Analiza aut za +/- 50 tys. zł

06 Sty 2019, 15:25

Witam,
Użytkowałem do tej pory Mazdę 6 I (147km, automat), obecnie Vectra C 2.0T.
Na wiosnę planuję zmienić samochód, budżet jakim dysponuję to 50 tyś. zł +/-, przeważnie poruszam się sam + czasem 1 pasażer.
Potrzebuję teraz czegoś szybszego niż dotychczas, poruszam się głównie miasto (60%) i trasa (40%). Skrzynia automatyczna/manualna 6-cio biegowa, benzyniak (prawdopodobnie z czasem instalacja lpg) oraz coś powyżej mocy 200km.
Nastawiam się na coś co da mi frajdę zjazdy ale nie zrujnuje mnie z kosztami utrzymania, wiem, że będzie ciężko, bo to nigdy nie idzie ze sobą w parze ale chciałbym wybrać coś w granicach rozsądku.

Czytając niektóre wątki i przeglądanie ofert na otomoto przeze mnie wygląda to tak:

Mazda 3 II MPS 2.3 260km (
Ford Focus Mk3 ST 2.0 250km
Audi A5 8T 3.2 V6 FSI 265KM
BMW E92 (silnik 330i 252/278km przedlift, podobno 2.5i 218km nawet nie jedzie) liczę się z tym, że koszty utrzymania są wysokie, najbardziej mi się spodobało jeśli chodzi o wnętrze i wygląd zewnętrzny, odkładam te propozycję jako ostateczność
MERCEDES CLK W209 5.0
BMW E46 330i ze skrzynią SMG II?
Lexus IS 350
Mercedes W204 300 231KM (opinia podobna jak w BMW E92 wysokie koszty utrzymania?)
Opel Insignia A 2.0 Benzna 220km 4x4

Proszę was o opinie na temat tych aut i wybranych jednostek.
Ostatnio edytowany przez davielem, 07 Sty 2019, 00:53, edytowano w sumie 1 raz
davielem
Nowicjusz
 
Posty: 8

06 Sty 2019, 22:10

Nikt nic?
davielem
Nowicjusz
 
Posty: 8

06 Sty 2019, 22:28

Ale co chcesz usłyszeć ....? Tak trochę Twoje zapytanie wygląda następująco chciałbym kupić auto białe ale nie za jasne, napęd awd od bidy fwd jak coś to rwd :ok: :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11099
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2019, 00:54

Poprawiłem trochę temat, co najrozsądniej z tego wybrać? Dla frajdy z jazdy ale nie druzgocących kosztów :P
davielem
Nowicjusz
 
Posty: 8

07 Sty 2019, 01:14

Opisywanie Twoich typów może zająć sporo czasu, każde z nich jest inne i co innego oferuje nie mówiąc o kosztach. Na dobrą sprawę powinieneś przejechać się każdym z nich.

Skąd jesteś?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11099
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2019, 02:17

Pytasz o stare auto sportowe, które będzie tanie w utrzymaniu. Zapytaj jeszcze o najlepszą plażę do opalania się teraz w styczniu na polskim wybrzeżu. Kup sobie nową Toyotę Aygo 1.0 w salonie, a będzie się lepiej prowadzić niż wiekowe BMW od entuzjasty dryftu pod marketem (i zaliczania krawężników przy okazji) z wybitym zawieszeniem i skatowaną całą resztą.
aGradory
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Napływ samochodów ukraińskich i odpływ polskich
    Od momentu wybuchu wojny w Ukrainie do 23 marca br. do Polski wjechało ponad 140 tys. samochodów osobowych – podała Straż Graniczna. Warto wiedzieć, że przepisy obowiązujące u naszego wschodniego sąsiada są inne ...

07 Sty 2019, 08:51

Dorzuc jeszcze Leona 2 Cupre
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2019, 11:05

szybki, wiem bo niestety zrobiłem taki miks wszystkiego. Mam do wydania 50 tysięcy i w tej kasie chciałbym kupić coś co da mi największą frajdę z jazdy, przy czym nie będę płakał z utrzymaniem takiego samochodu.
Jestem z Pabianic, jeździłem już E46 (330ci) i złego zdania nie mogę powiedzieć, siedziałem też w Lexusie IS250 i było bardzo ciasno (a była to jeszcze wersja z szyberdachem). Więc teraz również wyrzuciłem parę pozycji z listy w temacie.
Gradory, piszesz o Mercedesie? jako ,,starym aucie sportowym tanim w utrzymaniu''
Wiem, że temat jest bardzo pomieszany, bo sam nie wiem czego chcę. Zestawiłem ze sobą skrajnie różnie pozycje, dlatego założyłem temat, aby ktoś pomógł mi ustalić całość.
davielem
Nowicjusz
 
Posty: 8

07 Sty 2019, 11:38

Szkoda że mieszkasz daleko bo moglibyśmy porobić troszku prób pt. V8 vs r4 itd.

