Almera n15 - zasilanie beznyną

28 Kwi 2014, 21:05

Witam, posiadam samochód almera n15 1997r., 1.4 16v benzyna +lpg, W samochodzie zamontowana jest zwykła instalacja gazowa. Użytkuję samochód 3 lata i od początku jest pewien problem; otóż autko w benzynie jest słabe nie ma mocy, dusi się, w gazie pracuje idealnie. Na benzynie jest tylko możliwość odpalenia, nawet przy temperaturze - 25°C ale co do jazdy jest problem. W związku z tym wymieniłem filtr paliwa, pompkę paliwa ale problem pozostał. Mechanik który diagnozował problem stwierdził też że z wtryskami jest wszystko ok. Dodam też (może to ma jakiś związek z opisywanym problemem), że kiedy otwieram wlew paliwa słychać jakby uciekające powietrze. Filtr powietrza jest trochę pęknięty ale myślę że gdyby to było przyczyną problem występował by także na gazie. Zaraz po zakupie samochód miał robioną elektrykę od gazu ponieważ pobierał trochę benzyny do gazu. Chciałbym zdiagnozować problem ponieważ w gruncie rzeczy autko fajnie się spisuje. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, pozdrawiam.
dawidsi22
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 04 2010
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Almera n15
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Kwi 2014, 21:06

przepraszam, chciałem napisać, że obudowa filtra powietrza jest pęknięta.
dawidsi22
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 04 2010
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Almera n15
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

29 Kwi 2014, 13:01

Skoro na LPG chodzi idealnie, wina lezy zapewne w układzie zasilania benzyną. A więc pompka paliwa ( ciśnienie ), filtr paliwa, regulator ciśnienia paliwa, wtryskiwacze.
Zacznij od wymiany filtra paliwa, bo to najtańsza rzecz. Jak nie pomoże, to sprawdz pracę sondy lambda i ciśnienie paliwa, a jak to będzie ok, to ja stawiam na wtryskiwacze. A jeżeli po przełączeniu na LPG odcinana jest pompa paliwa, to tym bardziej stawiam na wtryskiwacze. Miałem ostatnio podobne przypadki - w Polonezie GSI 9 Tu z powodu spalonej pompy paliwa auto jeździło dwa tygodnie na gazie ) oraz Nexii ( tam była odcinana benzyna po przełączeniu na LPG ). Po wymianie kompletnej listwy wtryskowej ( używki ) wszystko jest idealne. Wcześniej falowanie obrotów, silnik słaby, tracił moc.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Kwi 2014, 15:20

tak ale pompka paliwa była wymieniona (używana ale z pewnego źródła), co do wtryskiwaczy mechanik je sprawdzał (nie wiem w jaki sposób) i stwierdził że są ok. Inne sugestie jakie otrzymałem to np. przepustnica... ,Ale wydaje mi się że gdyby to ona była przyczyną na lpg byłby ten sam problem. Sonda lambda odłączyliśmy ale było jakby jeszcze gorzej co do pracy na benzynie...
dawidsi22
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 04 2010
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Almera n15
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

29 Kwi 2014, 16:37

dawidsi22 napisał(a):Sonda lambda odłączyliśmy ale było jakby jeszcze gorzej co do pracy na benzynie...

Sondy nie możesz odłączać, bo sterownik pokaże błąd, a obroty zaczną szaleć. Normalka. Musisz sprawdzić jak sonda pracuje. Na LPG jest emulator sondy i lambda jest 0. Natomiast na benzynie sonda musi pracować.
Wymień też wspomniany wcześniej filtr paliwa - on też może być tego przyczyną.
No a jak to nie pomoże, to trzebaby się dokładniej przyjrzeć wtryskiwaczom ewentualnie trzebaby skontrolować ich pracę na diagnoskopie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Kwi 2014, 18:34

Strzelam z diagnozą tak jak strzelił kiedyś Twój silnik na lpg i uwalił przepływkę. Tzn był wystrzał co może sugerować pęknięta obudowa filtra powietrza. O ile się nie mylę Ty masz przepływomierz w przepustnicy.
Ostatnio edytowany przez bonifacy, 29 Kwi 2014, 19:22, edytowano w sumie 1 raz
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

29 Kwi 2014, 18:37

z tego co się orientuję, tak przepływka jest w przepustnicy. Dziękuje Panowie za rady będę szukał przyczyny i liczę na kolejne sugestie. pozdrawiam
dawidsi22
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 04 2010
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Almera n15
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

01 Maj 2014, 18:53

Jeśli to nie przepływka,to odkręć korek wlewu paliwa i zobacz czy to coś zmieni,poza tym zaklej obudowę filtra powietrza,ale to niczego nie zmieni skoro na gazie chodzi dobrze.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Maj 2014, 20:06

Po odkręceniu korka od wlewu benzyny nie ma żadnych zmian
dawidsi22
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 04 2010
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Almera n15
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997