):Lepiej chyba podjechać jeszcze do kogoś
    Warto, tylko ja bym w pierwszej kolejności sprawdził złącza od sterownika i czujnika temperatury oraz gniazdo OBDII czy tam czasem jakieś piny nie są zaśniedziałe, brudne itp.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    28 Sty 2018, 14:42

    Dziś kontrolka się zapaliła i moc uciekła, jedzie jak SDI, jakby turbo się wyłączyło. Czy to raczej awaria turbosprężarki?
    Zontas
    Początkujący
     
    Posty: 152
    Zdjęcia: 17
    Miejscowość: Bielsko-Biała
    Prawo jazdy: 25 01 2010
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
    Silnik: 1.9 jTD 115KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002