Alternator nie kręci

06 Sty 2018, 22:07

Witam,
Ostatnimi czasy w moim samochodzie pojawiły się braki prądu. Gdy włączę w nim coś więcej niż światła to po zgaszeniu silnika już się nie uruchomi. Alternator próbuje kręcić, ale nie daje rady. Po podłączeniu do akumulatora kabli auto się uruchamia, a przy jeździe bez nawiewów, radia i tym podobnych nie ma problemu z odpaleniem. Wiem że jest to dość ogólnikowe i wcale skomplikowane, ale chciałem zasięgnąć opinii czy może to być wina akumulatora, czy po prostu rozrusznik odmówił. Dodam tylko że pasek od dłuższego czasu piszczał, ale nie miałem kiedy tego zrobić. Auto to stary, benzynowy Opel.
wojtek1611
Początkujący
 
Posty: 65
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Opel Corsa

06 Sty 2018, 22:12

Piszesz o alternatorze potem o rozruszniku, alternator jest napędzany paskiem wiec kręci się po uruchomieniu silnika, tu wina leżeć może w braku ładowania lub samum akumulatorze, musisz odpalić auto i sprawdzić multimetrem czy ładowanie jest ok
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Sty 2018, 23:07

wojtek1611 napisał(a):czy po prostu rozrusznik odmówił
Jak po podłączeniu kabli odpala bez problemu to znaczy że brakuje mu prądu i wina będzie pewnie leżała w akumulatorze który jest słaby. Dlaczego jest słaby bo może być to już kres jego żywotności lub alternator ładuje za słabym prądem. Trzeba to sprawdzić dokładnie tak jak pisze @Kao najlepiej multimetrem przemierzyć wszytko. Zaczynając od prądu w akumulatorze w stanie spoczynku po ładowanie przez alternatora przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Sty 2018, 23:04

Wymontować aku z auta. Naładować. Zmierzyć napięcie po conajmniej godzinie od odłączenia prostownika. Jak będzie poniżej 12,5V - złom. Jak będzie powyżej, zostawić na 24 godziny i ponownie zmierzyć napięcie. Jak nadal będzie powyżej 12,5V, podłączyć aku do auta, uruchomić silnik, włączyć światła mijania i zmierzyć napięcie ładowania. Nie może być niższe niż 13,7V. Bez świateł minimum 14V. Piszę tu o napięciach przy nieco starym altku. Wartości te są dopuszczalne. Jak wszystko ok, to wyłączyć silnik i zmierzyć prąd, jaki jest pobierany z aku na postoju przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Jest jeszcze jeden sposób, bardziej wiarygodny. Naładować aku i pojechać tam, gdzie sprzedają aku. Zazwyczaj mają urządzenie do testu obciążenowego aku. Taki pomiar kosztuje około 20 zł i będzie wiadome, czy aku złom czy coś innego się dzieje w samochodzie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris na eksport do Ameryki Północnej
    Toyota Motor Europe poinformowała, że od maja 2013 roku model Yaris produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), będzie eksportowany do USA, Kanady i Puerto Rico. Dostosowanie francuskiego zakładu do ...