Astra 2.0 gasnie gdy rozgrzana

04 Mar 2012, 18:48

witam! czytam posty od dłuższego czasu i nie znalazlem odpowiedzi konkret . mam opel astra 93r silnik to c2.0ne z lpg.Otóż problem który występuje to gdy astra jest nagrzana po 10-15 min jadę, ponowne odpalenie(pb) graniczy z cudem a gdy odpali na pb przy wciśniętym gazie to silnik się dławi pobebla troche i zgaśnie.Dodam ze na lpg chodzi jak igla zero szarpnięć czy czego podobnego.Rano gdy jest zimny to na benz odpali od cykniecia prosze o pomoc! problem wiec wystepuje tylko na benzynie.Zakręcenie butli(w celu sprawdzenia czy nie ulatnia sie gaz) nic nie dalo.wiec można to wykluczyc.Diagnosta nie wykrył żadnych błędów a mechanik rozkłada ręce.W mojej Asti bylo ostanio wymienione:

Kompletny rozrzad
Przewody Wn
Świece
Przepływomierz
Silniczek krokowy.
Pompa paliwa+filtr paliwa
olej+filtr
filtr powietrza(stożek)

Prosze o pomoc
baku85
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 07 07 2007
Auto: Opel Astra F Cabrio 2.0 115KM

08 Mar 2012, 22:23

Typowe bolączki silników Opla to zawory recyrkulacji spalin(wtedy silnik chodzi nierówno na wolnych i ma małą moc) oraz czujniki położenia wału,których awarie czasami skutkują podobnie jak u ciebie tym,że silnik gaśnie po rozgrzaniu,jeśli nie to,to wina leży gdzieś po stronie któregoś czujnika temperatury.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Mar 2012, 20:57

Witam.Fajnie że odpisałeś,bo już traciłem nadzieje.Czujnik recyrkulacji to EGR co nie ? Wątpię że to ,bo na jałowym chodzi równo i ma normalna moc, nawet na gazie. A czujnik położenia wału to trafna myśl,sam o tym myślałem a powiesz mi, on jest gdzieś na dole silnika? Masz jakieś foto? Co do czujników temp.to ten do komputera właśnie wymieniłem,a ten na wskazówkę tylko wyczyściłem, bo on żadnego wpływu chyba nie ma. Pozdrawiam i czekam na odpis.
baku85
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 07 07 2007
Auto: Opel Astra F Cabrio 2.0 115KM

12 Mar 2012, 14:27

Podobno jest gdzieś przy bagnecie oleju,zacznij jednak jeszcze od sprawdzenia czujnika wałka rozrządu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Mar 2012, 22:38

Czujnik wałka?a mniej więcej gdzie on masie znajdować? Sęk w tym ze to autko na gazie chodzi normalnie..
baku85
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 07 07 2007
Auto: Opel Astra F Cabrio 2.0 115KM

13 Mar 2012, 09:41

Jeśli na LPG chodzi normalnie,czyli bez żadnego zająknięcia,to do sprawdzenia jest układ benzynowy,czyli szczelność przewodów paliwowych,filtr paliwa,pompka paliwa,po prostu musisz sprawdzić, czy odpowiednia ilość benzyny dociera do układu wtryskowego,nie doczytałem,że na lpg chodzi idealnie,to zmienia postać rzeczy,naturalnie nie można wykluczyć usterki elektroniki po stronie układu benzynowego.Gdy auto zgaśnie trzeba sprawdzić ,czy benzyna dociera do wtrysków.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...

13 Mar 2012, 15:30

Zacząłbym od pompy elektrycznej paliwa,potem filtr paliwa,jest jeszcze jedna rzecz,o której nie można zapominać,mianowicie regulator ciśnienia paliwa,znajduje się on na listwie wtryskiwaczy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Mar 2012, 09:15

Witam!.Jeśli chodzi o wymianę pompy paliwa- filtru bp,to były wymieniane we wrześniu-pażdzierniku własnie z podejrzeniem usterki w temacie. Po wymianie już przy wyjezdzie z warsztatu zgasł,od razu pojechał na komputer i nic nie wykazało. Więc to chyba nie to,ale zobaczę w weekend ten regulator paliwa. Da się go wyczyścić? Pozdrawiam
baku85
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 07 07 2007
Auto: Opel Astra F Cabrio 2.0 115KM

15 Mar 2012, 10:16

Cóż,co ja bym zrobił?! Zobaczył czy wtryski rozpylają paliwo,jeśli rozpylają a iskra jest,to problem będzie tkwił w sterowaniu wtryskiem.Jesli chodzi o regulator ciśnienia,to raczej się go wymienia.Potem podam schemat pełnego wtrysku paliwa,czyli wszystko to co jest ważne, a co może nawalić .Tutaj czegoś brakuje ,albo paliwa, albo iskry.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Mar 2012, 02:11

WITAM SPRAWDZ PRZEKAZNIK POMPY PALIWA I PODŁĄCZENIE WTYCZKI DO POMPY STYKI SIE LUBIĄ TAM WYPALIĆ TA WIĄZKA CO SIE PODŁACZA DO ZBIORNIKA PALIWA MA JESZCZE JEDNO POŁĄCZENIE ZNAJDUJE SIE POD SPODEM AUTA Z TYŁU ZBIORNIKA JA TAM MIAŁEM OSTATNIO PROBLEM Z TĄ WIĄZKĄ ELEKTRYCZNĄ I JĄ WYMIENIŁEM NA NOWĄ ONA MA DŁUGOŚC 40 CM POWODZENIA
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306