Alternator Opel Frontera B

23 Mar 2009, 18:24

Witam wszystkich może moze mi ktos pomóc: Kiedy rano wsiadlem do auta bateria byly wyladowana, samochod odpalilem od innego auta niby wszystko dobrze ale pod koniec dnia zauwazylem ,ze z bateri wycieka plyn a wygladalo to tak jak by sie bateria zagotowala. dodam jeszcze , ze przy wysiadaniu kiedy dotknolem drzwi kopal prad lekko , szalala kontrolka ABS, Radio chodzilo bes panela .I teraz nie wiem tego co szlyszalem pradnica daje caly czas prad i przez to bateria jest przeladowana - czy jezeli prądnica chodzi to moge wymienic sam regulator i czy bateria jest terz do wymiany - moze ktos bedzie wiedzial co mi doradzic z gory dziekuje.
Bartek
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: szczecin obecnie Minden
  • 23 Mar 2009, 19:21

    kolego najperw trzeba zmierzyć napięcie na akumulatorze, jeśli będzie powyżej normy to regulator do wymiany. U mnie jak padł to aż kontrolka od ładowania się spaliła ale akumulator jest ok. Podjedź do kogoś niech zmierzy to napięcie.
    Badbit
    Początkujący
     
    Posty: 114

    24 Mar 2009, 13:32

    Chyba musze zaczac od regulatora bo nie mam tu taj kogos co by mi zmierzyl napiecie z gory dziekuje do uslyszenia
    Bartek
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Miejscowość: szczecin obecnie Minden

    24 Mar 2009, 19:35

    również mysle ze cos z napieciem jest nie tak
    Maarcin80
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    25 Mar 2009, 18:14

    Witam. Musisz zmierzyć napięcie ładowania. Najłatwiej pomiędzy słupkami akumulatora / uwaga: aku musi być naładowany - min. 12,6V przy wyłączonym silniku /.
    Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,7V - 14,5V / przy włączonym silniku /. Jeżeli jest inne należy najpierw sprawdzić połączenia aku - alternator / zaśniedziałe, urwane przewody itp /, a następnie sam alternator.
    Zagotowanie elektrolitu w akumulatorze spowodowane jest najczęściej zbyt wysokim napięciem ładowania / powyżej 14,5V /.

    Potrzebny będzie multimetr / do kupienia niedrogo nawet w hipermarkecie / - nastawa na napięcie stałe DC, plus miernika do plusowego słupka aku, minus do minusowego.

    W trakcie pomiarów pod żadnym pozorem nie odłączaj akumulatora przy włączonym silniku. Taki eksperyment zwykle kończy się ostateczym wykończeniem alternatora.
    Życzę rozwiązania problemu.
    altera
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    28 Mar 2009, 23:26

    Tak jak wspomnial kolega okazalo sie ze napiecie na akumulatorze dochodzilo do 16, cos czyli bardzo wysokie .Mechanik u kturego bylem powiedzial zebym wymienil caly alternator (regulator juz wymienilem i bylo to samo) i nie bedzie problemu . Jeszczeraz dziekuje za podpowiedzi wszxstkie porady przydadzom mi sie na przyszlosc :D
    Bartek
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Miejscowość: szczecin obecnie Minden
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Akumulatory magazynują energię ze słońca i wiatru
      Jednym z głównych wyzwań związanych z wykorzystaniem odnawianych źródeł energii jest jej magazynowanie, co pozwoliłoby na zrównoważenie popytu na energię oraz jej podaży. Renault opracowuje rozwiązania ...