Astra 1.6i drżenie kierownicy przy 110 km/h

13 Lut 2009, 21:23

cześć mam problem bo przy 110 km/h i wyższej kierownica drży, tarcze mam nowe, kupilem po 50zł za sztukę i klocki też nowe , koła wyważone a opony nowe, co to może być? proszę o pomoc bo nie da się tak jeżdzić
chciałem dodać że mam też przy tym taki obiaw: podczas hamowania pedał hamulca mi skacze - pulsuje
Arni
arnold13m2
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • 13 Lut 2009, 21:30

    A wahacze w jakim stanie?? Sprawdzałeś je?
    Mi przy Fordzie Mondeo ta trzęsło kierownicą powyżej 100km/h i miałem wahacz do wymiany.
    Może gumy na drążku kierowniczym, ale to może...
    stasiowski121
     

    14 Lut 2009, 10:05

    Z tym wyważaniem to nieraz jest tak,że dopiero za drugim razem mogą dobrze ustawić i to w innym warsztacie na innej maszynie. Spróbój zamienić koła z tyłu na przód i sprawdź czy też będzie drżała kierownica. A ściąga cię na prawo lub lewo?
    A hamulec jak skacze i pulsuje to napewno ABS się załączył.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    14 Lut 2009, 13:40

    Mam podobnie, ale ja mam przekładnie kierowniczą do wymiany ze względu na luzy. Nie masz żadnych luzów w układzie kierowniczym albo zawieszeniu?? Nic nie stuka i nie puka??
    cubuś
    Nowicjusz
     
    Posty: 30
    Miejscowość: Mysłowice

    14 Lut 2009, 14:20

    drgawki przy 110 km/h to charakterystyczne dla źle wyważonych kół, też tak miałem i też w astrze tyle że 1.4, ale to nie ma żadnego znaczenia. Popieram wypowiedź piotrpz87'a przełóż kółka i sprawdź, nic to nie kosztuje ;)
    Toniaczos
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 44
    Miejscowość: Ruda Śląska

    22 Lut 2009, 09:10

    witam, przełożyłem koła z tyłu na przód i jest lepiej ale jeszcze czuć drgania na kierownicy i czuć na aucie bo delikatnie przy 120 trzęsie, a mało tego dałem tarcze hamulcowe te stare bo zalożyłem nowe do przetoczenia i je założyłem i jest duża różnica ale nadal czuć drgania, nie mam żednych luzów i nie mam abs, jeszcze założe letnie opony i zobacze bo może opony mają gdzieś małego niewidocznego guza, na tych tarczach pedał hamulca mi nie skacze
    Arni
    arnold13m2
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowa generacja Lexusa IS pierwsze oficjalne zdjęcia
      Światowa premiera całkowicie nowego Lexusa IS będzie miała miejsce 15 stycznia 2013 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Detroit. Na rynku europejskim nowy model dostępny będzie między innymi w wersji IS 250 oraz w wersji IS ...
      Opel Calibra GTC Concept
      Silnik 2.8, 325 KM. Bardzo podobna jest do Isignii, a ta jak wiadomo była i jest świetna. A wy co myślicie na temat nowej calibry? Jeszcze dodam, że ma kosztować około 200 tysięcy gdzieś to na angielskiej stronie przeczytałem. ...

    25 Lut 2009, 10:49

    a geometria kół prawidłowa ? - sprawdź drążki kierownicze.
    Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
    adam-and1
    Aktywny
     
    Posty: 479
    Miejscowość: Katowice
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: szukam igły ;-)
    Paliwo: Benzyna

    25 Lut 2009, 11:16

    Jak wjedziesz w zaspę, a zostanie śnieg za kołpakiem to też trzęsie, ostatnio musiałem się zatrzymać na parkingu, zrzucić kołpaki i wybrać śnieg z kół, dopiero wtedy pomogło.

    Jesli chodzi o "nowe". Nie polecam kupować tanich zamienników. "nowe" tarcze nieznanego producenta z chin mogą być już zwichrowane od nowości. Przykładowo, na pierwszy rzut oka tarcza wygląda tak samo, a jest cieńsza, bo otwory wentylacyjne ma o wiele większe. Z oponami jest podobnie, niska cena nie bierze się znikąd, oszczędza się na jakości. Często bywa, że jest problem żeby wyważyć te tanie opony.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    25 Lut 2009, 14:09

    powiedz żeby wyważyli ci na wyważarce dynamicznej na stacji
    zsakal
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    25 Lut 2009, 14:10

    możesz mieć krzywe alusy
    zsakal
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    25 Lut 2009, 23:40

    Stawiam na wyrobioną koncówkę drążka kierowniczego.
    Trabant-moj mały świat...
    Hajs
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 128
    Miejscowość: Zamość

    07 Mar 2009, 19:02

    witam wymieniłem przegub od strony kierowcy i jakby ręką odjął, wszystko jest jak dawniej bez drgań na kierownicy
    dzięki za pomoc
    pozdrawiam
    Arni
    arnold13m2
    Nowicjusz
     
    Posty: 7