To u mnie się pokrywa OBD z moją interpretacją kresek, a u Ciebie z Twoją.
Pytanie co miał na myśli projektant zgarów...
To co wiem z czasów studiów, że największą dokładność miernik ma w okolicach 3/4 zakresu także tu też może być różnie.
Wskazania OBD są łatwiejsze do odczytania (wbrew pozorom mnóstwo osób ma problemy z używaniem mierników analogowych). Nie wiem czy dane pochodzą z jednego czujnika.
Za to wskazanie woltomierza na zegarach mamy takie samo. Z tym 13V mi chodziło o OBD, co jest nieprawdziwe stąd stwierdzam, że nie do końca należy wierzyć wskazaniom obrotów.
Jeśli akumulator Ci trzyma powyżej 12,6V i ma 4 lata to wg mnie za bardzo drążysz w ładowaniu. Problem leży w czymś innym poza obwodem elektrycznym tak jak to było u mnie.
Jak odpalasz odbiorniki, to alternator stawia większy opór. Większy opór to niższe obroty. Niższe obroty to brak wzbudzenia (ok. 600 obrotów). Wskazówką jest to, że Ci obroty nie wzrastają po odpaleniu klimy.
Inna sprawa, że alternator to nie jest jakiś superwydajny generator. 650obr to bardzo mało aby wytworzyć tak wiele mocy do zasilenia odbiorników. Jakby się się zastanowić to będzie prawie 1kW dodatkowych odbiorników.
P.S. Moje zdjęcie pokazuje wskazówkę nad kreską ale jest równo (obiektyw nie był na wprost)