Ogólnie co do bmw e46 jak będzie w manualu to ok. W miarę trzyma cenę dobrze jedzie. No i kasa Ci zostanie.
Is250 po pół roku Ci się znudzi i jest tak jak piszesz czyli wnętrze przytłacza. Chociaż przy 350tce poświęciłbym się :mrgreen: Oczywiście znalezienie fajnej szt.graniczy z cudem.

I tak sobie myśle że może być problem z postanowieniem jaki chcesz wykonać przeskok z kosztami serwisu vs osiągi. Bo np.teraz doradzam koledze przy jednym autku gdzie dupy osiągami nie urywa (244km) ale pali 8-9l pb, można dać lpg i w tej wersji nie straci na wartości więc kilka lat użytkowania i masz 15k mniej za paliwo + sporo na serwisie.

O i takie przemyślenia :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11099
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2019, 11:56

W przypadku BMW pomiędzy E46, a 92 skłaniałbym się ku E92 - mimo, że generuje duże koszta, to po prostu wnętrze i całokształt jak dla mnie w porównaniu z e92 przegrywa, dużo wątków też pojawia się na temat tego, że 330i (e46) nie trzyma mocy?
Piszesz o Maździe CX-7?

Audi A5 8T 3.2 V6 FSI 265KM
BMW E92 (silnik 330i 252/278km przedlift)
MERCEDES CLK W209 5.0
Mercedes W204 300 231KM

Wrzucając to wszystko do jednego wora, o które z tych aut można by się pokusić pisząc, że utrzymanie będzie 'najtańsze' względem reszty?
davielem
Nowicjusz
 
Posty: 8

07 Sty 2019, 12:14

Ale tu nie chodzi już nawet o same koszty e92 tylko o pewne upierdliwości które zaczynają Cię w którymś momencie denerwować no i zaczynasz sobie przeliczać ile poświęcasz czasu i kasy vs osiągi vs frajda. Więc przejedź się mocniej e92 3,0 i e46 3,0 zobaczysz różnice.

Wybrałbym mb v8 są koszty ale w słusznej sprawie :ok:

P.s
Nie myślałem o cx7 bo tam lpg nie pykniesz. Tak patrzyłem masz do mnie 1,5g jazdy :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11099
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2019, 17:20

davielem, może pomyśl o nowym samochodzie? Na przykład nowa Fiesta ST. Ma 200 KM, dopiero wchodzi do sprzedaży, podają, że cena od 86 000 zł. Cenę w salonie znegocjujesz nawet o kilkanaście procent. Jak nie w jednym, to w innym. Pokombinuj, żeby wziąć go na firmę, w leasing - tak robi teraz 3/4 kupujących, a będziesz miał go jeszcze dużo taniej i zmieścisz się w swoim budżecie nawet, jak weźmiesz jeszcze dodatkowe opcje. Masz nowy samochód sportowy, a nie zajeżdżony 15-letni śmietnik, który miał przed Tobą 4 właścicieli, w tym 3 dresów.
aGradory
 

07 Sty 2019, 17:32

Gradory - zdecydowanie powinieneś się zastanowić nad tym, na czym polega pomaganie na forum ... ktoś chce pewny rodzaj samochodu za +-50000zł a Ty polecasz Fiestę za 86000zł :shock:
Nabijasz posty? :naughty:
tomekdk
 

07 Sty 2019, 17:54

tomekdk, słowa kluczowe: na firmę, leasing i wynikające z tego odpisy podatkowe (podatek dochodowy, VAT itp.). Zmieści się spokojnie w budżecie.
aGradory
 

07 Sty 2019, 18:05

Gościu, ale gdyby kupujący auto miał działalność gospodarczą to by o tym wiedział.

Nooo chyba, że sugerujesz jej założenie tylko po to aby sobie wziąć auto w leasing.

Zresztą nie wyskakuj z małą popierdziawką bo o innych autach jest tu mowa.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km