03 Maj 2009, 21:51
Troszkę to nie tak.Akumulator 12V 100Ah 760A.Oznacza to,że akumulator jest zdolny dawać 100A w ciągu 1 godziny.Przy 12 woltach jest to 1200 W w ciągu godziny.
Natomiast oznaczenie 760A jest to prąd rozruchowy akumulatora.Jest on bardzo ważny w zimie,gdy to podczas mrozów zdolność rozruchowa akumulatora spada nawet o połowę.Ale nie ma to nic wspólnego z tym co piszesz na temat przetwornicy.Ciebie musi interesować pojemność akumulatora.Jeżeli np. przetwornica będzie pobierać z akumulatora 300W,to starczy ci go na 4 godziny przy opisanym akumulatorze.
Co do ładowania akumulatora.Każdy producent akumulatora zaleca,żeby akumulator ładować przez 10 godzin prądem odpowiadającym jedną dziesiątą jego pojemności.Czyli np. akumulator 100Ah powinno się ładować przez 10 godzin prądem 10A.
Jeżeli chodzi o alternatory,to nie służą one tylko do ładowania akumulatora.Ich głównym zadaniem jest zasilanie urządzeń elektrycznych w samochodzie.A dopiero w dalszym planie jest ładowanie akumulatora.Moc alternatora jest zależna od jego prędkości obrotowej i jest oczywiście ograniczona.Samym alternatorem nie można ładować akumulatora.Jeżeli by tak się dało,to nie byłoby prostowników,ponieważ wystarczyłoby mieć alternator,silnik elektryczny i gotowe.Ale niestety nie jest to takie proste.
Jeżeli chcesz wiedzieć coś więcej w tym temacie,to napisz na elektrodzie.Oni tam się zajmują takimi tematami i z całą pewnością ci wytłumaczą to bardziej łopatologicznie niż ja.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...