09 Lis 2017, 17:07
Do pomiaru auto musi być nagrzane ( chodzi o to, żeby woolne obroty nie były podniesione ). Należy zmierzyć ładowanie aku, które powinno wynosić w zależności od zużycia alterantora 14,2 do 14,5 max. Następnie należy włączyć światła mijania i napięcie na aku nie powinno spaść poniżej 13,7 - 13,8V. Aczkolwiek w starszych autach spada do 13,6V i też jest ok.
Pomiar należy przeprowadzić w obu przypadkach ( przy wyłaczonych i włączonych światłach ) w następujący sposób:
- elektroda plusowa miernika na D+ altka, minusowa na masę silnika i na karoserię - między silnikiem a karoserią nie powinno być ubytków napięcia
- eletroda plusowa na plus aku, minusowa na minus aku oraz na karoserię - tu też nie powinno być ubytków napięcia między karoserią a bolcem minusowym.
Po włączaniu kolejnych odbiorników ( dmuchawa, ogrzewanie szyby ) napięcie ładowania powinno nieznacznie spaść, ale jak altek jest w miarę dobry, to regulator napięcia powinien sobie z tym poradzić i napięcie ładowania nie powinno spaśc poniżej 13,5V przy włączonych większej ilości odbiorników.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...