Wv golf 2 wolno kręci rozrusznik

06 Sty 2009, 21:05

witam serdecznie mam problem z golfem 2 1.6 td a problem polega na tym iz dzisiaj na mrozie -15 stopni celcjusza na 3 miesięcznym akumulatorze nie zapalił związane jest to chyba z tym iż rozrusznik bardzo powoli kręci tak jakby akumulator był rozładowany dane akumulatora 74 ah 680a , no i jeszce jedno kontrolka od świec żarowych świeci około 40 sekund to chyba za dużo a świece były wymieniane 2,5 miesiąca temu bardzo prosze o pomoc
i sugestie co może być przyczyną tego wolnego kręcenia i kontrolki świecącej 40 sekund
jox1989
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: nie z tutela
  • 07 Sty 2009, 00:20

    Świece muszą się nagrzać ale czy 40 sek się nagrzewają nie mam pojęcia.
    Mówisz że akumulator dobry.... hmm A przed zimą wszystko było ok z rozrusznikiem? Możliwe że rozrusznik "umiera".
    Nie wiem czy w końcu odpaliłeś auto ale jeśli nie to spróbuj pokukać w rozrusznik, powinno pomóc na jakiś czas. :?
    An2
    Nowicjusz
     
    Posty: 35

    07 Sty 2009, 12:27

    Jak rozrusznik wolno kreci to od akumulatora prawdopodobnie :wink:
    hot-garage
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 116
    Miejscowość: Górny Śląsk

    07 Sty 2009, 15:09

    Sprawdź najpierw sam akumulator: czy klemy są czyste, jakie jest napięcie i gęstość elektrolitu
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    08 Sty 2009, 17:22

    Jeżeli akumulator wporzo to możliwe że wysiadł elektromagnes lub wirnik w rozruszniku. Miałem niedawno to samo w golfie I też 1.6 diesel i okazało się że to wirnik miał winę
    lukaszkomza
    Początkujący
     
    Posty: 122
    Miejscowość: Więcbork

    12 Sty 2009, 22:02

    możliwe że tuleje w których pracuje wirnik są już nieco zużyte przez co rozrusznik ma ciężej a w połączeniu z osłabiueniem akumulatora przez niską temp daje to opisywany efekt.
    evilman
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Sekrety Takumi - kim są rzemieślnicy Lexusa?
      Samochody Lexusa wyróżniają się wieloma cechami - odważną stylistyką z atrapą chłodnicy w kształcie klepsydry, napędami hybrydowymi, które są wizytówką marki i nietypowymi rozwiązaniami, jak ruchome zegary. ...

    12 Sty 2009, 23:04

    Witam mialem kiedys taka sytuacje ako sprawdzone ok rozrusznik ok cos mi podpowiadalo zagrzej miske olejowa od dolu maszynka elektryczna okazalo sie ze olej niebyl dawno wymieniany do tego ktos dolewal superolu i rano jak zimny to silnik krecil jak bybylo maslo a nie olej ,po wymianie oleju ,filtrow jest ok. pozdro. :D :)
    zibi58
    Początkujący
     
    Posty: 57

    14 Sty 2009, 19:21

    ja tez posiadam takiego golfa niewatpliwie to wina akumulatora jest mroz i gestosc sie zmienia rozrusznik jakby bylo z nim cos nie tak to by wogole nie ktocil nie ma tak ze jak sie psuje to wolniej kreci czy cos wyjmuj akumulator jak nie jezdzisz
    kamilszczak01
     

    15 Sty 2009, 20:25

    Myslę evilman ma rację miałem podobny problem tulejki byly zużyte i rozrusznik bardzo ciężko kręcił,a po drugie na mrozie olej gęstnieje i dlatego też troche ciężej mu kręcić. [/quote]
    piotrek1249
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 19

    07 Mar 2009, 13:03

    Witam! Mam taki problem i bardzo proszę o pomoc. Nie mogę odpalić Golfa 2 (1.6 TD). Akumulator ma ponad rok wprawdzie ale nie wydaje mi się żeby to od niego, bo nawet jak stał kilka dni to odpalał (no chyba że było po ostrym mrozie rano to był czasem problem). dwa dni temu jeździłem kilka godzin a po godzinie samochód już nie odpalił. więc przecież akumulator nie mógł w godzinę się rozładować zwłaszcza że miał wcześniej tyle ładowania. Więc czy to rozrusznik czy alternator czy co to może być? alternator miał regenerację 2 lata temu. rozrusznik nie był ruszany jeszcze. Aha: kilka dni temu przez kilka dni coś strasznie piszczało podczas jazdy, jakby pasek tylko o wiele głośniej i gorzej. Jakby się coś zacierało? mogło to być coś z rozrusznikiem albo alternatorem?
    Festi
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    07 Mar 2009, 13:14

    Jak coś piszczało,to mógł to być pasek od alternatora.Sprawdz napięcie akumulatora na wyłaczonym silniku po minimum dwóch godzinach postoju.Nie może być mniejsze niż 12,4-12,5V.Podczas uruchamiania silnika sprawdz jakie jest napiecie akumulatora.Nie powinno spaść poniżej 12,2V.Sprawdz też napięcie ładowania i gęstość elektrolitu.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Mar 2009, 13:17

    Ok. Z tym że to na pewno nie był pasek. to było coś jakby się zacierało jakieś łożysko albo coś takiego.Pasek wykluczam. jak przestało piszczeć to i samochód już nie chce palić..
    Festi
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    07 Mar 2009, 13:21

    Jeżeli nie pasek to piszczeć mogło wszystko,co się kręci wraz z uruchomieniem silnika np. alternator albo pompa wody.Skoro silnika nie da się uruchomić to może to być zatarta pompa wody,w gorszym przypadku mógł się z tego powodu zerwać pasek rozrządu.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Mar 2009, 21:16

    ostatnio tez mialem taki problem akumulator kupiony w styczniu oddalem go na gwarancji dali mi drugi i wszystko jest oki
    kamil88lbn
    Nowicjusz
     
    Posty: 37