Astra 2005 GTC 1.9 150km

27 Wrz 2016, 13:26

Witam.

Panowie, stoję przed dylematem, muszę kupić auto dla brata i mam na oku pewną astrę.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Opel posiada, myślę, że duży mankament - do wymiany dwumas ze sprzęgłem, całą budą trzęsie na biegu jałowym i czuć drgania na pedale sprzęgła. Cenę auta utargowałem do 13000 zł, czy cena warta samochodu?

Dodam, że do zrobienia jeszcze lekkie bąble rdzy nad górną uszczelką przedniej szyby ( przednia szyba nie oryginalna), leciutkie przecierki na tylnim zderzaku, ale to aż tak bardzo mnie nie razi. Ogólnie auto wygląda na zadbane. Cały czas użytkowane.

Astra w wyposażeniu cosmo, bez dpf i przycisku sport oraz IDS+ .

Od razu zadam pytanie, czy w tych astrach normalne jest, że tak ciężko rusza się drążkiem zmiany biegów, stawia duży opór, w moim fordzie małym paluszkiem mogę zmieniać biegi.
dabi1990
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

27 Wrz 2016, 13:49

Jak brat nie będzie dużo jeździł w trasy to się nie opłaca brać diesla przed którym zapewne kolejne naprawy poza dwumasą.
Przebieg wpisany dla jakiegoś frajera, który w to uwierzy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Wrz 2016, 15:40

Ma zamiar jeździć przede wszystkim w trasie.
Bardziej interesuje mnie czy cena jest odpowiednia do tego auta, licząc że musi dołożyć do interesu z 2700 za dwumas i sprzęgło.

Czy w ogóle warto brać się z takie auto?

Ze strony historiapojazdu.gov.pl można zauważyć, że auto w czerwu 2014 roku miało nakulane 147000 km, możliwe że po cofniętym liczniku podczas sprowadzenia auta
dabi1990
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

27 Wrz 2016, 16:02

Dolicz jeszcze DPFa zapewne, zapchany EGR jak to w tym silniku i pewnie kończącą się turbinę. Może jakieś wtryski. Żaden interes i oszczędność.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Wrz 2016, 17:00

Na szczęście DPF nie ma, co do EGR to właściciel mówił, że już raz go czyścił, wiec zostało by wywalenie jego, co do turbiny nie było zbytnio słychać mocnych świstów podczas gazowania na jałowym biegu. Auto dobrze zbierało się od dolnych obrotów
dabi1990
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

27 Wrz 2016, 18:50

Ja jestem na nie jeśli chodzi o takie kompakty z dieslem - ani to sportowe ani tanie w utrzymaniu ale Wasz portfel i gusta ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota bZ4X - SUV z bateryjnym, elektrycznym napędem
    Samochód bZ4X powstał na nowej platformie eTNGA, przeznaczonej specjalnie dla aut elektrycznych zasilanych bateriami. Jest to pierwszy model z nowej serii samochodów elektrycznych bZ (Beyond Zero). Nowy bZ4X ...

27 Wrz 2016, 19:34

Zasadniczo lepiej szukać 120KM i ew zaczipować, bo w mocniejszej wersji dochodzą nieszczęsne klapki dolotu (oczywiście można wymontować, ale na forum nie przewidujemy januszowych sposobów).
No i zawias z IDS będzie drogi
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Wrz 2016, 20:30

No tak, klapki dolotu to kolejny koszt jak zaczną się blokować przez nagar.
Muszę brata na inne auto nastawić.
Tak jak mówisz dzida, nie jest to żadne auto sportowe a serwis może być dosyć drogi.

Może coś innego polecicie do 15 k - na czym się skupić podczas szukania, ewentualnie zmuszę brata aby dozbierał do 20k :lol:
dabi1990
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam