Astra - bierze 1l oleju na 150km

17 Sie 2014, 19:12

Witajcie,
Jest problem - Astra 1.6 16v bierze olej na tyle dużo, że po 200km bagnet suchy. Spalanie ok. 1l oleju na 150km. Przelatane 230 tys km (serwisowane do 180tys z książką w Niemcowni więc raczej pewny przebieg).
Co robić?
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

19 Sie 2014, 13:05

A do warsztatu jechać..! Każdy mechanik zrobi tam próbę olejową i będzie wiadomo,czy olej znika "górą" czy "dołem". Jeśli przepala olej dołem na pierścieniach (w co wątpię przy tym przebiegu),to badanie sprężania które trwa 3 min. powinno pokazać kiepskie wartości na poszczególnych cylindrach.Poza tym w tym przypadku auto zimne powinno bardzo przy takim przepale puszczać niebieski dym z wydechu. Jeśli tak nie jest a nie ma jakiegoś wycieku,to czas byłby się zainteresować głowicą..! :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sie 2014, 07:26

Auto dymi na siwo-niebiesko od odpalania i potem na każdych obrotach - oczywiście na wyższych obrotach jeszcze bardziej. Jak hamuje silnikiem i potem rusze z miejsca zostaje niezła chmurka spalin.
Skoro mówisz o tej próbie olejowej to może faktycznie będe musiał zrobić i zobacze co wyjdzie.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

20 Sie 2014, 11:15

Niestety,już nie musisz... jak kopci to przepala olej...Silnik do rozbiórki czyli wymiana pierścieni ,szlif wału ,przy okazji głowica do regenaracji. Niestety to mały remont kapitalny. Pytanie czy wogóle to się opłaca,bo koszty będą wyższe niż 2 tys. :oops:
Za połowę tej kwoty kupisz inny silnik...
Tak na marginesie ,to nie wierzę,że ten silnik ma 230 tys przebiegu. Raczej naprawdę 430... Możliwe jest ,też to że wlałeś olej syntetyczny a wcześniej jeździł na np mineralnym i wypłukało osady i ma przedmuchy teraz.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sie 2014, 11:33

Auto odkąd kupiłem już dymiło, na oleju półsyntetyku ganiało niby i taki też zalałem. Co do przebiegu auto było serwisowane do 180 tys km w Niemczech, jest na to książka i druki z serwisów. Poprzedni właściciel miał go od 200 tysiaków. Ja od 230, a aktualnie ma 231 tys. Też mi się wydaje dziwne, że tak mało nalatane a takie zużycie. Generalnie auto normalnie ma moc, ładnie zapala, równo pracuje. Gdyby nie to że pali więcej oleju niż mój motor dwu suw i to dymienie to nikt by nie powiedział, że jest coś nie tak.
No nic chyba przyspieszona sprzedaż mnie czeka.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

20 Sie 2014, 11:44

Możesz to sprzedać ale pytanie za ile..? Lepiej kupić inny silnik pojeździć z rok i sprzedać.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik F20C - Honda
    Honda słynie z bardzo dobrych silników oraz słynnego systemu zmiennych faz rozrządu VTEC. Jednym z najciekawszych motorów stworzonych przez japońskiego producenta jest ten zastosowany w Hondzie S2000. Wykonana ...
    Skoda Yeti i Octavia Scout we flocie TOPR-u
    SKODA Polska przekazała ratownikom Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego dwa kolejne modele - Yeti i Octavię Scout. 15 stycznia 2013 roku nastąpiło oficjalne przekazanie kluczyków do dwóch modeli ...

20 Sie 2014, 11:54

No to teraz masz hybrydę, zresztą do starych Jeepów i beczek mieszało się benzynę z olejem w podobnych proporcjach :mrgreen:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

20 Wrz 2014, 18:14

Autko już po remoncie. Koszt 1000zł, z czego części i robota głowicy 750zł. Jak na razie spaliny czyste jak w BMW i3 :D
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

26 Wrz 2014, 16:11

To zalej dobry olej, żeby historia się nie powtórzyła. ;)
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda