Anti Polution Fault - brak mocy Peugeot 307 2.0 HDI 110

16 Maj 2017, 19:21

Witam wszystkich.

Od okolo roku mecze sie z problemem w moim Pugu 307 2.0 HDI 110 2002r. Problem zaczal sie kiedy pewnego razu jechalem na autostradzie okolo 140kmh i wtedy wyskoczyly mi dwa bledy: Anti Polution Fault i ASR/ESP. Auto nagle stracilo moc. W takim trybie mozna bylo jechac maxymalnie 130kmh. Co zauwazylem tez to brak pracy turbiny w takim trybie. Po postoju (zgaszenie i odpalenie) wszystko wracalo do normy dopoki nie przekroczylem 130kmh. Walczylem dlugo z tym problemem. Wymienilem miedzy innymi:

- Nowa turbina
- filtr paliwa
- czujniki cisnienia
- przeplywomierz powietrza
-- przepustnica powietrza

Potem zdecydowalem sie na wizyte w ASO i tam udalo im sie to naprawic. Jednak po kilku miesiacach problem powrocil z tym ze teraz turbina wgl nie chodzi. Od czasu do czasu lapie na 4 biegu i ciagnie ladnie do gory ale potem jak wrzuce zazwyczaj 5 bieg to znowu przestaje dzialac. Wtedy zostalo wymienione:

- uszczelka turbosprezarki
- przewod benzynowy
- Uszczelka miedziana 12-18 EP
- usczelka miedziana Joint Cuirve
- uszcelka diam 50
- obejma skrecana
- zbiornik FAP
- wypalanie filtra FAP

Ogolem duzo kasy w to wszystko poszlo i jestem bezradny. Autem musze jeszcze pojedzic z okolo rok i fajnie by bylo je zrobic wkoncu. Z reszta jakbym nawet chcial je sprzedac to ile bym dostal za auto z takim problem. Za wszelkie wskazowki bede wdzieczny. Pozdrawiam.
morriso1
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 38tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 2.0 HDI 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Maj 2017, 12:40

Czyli masz dalej problem z tym samym błędem "Anti Polution Fault i ASR/ESP" dobrze rozumiem? Przez chwilę było ok i dalej to samo...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Maj 2017, 17:02

Dokladnie tak. Nie mam juz sily na to wszystko, teraz co raz czesciej pojawiaja sie oznaki dzialania turbiny ale i tak jak pojade powyzej 130kmh to zaraz sie wlaczaja te bledy i znowu nastepuje brak mocy, tj. turbina nie dziala.

Jedyna rzecz ktora nie byla robiona chyba to EGR, tylko czy to moze miec na to wplyw?
morriso1
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 38tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 2.0 HDI 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Maj 2017, 18:20

Dziwne, że zabrali się za grzebanie przy turbinie skoro błąd dotyczy EGR lub filtra cząstek stałych. Masz turbinĘ sprawną, bo jak sam piszesz działa, zatem jej elektrozawór też musi działać. Zaślep albo wywal EGR i wtedy pogadamy.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

30 Maj 2017, 21:47

Okej postaram sie to zrobic na weekend i sie odezwe, dzieki.
morriso1
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 38tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 2.0 HDI 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Cze 2017, 12:20

Anjin napisał(a):Zaślep albo wywal EGR i wtedy pogadamy.
Sprawdź jak wygląda w środku i jak nie chcesz go wywalać a będzie bardzo brudny to trzeba go dobrze wyczyścić najlepiej specjalnym preparatem który dobrze usunie cały zalegający w nim nagar. Niestety powinno go się czyścić przynajmniej raz w roku żeby nie mieć problemów lub usunąć go całkowicie tak jak pisze [email widoczny po zalogowaniu]
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999