Astra 3 ubywa płyn ale nie widać gdzie

03 Lut 2011, 08:27

właśnie ubywa około zbiornika na 100km. sprawdzałem uszczelkę pod głowica i głowice takim testerem w warsztacie ale zostało to wykluczone, wycieku nie widać nigdzie wszystko sucho. gdzie moze ten płyn uciekać??

auto Opel Astra 3, 1.3cdti, 2006rok kombi
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

03 Lut 2011, 09:46

hej. poszukaj na forum takich tematow jest ich kilka. ale na moj rozum jak ubywa to gdzies musi byc widac . sprewdz czy ci nie przybywa oleju. jakby woda ci szla w cylinder w takiej ilosci to bys mial mleko albo przynajmniej mgłe za samochodem .jesli benzyniak to sprawdz swiece. jak jedna bedzie bardziej 'mokra'to na ten cylinder ci leci. a szarpie lub nierowno zaczal pracowac silnik po tym jak zaczelo ubywac??? no i sprawdz dokladnie czy gdzies nie wycieka najlepiej na zimnym a pozniej na cieplym i odpalonym silniku.
marko19845
Nowicjusz
 
Posty: 42
Miejscowość: Chełmek

03 Lut 2011, 20:29

no w olej nie idzie bo wczoraj wymieniałem i wody nie było olej czarny. oleju tez nie ma w ziorniku wyrównawczym i napewno nigdzie nie widać. nie szarpie nie kopci. silnik diesel
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

03 Lut 2011, 22:07

nie wiem czemu ale obstawialbym ta uszczelke. zbiorniczek na 100km to naprawde duzo. tez mam diesla od marca i poziom ani drgnal na oko a juz 45tys na karku mam przejechane. jesli nigdzie nie widac nawet na odpalonym i cieplym silniku(wtedy plyn ma wieksze cisnienie)a olej czysty to tylko uszczelka. oczywiscie moim zdaniem. a jezdzisz spokojnie czy dosc zwawo? moze przy spokojnym trybie tak nie uwydatnia síe dymienie?

[ Dodano: 3 Luty 2011, 22:29 ]
Jeszcze 2 mozliwosci. peknieta nagrzewnica (ale wtedy raczej wyciek do kabiny) i peknieta chlodnica i wtedy by wyparowywalo. ale na postoju by parowalo spod maski. to tylko mozliwosci
marko19845
Nowicjusz
 
Posty: 42
Miejscowość: Chełmek

04 Lut 2011, 11:24

uszczelka sprawdzona napewno nie ma usterki. w oleju nie ma płynu. z chłodnicy nie paruje a w aucie jest such. i badz tu madrym
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

04 Lut 2011, 14:54

Jak jesteś pewien na 100% że uszczelka głowicy ok. to nie "bądź tu mądrym" tylko bądź dokładnym. Posprawdzaj wszelkie złącza przewodów, pompę płynu, obudowę termostatu,i sprawdź działanie korka w zbiorniku wyrównawczym. Skoro ubywa tak dużo płynu to musi gdzieś być wyciek.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gdy policjant kieruje ruchem
    Widok policjanta kierującego ruchem jest tak rzadki, że wielu kierowców nie potrafi poprawnie zinterpretować pokazywanych poleceń. Ważne, aby pamiętać, że sygnały dawane przez osobę kierującą ruchem są ważniejsze niż ...

04 Lut 2011, 17:49

Przylaczam sie do kolegi arciasty. auto to nie kamfora. nie znika plyn bez sladu. trza szukac. a moze glowica minimalnie szczelila? 'moze'a jak nie wiadomo gdzie ubywa to do profesjonalnego warsztatu.

[ Dodano: 4 Luty 2011, 17:51 ]
Poza tym kazde urzadzenie pomiarowe moze zastrajkowac. nawet nowe
marko19845
Nowicjusz
 
Posty: 42
Miejscowość: Chełmek

07 Lut 2011, 21:58

przyrząd jest sprawny bo na innych autach wykryw ajest to proesjonalny warsztat a nie garaż. i naprawde nie widać. puki co dolalem tego płynu do uszczelniania układów chłodzenia i jest lepiej. płyn firmy prestone
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

11 Lut 2011, 11:19

No to jesli troszke pomoglo to ja obserwowalbym te 3 punkty: glowica nagrzewnica wnetrza samochodu lub chlodnica.
marko19845
Nowicjusz
 
Posty: 42
Miejscowość: Chełmek

11 Lut 2011, 11:58

Witam. Też miałem podobny problem, ale okazało się, że była malutka dziurka od spodu w chłodnicy i tak przez noc zawsze ubyło płynu. Uszczelniaczy nie polecałbym. Widziałem nagrzewnicę po takim uszczelniaczu. Prawie wszystkie otwory były zatkane. Tak jak kolega wyżej pisze, obserwuj wszystkie te punkty. Pozdrawiam.
ernestvls
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Kalisz

11 Lut 2011, 18:11

głowica sprawdzona przez nagrzewnice jak by 3 zbiorniki wyciekly gto by mokro było i parowało by a tu nic. na chłodnicy został by osad
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

11 Lut 2011, 21:43

rafciuch napisał(a):jak by 3 zbiorniki wyciekly gto by mokro było i parowało by a tu nic. na chłodnicy został by osad



Kolego nie pisz co by było bo to wiemy, sprawdź to i napisz co jest w rzeczywistości u Ciebie.
Skoro olej ok, zbiorniczek też, uszczelka pod głowicą również to nie zostaje nic innego jak wyciek, kwestia jest tylko gdzie. Gdyby głowica miała pęknięcie to zapewne też kompresja mogłaby uciekać w węże od chłodzenia, które by "puchły" tak jak to w Escorcie 1.8 TD kiedyś się zdarzało.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997