Anglik, rejestracja i sprzedaż vs sprzedaż niezarejestrowanego vs cze

17 Sie 2020, 13:10

Witam serdecznie,

Które wyjście byłoby w moim przypadku najlepsze, co polecalibyście zrobić:
Mam w Polsce anglika, jest to Ford Focus MK2, aktualnie nie jest zarejestrowany, w UK jest zapisany na SORN, nie składałem jeszcze wniosku o permanent export,

Auto od kilku miesięcy stoi w garażu w Polsce ale jest w pełni sprawne, jeździ bezproblemowo, mimo tego chce się go pozbyć w Polsce (do uk już nie wracam), i tutaj rodzi się pytanie które wyjście byłoby najbardziej opłacalne jako iż chcę się go pozbyć:

1. permanent export z uk, następnie zarejestrować je, zrobić przegląd i sprzedać (otomoto itp), cała procedura może być czasochłonna i kosztowna? czy ma to sens?

2. sprzedać w takim stanie w jakim jest teraz czyli tylko wystąpić o permanent export z uk i wystawić ogłoszenie niezarejestrowanego anglika? - byłoby to chyba najprostsze rozwiązanie, nie jestem pewien czy nie byłoby lepiej żebym go zarejestrował w Polsce sam jako że jest on moją własnością od kilku lat (brak akcyzy?)

3. czy może po prostu sprzedać je na części? nie mam pojęcia ile byłbym w stanie za nie dostać sprzedając je na części, przypomnę że auto jeździ bezproblemowo,

Dodam że polski odpowiednik tego forda jest wart jedynie jakieś 6000 zł,
calvin77
Nowicjusz
 
Posty: 9

17 Sie 2020, 13:29

Moim zdaniem możesz go szybko nie sprzedać a na przerejestrowanie auta masz 30 dni. W takiej sytuacji chyba najlepiej przygotować wszystko jak należy z dokumentami przerejestrować auto i wtedy wystawić ogłoszenie o sprzedaży. OC wykupisz w ratach i tyle.

Wtedy kupiec jak przyjedzie będzie mógł wrócić autem na kołach bezproblemowo.

Co do części to myślę że szkoda zachodu bo będą się długo sprzedawały o ile się sprzedadzą.

Inne wyjście to wystawienie ogłoszenia teraz żeby sprawdzić jakie jest zainteresowanie. Możesz napisać że przy sprzedaży auto będzie przygotowane do rejestracji. Jak ktoś się zainteresuje zrobisz papiery i tyle.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

17 Sie 2020, 23:56

auto stoi w garażu juz od dłuższego czasu niezarejestrowane i nie jeździ, z uk jest wypisane na sorn (czyli też zostało wyrejestrowane),

zastanawiam się czy jest sens go sprzedać niezarejestrowanego bo sama rejestracja to koszta które się nie zwrócą (jak pisałem mk2 to tani model), chyba to będzie najlepszą opcją, lub sprzedaż hurtowy na części?

ewentualnie, jak długo trwało by jego przejestrowanie i jaki byłby tego koszt? (prędkościomierz jest w km/h także zostają lampy i przegląd)
czy oc można wykupić na miesiąc? (nigdy nie rejestrowałem samochodu w polsce).
pozdrawiam
calvin77
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Sie 2020, 07:55

Rokiko tylko kto kupi anglika jak europejka kosztuje kilka tysięcy.

Najbardziej opłacalne jest sprzedaż na części chodź do Focusa one za wiele nie kosztuja więc czasowo wyjdzie długo a najbardziej sensownym rozwiązaniem wystawić tak jak jest i pozbyć się problemu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Sie 2020, 09:39

Kao napisał(a):najbardziej sensownym rozwiązaniem wystawić tak jak jest i pozbyć się problemu


Czyli sugerujesz żeby wystawić niezarejestrowany, bez przeglądu, i zapisać że w celu sprzedaży go na części hurtem?

Czy może tak jak jest ale jako zdatnego do jazdy, a że rejestracja jest możliwa?

Wiem że dużo za niego nie dostane, będą to jakieś grosze, mimo wszystko chciałbym to rozegrać możliwie najlepiej,
calvin77
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Sie 2020, 09:50

Kao napisał(a):Rokiko tylko kto kupi anglika jak europejka kosztuje kilka tysięcy.
No tak ale tu nie pchasz się w koszty a zawsze możesz zrobić tak że go zarejestrujesz jak klient będzie chciał lub sprzedasz z dokumentami gotowymi do rejestracji.
calvin77 napisał(a):Wiem że dużo za niego nie dostane, będą to jakieś grosze, mimo wszystko chciałbym to rozegrać możliwie najlepiej,
Jak go wystawisz w całości na części to myślę, że za połowę ceny anglika powinien się bez problemu sprzedać. Zresztą może wystawić wyższą cenę i zobaczyć czy ktoś będzie zainteresowany.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe stawki akcyzy w 2017 roku na samochody osobowe
    Zmiany naliczania podatku akcyzowego od samochodów osobowych najprawdopodobniej zostaną wprowadzone od nowego 2017 roku. Rząd zamierza ograniczyć import starych samochodów. Według nowych przepisów im ...
    Toyota Land Cruiser - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Światowa premiera nowego Land Cruisera 150 miała miejsce na Frankfurt Motor Show we wrześniu 2017 roku. Legendarny samochód terenowy został gruntownie zmodernizowany i otrzymał bogatsze wyposażenie we wszystkich wersjach. ...

18 Sie 2020, 12:53

Rokiko napisał(a):No tak ale tu nie pchasz się w koszty
no jak nie ? Przeróbka/wymiana lamp, licznika, lusterek, tłumaczenia, badanie techniczne, koszta rejestracji i ubezpieczenie które na angola jest wyższe niż na auta europejskie. To już spore koszta które nigdy się nie zwrócą
calvin77 napisał(a):Czyli sugerujesz żeby wystawić niezarejestrowany, bez przeglądu, i zapisać że w celu sprzedaży go na części hurtem?
tak, sugeruje sprzedaż w całości z przeznaczeniem na części. Nawet bez możliwości rejestracji bo teraz po zmianie przepisów jesteś zobowiązany zarejestrować auto jeżeli je sprowadziłeś w celu eksploatacji.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4