diddy79 napisał(a):Prosta logika, eksploatacja alfy kosztuje tyle co innego samochodu premium w tym samym roczniku.
Tylko, że alfa nie jest marką premium
Możecie mnie postrzegać jako fanatyka bmw z klapkami na oczach, ok
Ale alfa to ostatni samochód, który bym kupił.
Osobiście większej styczności z ta marka nie miałem. Choć zawsze alfy mi się podobały to nigdy rozsądek nie pozwolił mi na zakup włoskiego samochodu.
Miałem kumpla, pracującego w serwisie alfy, zjadł zęby na tych samochodach. Zwolnił się bo nie wytrzymał nerwowo wiecznych wojen ze znerwicowanymi klientami
To fakt, nie ściema. Popytajcie pracowników serwisu fiata/ alfy ale tak szczerze to usłyszycie nie jedna ciekawą historie.
Z tego co zapamiętałem z jego opowieści odnośnie 159, która jest rzekomo o wiele mniej awaryjna od poprzednika- 156.
Tragicznej jakości lakier- bardzo podatny na odpryski, ponad to matowieje.
Złe zabezpieczenie antykorozyjne, szczególnie podłoga. Kto nie wierzy niech zobaczy fabryczne zabezpieczenie, którego praktycznie nie ma.
Elektryka, tu czary wszelkiej maści. Podobno prędzej czy później w każdym egzemplarzu jest problem z otwieraniem szyb. Najpierw otwierają się do połowy, z czasem wcale.
Wrażliwy układ wspomagania.
Zawieszenie niezbyt trwałe, wahacze szybko wymagają wymiany- trwałe nie są.
Wnętrze kiepsko złożone przez co użytkownika niepokoją rozmaite zgrzyty itp.
Nie mam tu powodów by walić jakąkolwiek ścieme bo po co?
Informację miałem od człowieka, który naprawiał te samochody na co dzień.
Dla najbardziej dociekliwych mogę podpytać o szczegóły
Jedyne moje dobre skojarzenie z alfą to fotele ze starszych GTV
bardzo podobne do bmkowskich sportsitze- łatwo można zaadaptować do bmw e30 a kosztują 5x mniej
Jedynie oszczędność w postaci ekoskóry na boczkach rzekomo skórzanych foteli to parodia
- w rzekomej marce premium