Na twoim miejscu szukał bym Alfy z Fiatowskim silnikiem M-Jet 150 km 1.9 jest bardzo dynamiczny, osprzęt silnika BOSCH
jest trwały, o wyglądzie nie będę rozmawiał bo to kwestia gustu, zawieszenie w alfie jest może delikatnie rzecz ujmując bardziej podatne na awarie, pod warunkiem że urządzimy sobie tor testowy na naszych pięknych drogach wpadając w każdą dziurę. Żadne zawieszenie tego nie wytrzyma w dłuższym okresie czasu. W A4 B6 najlepiej polować na ASZ 130km, patrząc obiektywnie na konstrukcje obu silników, silniki korzystające z systemu zasilania PDS mają skłonność do rozbijania gniazd PD przy czym po średnio 400-600tys km należy je regenerować bądź zaopatrzyć się w głowice w lepszym stanie(używka). Pompo wtryskiwacze firmy BOSCH pracujące w tych silnikach znakują się wysoką trwałością a ich mechaniczna usterka jest bardzo rzadka. Fiat jako pierwszy wprowadził system CR w 1996roku przez jego ciągłą ewolucje stał się wystarczająco trwały do bezstresowej eksploatacji, konstrukcja prostsza niż VP lub PDS, pompy wysokiego ciśnienia są bardzo trwałe, same wtryskiwacze jeżdżąc na paliwie spełniającym normy, (czyli teoretycznie najzwyczajniejszy ON powinien być OK) nie powinny występować komplikacje.