Fiat Uno- trzesienie, szarpanie silnika, głównie "0"

25 Mar 2014, 09:59

Witam, jestem posiadaczem fiata uno 899cm3 benz. Od jakiegoś czasu zauważyłem, a teraz to się bardzo nasiliło. Odpalam auto i bardzo trzesie kierownica, buda auta. Nasila się to jak nie jadę, w raz z wiekszymi obrotami silnika problem sie robi mniejszy albo zanika. Gdy otworzyłem maske, bardzo silnik trząsł się i słuchać było nieregularna pracę. Wczoraj jak odpaliłem i zacząłem jechać to po raz pierwszy w czasie jazdy szarpało silnikiem, nieregularnie przyspieszał. Zamiast palić mi 6 litrów jak zawsze widzę, że bierze ok 9-10 litrów. Przebieg auta orginalny 75 tys km. Sprawdziłem też akumulator, 12.25 przed odpaleniem, po odpaleniu i właczeniu swiateł 14.40 (akumulator 44ah). Akumulator fakt, słaby już pomimo 4 lat dostał w kość, wcześniej mi kradło prąd i często był rozładowywany.
Co może być powodem?
matipce
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Uno
Silnik: 899cm3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

25 Mar 2014, 14:02

Zacznij od wymiany filtra paliwa i powietrza oraz wymień świece zapłonowe i sprawdz czy nie ma przebicia na kablach WN.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Mar 2014, 14:46

Oleju nie pobiera? Miałem podobny problem - szarpanie na jałowym, nierówna praca, zwiększone spalanie + zużycie oleju. Powodem okazały się zatarte pierścienie na czwartym tłoku + pęknięcie półek pierścieni - po demontażu pierścieni wypadła z boku tłoka dziura.
Ponadto często podciśnienie do serwa brane jest z kolektora ssącego - zobacz czy ten wężyk nie jest pęknięty, również daje identyczne objawy (też to przerabiałem).
Jeśli wężyk cały to ściągaj po kolei kable ze świec jak silnik pracuje (bardzo ostrożnie, najlepiej w grubych rękawicach - czasem mocno kopie), obserwuj pracę silnika, na tym tłoku, na którym ściągnięcie kabla nie zmieni głosu silnika masz awarię - jaką będziesz szukał jak sprawdzisz powyższe.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2014, 02:25

Wężyk był pękniety, i dość mocno. Jak zatkałem pęknięcie, to silnik nagle ożył, jak puściłem- zgasł. Także dzieki za pomoc, w sumie taka błachostka, a jednak mniej dostawał powietrza i kaplica. Czy przez to mogłobyć także zużycia paliwa na poziomie 10-11 litrów i zapowietrzony zbiornik ? Nie moge zatankowac auto, odbija mi caly czas, na kazdej stacji benzynowej
matipce
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Uno
Silnik: 899cm3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Mar 2014, 14:16

Zbiornik nie sądzę, problemy z silnikiem oczywiście i spalanie także.
Co do baku - sprawdź odpowietrznik, może się przytkał.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2014, 19:24

Nie ma u mnie odpowietrznika, w korku wlewu paliwa. Po kazdej jezdzie otwieram bak na 2,3 sekundy i zakrecam. Moze pomoze.
matipce
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Uno
Silnik: 899cm3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Mar 2014, 23:42

Wydaje mi się, że nie w korku wlewu a osobna rurka wychodząca gdzieś pod spodem samochodu zakończona koło baku. Tak jak jest u mnie np.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

22 Kwi 2014, 13:56

Nie chciałem spamować, wolałbym najpierw sprawdzić.

Silnik chodzi już normalnie, przy tankowaniu już nie odbija, tankuje do końca bez odbijania. Ale problem został z zużyciem paliwa- 12-13l/100km, a normalnie bylo 6,5. Zaczeło sie gdy był własnie pękniety ten przewód od servo, przewód wymieniłem, mogłem już normalnie tankować pojazd, ale nadal zużycie paliwa 2x. Zrobiłem 300km, 2 razy tankowałem. Dalej coś może być zapowietrzone? Po każdej jeździe odkręcałem korek wlewu paliwa, tak na 2,3 sekundy, ale chyba to nie pomogło. Nie widzę wycieków, może trochę smierdzi paliwem jak się stoi przy korku. Jak zaczął się ten cyrk z przewodem od serva zauważyłem bardzo mokry korek wlewu paliwa, wcześniej taki nie był. Kombinuje, szukam ale może to jakaś pierdoła a ja nie szukam tam, gdzie powinienem.
matipce
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Uno
Silnik: 899cm3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Kwi 2014, 16:52

Znalazłem przyczynę. Pęknieta rura od kurka wlewu paliwa do zbiornika. Ale jest problem. Nigdzie nie ma nowego/zamiennika. W serwisie fiata też nie mają. Nie pasuje nic do Fiat Uno 2000, 899cm3. Wiecie gdzie można takie coś dostać ?
matipce
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Uno
Silnik: 899cm3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000